Saopštenje sa 46. sjednice Vlade Crne Gore

Objavljeno: 30.03.2023. 17:14 Autor: Služba za odnose s javnošću Vlade Crne Gore
Ovaj članak sadrži listu dokumenata

Vlada je, na danas održanoj 46. sjednici kojom je predsjedavao predsjednik dr Dritan Abazović, donijela odluke o obrazovanju pregovaračkih radnih grupa za pripremu i vođenje pregovora o pristupanju Crne Gore Evropskoj uniji za oblast pravne tekovine Evropske unije koje se odnose na pregovaračka poglavlja 14 – Saobraćajna politika, 15 – Energetika, 17 – Ekonomska i monetarna unija, 21 – Trans-evropske mreže, 29 – Carinska unija i 30 – Vanjski odnosi, čime se pregovaračka struktura prilagođava aktuelnoj fazi pregovaračkog procesa. 

Donijeta je Odluka o izmjeni Odluke o izradi Detaljnog urbanističkog plana ,,Donja Gorica’’ u Glavnom gradu – Podgorica i Odluka o izmjeni Odluke o određivanju rukovodioca i visini naknade za rukovodioca i stručni tim za izradu DUP-a. Naknadnim sagledavanjem problematike koja se odnosi na izradu ovog planskog dokumenta i potrebu detaljnije razrade određenih lokaliteta, procijenjeno je da treba pristupiti izmjeni Odluke, radi uvećanja finansijskih sredstava potrebnih za izradu. U postupku analize i ocjene postojećeg stanja utvrđeno je da je neophodno dodatno korigovati važeći planski dokument, u cilju uspostavljanja održivog planskog rješenja i dodatno detaljnije preispitati urbanističke parametre za određene zone. Za ovu namjenu opredijeljen je iznos od 60.700 eura iz Budžeta Crne Gore.

Vlada je donijela Odluku o izradi Izmjena i dopuna Detaljnog urbanističkog plana „Breza“, opština Kolašin i Odluku o određivanju rukovodioca izrade i visini naknade za rukovodioca i stručni tim za izradu Izmjena i dopuna DUP-a. Budući da je područje postojećeg Plana većim dijelom neizgrađena zona, kao i da planirani kapaciteti premašuju prostorne mogućnosti, procijenjeno je da je neophodno dodatno preispitati održivost planskog rješenja. Kako je u toku izrada izmjena i dopuna PUP-a Kolašin, potrebno je izradu ovog DUP-a vršiti paralelno i sinhronizovano sa planom višeg reda, u cilju izbjegavanja neusaglašenosti i obezbjeđivanja optimalnog planskog rješenja. Za rukovodioca izrade DUP-a određen je Mladen Krekić, a za naknadu rukovodiocu i stručnom timu opredijeljeno je 30.000 eura. 

Donijeta je Odluka o izradi Izmjena i dopuna Detaljnog urbanističkog plana „Smailagića polje“, opština Kolašin i Odluka o određivanju rukovodioca izrade i visini naknade za rukovodioca i stručni tim za izradu Izmjena i dopuna DUP-aVažeći Plan, osim stanovanja, predviđa izgradnju objekata društvene djelatnosti (škola, dječja ustanova, ustanova za stare i nepokretne...), infrastrukturnih objekata (rekonstrukcija i proširenje željezničke stanice, proširenje groblja) i industrijskih objekata (postojeća fabrika vode). Realizacija važećeg DUP-a, osim djelimično u oblasti stanogradnje, nije ostvarena u dijelu koji je trebao da obezbijedi komunalnu opremljenost i urbani karakter naselja. Nije realizovana planirana saobraćajna mreža, ni sadržaji nestambenog karaktera, pa je ocijenjeno da je plansko rješenje velikim dijelom nerealizovano, kao i da predviđeni kapaciteti premašuju prostorne mogućnosti. To je i bio razlog da se pristupi izradi Izmjena i dopuna paralelno i sinhronizovano sa planom višeg reda, kako bi se obezbijedili preduslovi za uređenje i izgradnju kroz sveobuhvatno i racionalno sagledavanje značaja tog prostora i utvrđivanje optimalnog opsega izgradnje. Za rukovodioca izrade DUP-a određen je Mladen Krekić, a za naknadu rukovodiocu i stručnom timu je opredijeljeno 28.000 eura. 

