Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva

DIREKTORAT DRŽAVNOG TREZORA

Objavljeno: 07.11.2017. 15:16 Autor: Ivona Mihajlović - administrator
U DIREKTORATU DRŽAVNOG TREZORA vrše se poslovi koji se odnose na: plaćanje na bazi relevantne dokumentacije od strane potrošačkih jedinica; upravljanje računovodstvenim sistemom državnih primitaka i izdataka; vodjenje Glavne knjige Trezora; obradjivanje naloga za potrošnju sredstava; pripremanje završnih računa budžeta; praćenje izvršavanja potrošnje sredstava opredijeljenih po godišnjem zakonu o budžetu; razvijnje i vodjenje računovodstva budžeta i upravljanje finansijskim informacionim sistemom; pripremau redovnih finansijskih izvještaja za potrebe ministra, Vlade i budžetskih korisnika; dajvanje podatka za analizu finansijskog sistema; upravljanje raspoloživim novčanim sredstvima na konsolidovanom računu Trezora; obezbjedjivanje neophodnog iznosa novčanih sredstava na konsolidovanom računu trezora koji je potreban za blagovremeno plaćanje planiranih obaveza, i upravljanje likvidnošću; politiku upravljanja javnim dugom, pripremu i predlaganje pravne regulative iz oblasti upravljanja dugom i gotovinom; učestvvovanje u pregovorima sa stranim partnerima kada se radi o stranom dugu koji preuzima Vlada, kao i drugim  vidovima saradnje sa medjunarodnim finansijskim organizacijama; pripremu propisa upravljanjanja gotovinom i platnim prometom; upravljanje domaćim i stranim dugom; upravljanje stranim donacijama, pomoćima i zajmovima; upravljanje dugom nastalim po osnovu datih garancija i uzetih zajmova; upravljanje dugom po osnovu hartija od vrijednosti koje je emitovala država; voddjenje evidencije o državnom dugu, stranim donacijama, datim zajmovima i garancijama;; na utvrdjivanje računovodstvenih standarda u oblasti javnih finansija Crne Gore u skladu sa medjunarodnim računovodstvenim standardima; analiziranje i izvještavanje o stanju zaduženosti Crne Gore; poboljšanje tehničkih procedura i sistema podrške u cilju vodjenja efektivne, efikasne i tačne evidencije; obezbjedjenje upravljanja svim tokovima prihoda i rashoda budžeta; informisanje zaposlenih u organima državne uprave o  mogućnostima korišćena  SAP sistema i drugih informacionih tehnologija trezora; vođenje evidencije o otvorenim bankarskim računima i podračunima i platnim karticama; pripremanja programa obuke i vršenja nadzora nad sprovođenjem obuke računovođa u javnom sektoru.. 

4.1 U Direkciji za računovodstvene usluge i izvršenje budžeta vrše se poslovi koji se odnose na:
- vođenje glavne knjige Trezora i pomoćnih knjiga; pripremu i vođenje plana računa i izradu  izvještaja promjenama na glavnom i pomoćnim računima; oezbjedjenje pravilne primjene Kontnog plana; i pravilne primjene računovodstvenih standarda; pripremu završnog računa budžeta; praćenje potrošnje opredijeljenih sredstava; upravljanje računovodstvenim sistemom državnih primitaka i izdataka; pripremu analiza i izvještaja u vezi ostvarenja budžetskih primitaka i izdataka u skladu sa klasifikacionom strukturom.

- vođenje evidencije o prihodima; vođenje tačne i blagovremene evidencije svih izdataka;  plaćanje na bazi relevantne dokumentacije u skladu sa planovima potrošnje; obezbjedjivanje tačne i blagovremene evidencije u Glavnoj knjizi Trezora; sastavljanje finansijskih izvještaja o izvršenju budžeta.