Vlada je donijela Odluku o izradi Detaljnog urbanističkog plana „Glavica“, opština Plav i Odluku o određivanju rukovodioca izrade i visini naknade za rukovodioca i stručni tim za izradu DUP-a. Cilj izrade DUP-a je stvaranje kvalitetnog prostora u ambijentalnom, funkcionalnom i arhitektonskom smislu, kao i stvaranje planskih pretpostavki za realizaciju predviđenih sadržaja. Planom je predviđena stambena gradnja, a u okviru mješovite namjene obavezno je planirati minimum 30 % površina sa nestambenom namjenom objekata. U okviru blokova stanovanja male gustine planiraće se javna mjesta okupljanja sa manjim dječjim igralištima. Za rukovodioca izrade DUP-a određen je prof. dr Svetislav Popović, dok je naknada rukovodiocu i stručnom timu utvrđena u iznosu od 40.000 eura. 

Donijeta je Odluka o izradi Izmjena i dopuna Detaljnog urbanističkog plana „Ostrog - Glava Zete“, opština Danilovgrad i Odluka o određivanju rukovodioca izrade i visini naknade za rukovodioca i stručni tim za izradu Izmjena i dopuna DUP-aKroz izradu Izmjena i dopuna DUP-a potrebno je, u skladu sa planskom dokumentacijom višeg reda, planirati turističke sadržaje i objekte infrastrukture, uz poštovanje svih ograničenja kako sa aspekta zaštite kulturnih dobara, imajući u vidu da se taj prostor većim dijelom nalazi u granici kulturno-istorijskog dobra i jedinstvene je ambijentalne vrijednosti, tako i sa aspekta zaštite životne sredine i drugih ograničenja ( klimatske promjene, erozija, seizmika...), u cilju očuvanja ambijenta, identiteta i osobenosti po kojima je to područje prepoznatljivo. Za rukovodioca izrade DUP-a određen je Ranko Kovačević, a naknada za izradu je utvrđena u ukupnom iznosu od 25.000 eura.

Vlada je donijela Odluku o izmjeni Odluke o izradi Detaljnog urbanističkog plana ,,Momišići A’’ u Glavnom gradu – Podgorica i Odluku o izmjeni Odluke o određivanju rukovodioca izrade i visini naknade za rukovodioca i stručni tim za izradu DUP-aNaknadnim sagledavanjem problematike koja se odnosi na izradu ovog planskog dokumenta i potrebu detaljnije razrade određenih lokaliteta, procijenjeno je da treba pristupiti izmjeni Odluke, kako bi se uvećala finansijska sredstva potrebna za izradu. Korekcije važećeg dokumenta su neophodne kako bi se uspostavilo održivo plansko rješenje i detaljnije preispitali urbanistički parametri za pojedine zone. Izmjenom je za troškove izrade DUP-a predviđeno 29.500 eura.

Donijeta je Odluka o obezbjeđivanju alternativnog smještaja vlasniku bespravnog objekta osnovnog stanovanja u Opštini Ulcinj. Donošenje ove Odluke neophodno je radi ispunjavanja uslova za sprovođenje postupka legalizacije na teritoriji Opštine Ulcinj. Odlukom se uređuju bliži uslovi, način, postupak i kriterijumi za obezbjedivanje alternativnog smještaja vlasnika bespravnog objekta osnovnog stanovanja i članovima njegovog porodičnog domaćinstva, u slučaju donošenja rješenja o uklanjanju tog objekta. Cilj donošenja ove Odluke je sprečavanje nove bespravne gradnje, kao i podsticaj onih vlasnika bespravnih objekata koji nisu podnijeli zahtjev za legalizaciju da pristupe istoj.

Vlada je usvojila Informaciju o obezbjeđenju sredstava iz Tekuće budžetske rezerve za nesmetano funkcionisanje Opštine Zeta u 2023. godini. U raspravi je istaknuto da je Zakonom o finansiranju lokalne samouprave propisano da se sredstva za početno finansiranje novoosnovane opštine, u prvoj fiskalnoj godini od osnivanja, obezbjeđuju u budžetu države u iznosu do 3% sredstava Tekuće budžetske rezerve. Tim povodom, data je saglasnost da se Opštini Zeta isplati 1.165.439 eura iz Tekuće budžetske rezerve.

Donijet je Akcioni plan za sprovođenje Strategije integrisanog upravljanja granicom za 2023. godinu sa Izvještajem o implementaciji Akcionog plana za sprovođenje Strategije integrisanog upravljanja granicom u 2022. godini. Akcioni plan za 2023. godinu predstavlja izvod iz Okvirnog Akcionog plana za sprovođenje Strategije integrisanog upravljanja granicom za period 2020-2024. godina. Plan je sačinjen na osnovu ostvarenog napretka u ovoj oblasti u procesu pristupanja Crne Gore u EU, sa posebnim osvrtom na sveobuhvatne pripreme za preuzimanje odgovornosti za upravljanje spoljnim granicama Evropske unije i za usklađivanje sa zahtjevima Šengena, a njegovo sprovođenje je od značaja za ostvarivanje kriterijuma i dostizanje evropskog sistema bezbjednosti. U Izvještaju o implementaciji Akcionog plana za 2022. godinu se navodi da su realizovane 84 aktivnosti, odnosno 56,37%, djelimično realizovano 30, odnosno 20,13%, dok je 37 odnosno 23,5 % nererealizovanih mjera. Zakonom o budžetu u 2022. godini, za stavku Razvoj sistema integrisanog upravljanja granicom, planirano je 3.621.867 eura sa PDV-om. Međutim, Ministarstvo unutrašnjih poslova je preuzelo obavezu određenih plaćanja u ovoj godini, po osnovu zaključenih ugovora u prethodnom periodu, od planiranih sredstava u 2022. godini.

Vlada je donijela Akcioni plan za sprovođenje Šengenskog akcionog plana za 2023. godinu i usvojila Izvještaj o implementaciji Akcionog plana za 2022. godinuAkcioni plan za 2023. godinu, sadrži: jedan strateški cilj, sedam operativnih ciljeva, sedam ključnih mjera, 187 aktivnosti i 29 podaktivnosti. Tokom tekuće godine, biće sprovedena evaluacija Šengenskog akcionog plana, u okviru nove Sektorske budžetske podrške, nakon čega će se postaviti realniji rokovi za realizaciju aktivnosti. Imajući u vidu iskustva i izazove u dosadašnjoj implementaciji, kao i potrebe za efikasnijim sprovođenjem aktivnosti u cilju unapređenja funkcionisanja sistema granične bezbjednosti, fokus ovog Akcionog plana je realizacija mjera za koje je predviđeno finansiranje iz sredstava opredijeljenih Zakonom o budžetu Crne Gore, za Razvoj sistema integrisanog upravljanja granicom, u iznosu od 2.652.736 miliona eura sa PDV-om, kojima će se realizovati projekti u 2023. godini.