4.2. U Direkciji za budžetsko računovodstvo i izvještavanje, vrše se poslovi koji se odnose na:
- pripremu i usaglašavanje računovodstvenih standarda javnog sektora u skladu sa najboljom računovodstvenom praksom; pripremu predloga Kontnog plana za potrošačke jedinice, fondove i jedinice lokalne samouprave; izmjene postojećih i nacrte novih propisa u oblasti računovodstvene politike i sistema budžeta; obezbjedjenje da se računovodstvena politika javnog sektora sprovodi, razvija i poštuje; pripremu mišljenja iz oblasti računovodstvene politike javnog sektora; pripremu informacija iz oblasti računovodstvene politike javnog sektora; izrada Završnog računa budžeta Crne Gore i drugih finansijskih izvještaja po zahtjevu pretpostavljenog i vođenja pomoćnih računovodstvenih evidencija, održavanja sistema klasifikacija, prikupljanja finansijskih izvještaja korisnika budžeta Crne Gore, organizovanje finansijskih izvještavanja u javnom sektoru i pružanja pomoći korisnicima budžeta oko pitanja primjene računovodstvenih pravila i procedura

- pripremu program obuke i obuku računovođa u javnom sektoru za primjenu računovodstvenih standarda; vođenje registra računovođa u javnom sektoru; otvaranje i zatvaranje  računa i podračuna potrošačkih jedinica i vođenja evidencije o otvorenim državnim bankarskim računima i platnim karticama.

4.3 U Direkciji za upravljanje dugom, analizu zaduženosti i odnose sa inostranstvom (front office), vrše se poslovi koji se odnose na: 
- nadzor nad svim transakcijama po aktivnim ino i domaćim kreditima, izdatim državnim hartijama od vrijednosti i ostalim kreditnim aktivnostima na domaćem i međunarodnom tržištu, bilo da su direktne ili garantovane; procjenu u vezi sa  ponudjenim kreditnim opcijama za finansiranje državnog budžeta; priprema informacija za kreditna zaduženja i za izdavanje državnih ino i domaćih garancija i on-lending operacija; analizu i predvidjanje buduće potrebe zaduživanja i na osnovu toga pripreme izvještaja i preporuka; pripremu neophodnih podataka i obrazloženja u vezi pripremanja godišnjeg budžeta države u saradnji sa Direkcijom za upravljanje gotovinom, servisiranje duga, evidenciju državnog i javnog duga (back office); izradu informacija ka vladinim tijelima, trenutnim i potencijalnim kreditorima i agencijama za kreditni rejting.

- analizu i elaboraciju izvještaja  o stanju zaduženosti Crne Gore (državni i javni dug); analizu i elaboraciju izvještaja o kratkoročnoj i dugoročnoj strategiji zaduživanja; analizu i predvidjanje budućih potreba zaduživanja i na osnovu toga pripremu izvještaja i preporuka; procjenu neto priliva budžeta (iz domaćih i inostranih izvora), kao i sposobnost otplate duga države, u trenutku i u budućnosti; analizu i elaboriraciju uticaja svih aktiviranih garancija po budžet države kao posljedica nemogućnosti originalnog dužnika da izmiri obaveze po kreditu; analiziranje i izvještavanje o upravljanju dugom u ostalim zemljama, stanju zaduženosti, novim trendovima, uspješnim metodama prevazilaženja prezaduženosti, novim aranžmanima na međunarodnom finansijaskom tržištu i slično.

- učešće u pregovorima Ministarstva finansija sa domaćim i medjunarodnim finansijskim organizacijama; pripremu pravne regulative vezano za sveobuhvatno upravljanje javnim dugom; pripremu  pregovora i analiziranje  ugovora vezanih za domaće i inostrane zajmove; uskladjivanje predloga ugovora iz ove oblasti sa domaćom pravnom regulativom; kontaktiranje potencijalnih kreditora u svrhu identifikovanja domaćih i inostranih izvora finansiranja; koordinaciju odnosa i komunikaciju sa domaćim i inostranim finansijskim institucijama po pitanju domaćeg i ino duga;
 