Usvojena je Informacija o Finansijskom sporazumu Interreg VI-B Euro-mediteranskog programa saradnje 2021-2027 i prihvatila Finansijski sporazum. Glavni cilj Programa je da doprinese tranziciji ka klimatski neutralnom i otpornom društvu, te da se bori protiv uticaja globalnih promjena na resurse Mediterana, istovremeno osiguravajući održiv rast i blagostanje građana. Svaka zemlja članica ima nacionalno tijelo koje na prostoru svoje zemlje sprovodi Program kroz nacionalni projekat Tehničke podrške. Pored nacionalnih, tu je i projekat Transnacionalne tehničke podrške za čiji budžet je na raspolaganju maksimalan iznos od 17.399.942 eura. U okviru Sporazuma o sadržaju Interreg VI-B Euro-mediteranskog programa saradnje 2021-2027 i potvrdi nacionalnog sufinansiranja, potpisanog 8. marta 2022. godine, Crna Gora će učestvovati sa 61.359,00 eura u projektu Transnacionalne tehničke podrške, raspoređenih na period od sedam godina.

Vlada je usvojila Završni izvještaj o realizaciji AP za 2022. godinu za sprovođenje Strategije informisanja javnosti o pristupanju Crne Gore Evropskoj uniji 2019 - 2022. godina. Završni izvještaj, osim detaljnog pregleda realizacije Akcionog plana u 2022. godini, daje osvrt na četvorogodišnje sprovođenje Strategije informisanja, uz ključne elemente nalaza eksterne evaluacije i preporuke za naredni ciklus kreiranja javne politike. Akcioni plan za 2022. godinu sadrži  aktivnost svih vladinih resora, Odbora za evropske integracije Skupštine Crne Gore, Zajednice opština Crne Gore, Privredne komore Crne Gore i partnerskih nevladinih organizacija i bilježi visok procenat realizacije. Od ukupno 157 planiranih aktivnosti u potpunosti je realizovano 138 (87.89%), djelimično je realizovano 8 (5.09%), a nije realizovano 11 aktivnosti (7 %).

Usvojen je Program za unapređenje konkurentosti privrede za 2023. godinu, Program za razvoj i promociju zanatstva za 2023. godinu i Plan pripreme ljetnje turističke sezone 2023. godine.

Vlada je prihvatila Memorandum o razumijevanju između Vlade Crne Gore, Opštine Berane i Elite Private Jet Service u pogledu pružanja podrške inicijativi valorizacije Aero Parka Berane. Memorandum ima za cilj da obezbijedi okvir između Vlade i Opštine Berane, s jedne strane, i Elite Private Jet Service s druge strane, da, kroz saradnju i uz zajednički napor, podrže realizaciju incijative valorizacije Aero Parka Berane te njegovog ponovnog stavljanja u funkciju. U diskusiji je naglašeno da je Aerodrom Berane već 48 godina van funkcije, te da predstavlja neiskorišćeni razvojni potencijal. Usljed dugogodišnjeg nefunkcionisanja, objekti, uključujući i pistu, izloženi su oštrim vremenskim uslovima što je dovelo do njihovog propadanja, a jedan dio zahvatila je i nelegalna gradnja. Imajući u vidu potencijalnu valorizaciju, a u skladu sa zakonskim propisima, Opština Berane podjednako efikasno može ući u proceduru valorizacije kao i država, ocijenjeno je da je Memorandum u skladu sa Programom ekonomskih reformi, te glavnim ciljem koji se odnosi na podizanje životnog standarda građana. Takođe, isti je usklađen sa Lokalnim planom razvoja opštine Berane, Srednjoročnim planon rada Vlade, kao i Strategijom razvoja saobraćaja.

Usvojena je Informacija o procjeni vrijednosti imovine “Montenegro Bonus” d.o.o. Cetinje. Shodno dostavljenoj procjeni vrijednosti imovine Montenegro bonusa od strane ovlašćenog procjenitelja, ocijenjeno je potrebnim je da računovodstvo Montenegro bonusa izvrši usaglašavanje vlasništva i vrijednosti imovine utvrđenih procjenom sa stanjima u knjigovodstvu kompanije. U Odluci o osnivanju Montenegro bonusa od 03. 07. 2003. godine i Odluci o izmjenama i dopunama Odluke o osnivanju od 23. 12. 2021. godine, osnovni kapital iznosi 50.000 eura, a u poslovnim knjigama osnovni kapital se vodi u iznosu od 20.166.052 eura, dok je u CRPS-u 0,00 eura. Tim povodom, zadužen je „Montenegro Bonus” da sva sredstva koja nijesu u svojini kompanije isknjiži u svojim poslovnim knjigama, u skladu sa Izvještajem o procjeni vrijednosti imovine od 23.02.2023. godine, te da sačini novi Obračun amortizacije, utvrdi privremene razlike i da evidentira efekte u poslovnim knjigama.

Vlada je usvojila Informaciju o osiguranju vazduhoplova tipa Embraer 190-200 LR msn: 19000358, reg. oznaka 4O-AOC („Charlie“). U Informaciji se navodi da je vazduhoplovu isteklo osiguranje 28. 03. 2023. godine. Vazduhoplov je u vlasništvu Vlade Brazila, pa je prethodne dvije godine bio osiguran od strane „To Montenegro“ d.o.o. Podgorica, koji je namjeravao da dođe u posjed ovog vazduhoplova. Imajući u vidu da do promjene vlasništva vazduhoplova nije došlo, potrebno je da predmetni vazduhoplov bude osiguran, kako bi se žaštitio interes Crne Gore i sačuvala njegova tržišna vrijednost. U skladu sa tim, Vlada je zadužila nacionalnu avio kompaniju „To Montenegro” d.o.o. da u ime Vlade sprovede neophodnu proceduru za osiguranje predmetnog vazduhoplova i uplati iznos od 113.954 eura, koji će biti refundiran iz Tekuće budžetske rezerve.

Usvojen je Izvještaj o realizaciji Programa izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite magistralnih i regionalnih puteva za 2022. godinu i donijet Program izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite magistralnih i regionalnih puteva za 2023. godinu. U Izvještaju je navedeno da je u 2022. godini ukupno realizovano iz Kapitalnog budžeta 61.125.295 eura od planiranih 73.983.650 eura, odnosno 82,62 %, dok je realizacija Tekućeg budžeta 9.991.367 eura od planiranih 9.983.423 eura, ili 100,08%. Takođe, u 2022. godini je po osnovu kredita EBRD-a realizovano 12.599.560 eura, a iz kredita EIB-a 3.550.097 eura. Ukupna realizacija za 2022. godinu za potrebe izgradnje, rekonstrukcije, zaštite i održavanja magistralnih i regionalnih puteva iznosi 87.266.320 eura. Programom izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite magistralnih i regionalnih puteva za 2023. godinu planirano je da se za redovno i investiciono održavanje, rekonstrukciju i izgradnju državnih puteva obezbijedi 72.744.254 eura, od čega za redovno 10.069.696 eura a za investiciono  62.674.558 eura. Planirano je da se nastavi ili započne izgradnja i rekonstrukcija cca 260 km regionalnih i magistralnih puteva, i to: 101 km u sjevernoj regiji, 81 km u centralnoj regiji i 74 km u primorskoj regiji.

Vlada je usvojila Informaciju vezano za realizaciju projekta izgradnje solarne elektrane Briska gora u opštini Ulcinj. Postupajući po obavezujućoj presudi Upravnog suda, Vlada je konstatovala da je potrebno je pristupiti ocjeni ranije podnijetog prigovora Konzorcijuma „Montesolar“, što u konačnom podrazumjeva u ponovnom postupku i preispitivanje Odluke koju je donijela Tenderska komisija, a čija većina članova više nije u radnom odnosu u organima državne uprave. U tom kontekstu, zaduženo je Ministarstvo kapitalnih investicija da obrazuje Tendersku komisiju, koja će u ponovnom postupku izvršiti ocjenu podnijetog prigovora, kao i kompletne dokumentacije na kojoj se zasniva Odluka od 18.10.2018. godine, nakon čega će donijeti novu zakonitu odluku.