- Pripremu propisa koji regulišu oblast upravljanja i servisiranja devizne štednje deviznim štedišama, prikupljanje podataka od banaka i Centralne depozitarne agencije po osnovu kojih se organizuje isplata devizne štednje i obveznica deviznim štedišama, evidencija isplaćene devizne štednje i realizovanih obveznica, izrada izvještaja o isplaćenoj deviznoj štednji i realizovanim obveznicama; obezbjeđivanje blagovremenih i objektivnih informacija, kako pojedinačno  za devizne štediše, tako i za javnost putem sredstava informisanja o svim pitanjima koja se odnose na upravljanje i servisiranje devizne štednje;

- Pripremanje informacija prema Vladinim tijelima o ispunjenosti uslova za dugoročno zaduživanje lokalne samouprave.

4.4 U Direkciji za upravljanje gotovinom, servisiranje duga, evidenciju državnog i javnog duga (back office), vrše se poslovi koji se odnose na:
- efikasno upravljanje gotovinom u cilju blagovremenog izvršavanja svih obaveza; analize tokova novčanih sredstava, potrebe za pozajmicama u cilju optimalnog obezbjeđenja sredstava i ulaganjima, kako bi se optimizirala upotreba obezbijeđenih sredstava; uspostavljanje politike i procedura  za efikasno upravljanje gotovinom na svim državnim računima; dnevnu saradnju sa Direkcijom za računovodstvene usluge i izvršenje budžeta u cilju obezbjedjenja sredstava za blagovremeno izvršavanje dospjelih obaveza;    predvidjanje nedostatka ili viška sredstava na konsolidovanom računu Trezora, kako bi se optimizirala upotreba novčanih sredstava; konsolidovano praćenje stanja novčanih sredstava na svim državnim računima; predlaganje opcija investiranja državnog novca; saradnju sa centralnom monetarnom institucijom i drugim relevantnim finansijskim institucijama u vezi sa pitanjima politike likvidnosti; pripremu izvještaja i planova  novčanih tokova u cilju blagovremnog servisiranja duga.

- Servisiranje obaveza po svim aktivnim ino i domaćim kreditima, izdatim državnim hartijama od vrijednosti na domaćem i međunarodnom tržištu i ostalim kreditnim aktivnostima, bilo da su direktne ili garantovane.

- Evidenciju i praćenje svih transakcija po aktivnim ino i domaćim kreditima, izdatim državnim hartijama od vrijednosti i ostalim kreditnim aktivnostima na ino i domaćem tržištu, bilo da su direktne ili garantovane; analizu i predvidjanje buduće potrebe zaduživanja i na osnovu toga pripreme izvještaja i preporuka i pripremu neophodnih podataka i obrazloženja u vezi pripremanja godišnjeg budžeta države u saradnji sa Direkcijom za upravljanje dugom, analizu zaduženosti i odnose sa inostarnstvom; izradu informacija ka vladinim tijelima; evidencija i praćenje stanja ino i domaćeg duga i ino i domaćih garancija.

- Prikupljanje podataka i evidencija stanja duga lokalne samouprave; izvještavanje o stanju duga lokalne samouprave.

4.5 U Direkciji za održavanje SAP-a i drugih informatičkih sistema državnog trezora, vrše se poslovi koji se odnose na: informatičku podršku, razvoj i održavanje prihodnog modela Državnog trezora; informatičku podršku, razvoj i održavanje rashodnog modela Državnog trezora; informatičku podršku i razvoj sistema za obračun zarada; informatičku podršku ostalim poslovnim procesima u Sektoru Državnog trezora; koordinaciju informacionih sistema Poreske uprave, Uprave carina i Ministarstva finansija, informacionu podršku i saradnju sa drugim IT centrima u državnim organima; podršku i održavanje IT opreme; planiranje novih IT sistema u Ministarstvu; podršku RTGS sistemu za plaćanje prema Centralnoj banci i praćenje novih tehnologija i mogućnosti njihove primjene.
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?