Usvojen je Izvještaj o realizaciji Akcionog plana za sprovođenje Strategije socijalne inkluzije Roma i Egipćana 2021-2025, za 2022. godinu. Akcionim planom za 2022. godinu predviđena je realizacija 96 aktivnosti, od kojih je realizovana 61 aktivnost ili 63.5%, djelimično realizovano 24 aktivnosti ili 25%, dok je nerealizovano 11 aktivnosti ili 11.4%. U Izvještaju se navodi da aktivnosti koje nisu realizovane u 2022. godini su uglavnom aktivnosti koje su se trebale realizovati uz podršku Savjeta za regionalnu saradnju ili će se realizovati u 2023. godini. Takođe, neke aktivnosti nijesu relizovane zbog skraćenog vremena Akcionog plana od samo četri mjeseca.

Vlada je usvojila Završni izvještaj o realizovanim aktivnostima sprovođenja Nacionalne strategije cjeloživotne karijerne orjentacije 2016-2020. Strategija cjeloživotne karijerne orijentacije prepoznala je pet strateških prioriteta, i to: podizanje svijesti o potrebi za cjeloživotnim učenjem i razvojem karijere, osnaživanje politika karijerne orijentacije na nivou sistema, jačanje karijerne orijentacije u obrazovnom sistemu Crne Gore, jačanje usluga karijerne orijentacije za nezaposlene i zaposlene i obezbjeđivanje kvaliteta u karijernoj orijentaciji. Kroz prikaz realizovanih aktivnosti u periodu trajanja Strategije, primjećuje se da je više od 80% aktivnosti u potpunosti realizovano od strane nadležnih institucija. Naime, 72 aktivnosti su relizovane, 1 je realizovana djelimično a 14 nije realizovano, što ukupno iznosi 82,75% stepena realizacije. Ukupno posmatrajući, procenat realizovanih aktivnosti bi se mogao posmatrati kao zadovoljavajući (83%), uzevši u obzir okolnosti u kojima se Strategija realizovala: Pandemja COVID-19, temeljne strukurne i kadrovske promjene sistema, nedostatak budžetskih sredstava kao i promjene na tržištu rada, što svakako ne bi smjelo biti opravdanje za dalje planske i streteške aktivnosti u ovoj važnoj oblasti. Za realizaciju aktivnosti iz Strategije utrošeno je 1.963.002 eura. 

Data je saglasnost na Predlog za obezbjeđenje nedostajućih sredstava za realizaciju prekograničnog CBC projekta PHASE - Promoting e-Health in cb Area by Stimulating Local Economics" – Italija – Albanija – Crna Goraa koja će se refundirati od strane Upravljačkog tijela. Iznos koji nedostaje za nastavak realizacije aktivnosti je 142.350 eura, od čega je 80.000 eura planirano za nabavku opreme (ambulantno vozilo i prateća oprema za digitalne platforme – pilot aktivnosti u oblasti kardiologije, neurologije i praćenja hroničnih pacijenata, zatim iznos od 52.407 eura za eksternu ekspertizu i usluge (organizacija promo-događaja, sprovođenje edukativnih aktivnosti, multidisciplinarnih analiza iz oblasti e-zdravlja i sl.), dok je iznos od 9.942 eura planiran za troškove putovanja i smještaja. Refundacija sredstava od strane Upravljačkog tijela u iznosu od 85 % sertifikovanih troškova će se izvršiti nakon što se postigne 30 % potrošnje na nivou projekta, nakon čega će Ministarstvo zdravlja, po dobijanju refundacije, bez odlaganja vratiti dobijenu pozajmicu Ministarstvu finansija. Kako je naglašeno u diskusiji, cilj PHASE projekta je razvoj sektora eZdravstva, za dobrobit građana, kroz inovativne elektronske alate i procedure, koji se primnjenjuju u ltaliji, Albaniji i Crnoj Gori. Aktivnosti projekta su usmjerene na efikasno liječenje srčanih udara, neurodegenerativnih i hroničnih bolesti.

Vlada je usvojila Informaciju po pitanju Zahtjeva HTP „Miločer“ DOO za jednokratnu pomoć u cilju stvaranja preduslova za izlazak preduzeća iz blokade i stvaranja uslova za nesmetano poslovanje. U diskusiji je istaknuto da HTP „Miločer“ do sada nije bilo korisnik državne pomoći i da je na osnovu sprovedene Racio analize zaključeno da preduzeće nema dovoljno novčanih sredstava da pokrije sve kratkoročne obaveze. Kako se preduzeće trenutno nalazi u blokadi  i  ne postoji mogućnost da izmiri dospjele obaveze prema banci, čime je ugrožena državna imovina, Vlada je zadužila Ministarstvo finansija da iz sredstava Tekuće budžetske rezerve isplati jednokratnu pomoć ovom preduzeću u iznosu od 198.000 eura.

Usvojena je Odluka o organizovanju Javne ustanove Muzej savremene umjetnosti Crne Gore.

Vlada je dala saglasnost na Predlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o visini i načinu obračuna i plaćanja naknada za korišćenje dobara nacionalnih parkova. Izmenom odluke povećava se naknada za dnevne ulaznice u Nacionalne parkove, kao i za postavljanje privremenih objektata kvadrature preko 30 , postavljanje telekomunikacionih sistema i dr. Predviđeno je i smanjenje cijene godišnje ulaznice za sve parkove sa 27 eura na 13,5 eura, čime se žele podstaći prvenstveno domaći turisti, da po povoljnijim uslovima posjećuju i borave na prostoru nacionalnih parkova Crne Gore. Uvode se i tri nove naknade, i to za vožnju turističim vozom, kao i za organizovanje džip i kombi tura. Izmjenom odluke obezbijediće se dodatni prihodi koji će se koristiti za zaštitu, razvoj i unapređenje nacionalnih parkova, realizaciju programskih aktivnosti Javnog preduzeća, a samim tim unapređivanje i kvalitetnije sprovođenje planova i programa upravljanja nacionalnim parkovima.

Pored ostalog, Vlada je razmotrila i više kadrovskih pitanja dostupnih na linku.

46. sjednica Vlade Crne Gore (30.03.2023.)


46. sjednica Vlade Crne Gore

I MATERIJALI KOJI SU VLADI DOSTAVLJENI RADI RASPRAVE
1.Usmena informacija o realizaciji aktivnosti iz procesa pristupanja Crne Gore Evropskoj uniji Zaključci
2.Predlog odluke o obrazovanju Pregovaračke radne grupe za pripremu i vođenje pregovora o pristupanju Crne Gore Evropskoj uniji za oblast pravne tekovine Evropske unije koja se odnosi na pregovaračko poglavlje 14 - Saobraćajna politika Materijal Zaključci
3.Predlog odluke o obrazovanju Pregovaračke radne grupe za pripremu i vođenje pregovora o pristupanju Crne Gore Evropskoj uniji za oblast pravne tekovine Evropske unije koja se odnosi na pregovaračko poglavlje 15 – Energetika Materijal Zaključci
4.Predlog odluke o obrazovanju Pregovaračke radne grupe za pripremu i vođenje pregovora o pristupanju Crne Gore Evropskoj uniji za oblast pravne tekovine Evropske unije koja se odnosi na pregovaračko poglavlje 17 - Ekonomska i monetarna unija Materijal Zaključci
5.Predlog odluke o obrazovanju Pregovaračke radne grupe za pripremu i vođenje pregovora o pristupanju Crne Gore Evropskoj uniji za oblast pravne tekovine Evropske unije koja se odnosi na pregovaračko poglavlje 21 - Trans-evropske mreže Materijal Zaključci
6.Predlog odluke o obrazovanju Pregovaračke radne grupe za pripremu i vođenje pregovora o pristupanju Crne Gore Evropskoj uniji za oblast pravne tekovine Evropske unije koja se odnosi na pregovaračko poglavlje 29 - Carinska unija Materijal Zaključci
7.Predlog odluke o obrazovanju Pregovaračke radne grupe za pripremu i vođenje pregovora o pristupanju Crne Gore Evropskoj uniji za oblast pravne tekovine Evropske unije koja se odnosi na pregovaračko poglavlje 30 - Vanjski odnosi Materijal Zaključci
8.Predlog odluke o izmjeni Odluke o izradi Detaljnog urbanističkog plana „Donja Gorica“ u Glavnom gradu - Podgorica i Predlog odluke o izmjeni Odluke o određivanju rukovodioca izrade Detaljnog urbanističkog plana „Donja Gorica“ u Glavnom gradu - Podgorica Materijal Zaključci
9.Predlog odluke o izradi Izmjena i dopuna Detaljnog urbanističkog plana „Breza“, opština Kolašin i Predlog odluke o određivanju rukovodioca izrade Izmjena i dopuna Detaljnog urbanističkog plana „Breza“, opština Kolašin i visini naknade za rukovodioca i stručni tim za izradu Izmjena i dopuna Detaljnog urbanističkog plana Materijal Zaključci
10.Predlog odluke o izradi Izmjena i dopuna Detaljnog urbanističkog plana „Smajlagića polje“, opština Kolašin i Predlog odluke o određivanju rukovodioca izrade Izmjena i dopuna Detaljnog urbanističkog plana „Smajlagića polje“, opština Kolašin i visini naknade za rukovodioca i stručni tim za izradu Izmjena i dopuna Detaljnog urbanističkog plana Materijal Zaključci
11.Predlog odluke o izradi Detaljnog urbanističkog plana „Glavica“, opština Plav i Predlog odluke o određivanju rukovodioca izrade Detaljnog urbanističkog plana „Glavica“, opština Plav i visini naknade za rukovodioca i stručni tim Materijal Zaključci
12.Predlog odluke o izradi Izmjena i dopuna Detaljnog urbanističkog plana „Ostrog - Glava Zete“, opština Danilovgrad i Predlog odluke o određivanju rukovodioca izrade Izmjena i dopuna Detaljnog urbanističkog plana „Ostrog - Glava Zete“, opština Danilovgrad Materijal Zaključci
13.Predlog odluke o izmjeni Odluke o izradi Detaljnog urbanističkog plana „Momišići A“ u Glavnom gradu - Podgorica i Predlog odluke o izmjeni Odluke o određivanju rukovodioca izrade Detaljnog urbanističkog plana „Momišići A“ u Glavnom gradu - Podgorica Materijal Zaključci
14.Predlog odluke o obezbjeđivanju alternativnog smještaja vlasniku bespravnog objekta osnovnog stanovanja u Opštini Ulcinj Materijal Zaključci
15.Informacija o obezbjeđenju sredstava iz Tekuće budžetske rezerve za nesmetano funkcionisanje opštine Zeta u 2023. godini Materijal Zaključci
16.Predlog akcionog plana za sprovođenje Strategije integrisanog upravljanja granicom za 2023. godinu sa Izvještajem o implementaciji Akcionog plana za sprovođenje Strategije integrisanog upravljanja granicom u 2022. godini Materijal Zaključci
17.Predlog akcionog plana za sprovođenje Šengenskog akcionog plana za 2023. godinu sa Izvještajem o implementaciji Akcionog plana za sprovođenje Šengenskog akcionog plana za 2022. godinu Materijal Zaključci
18.Informacija o Finansijskom sporazumu Interreg VI-B Euro-mediteranskog programa saradnje 2021-2027 s Predlogom finansijskog sporazuma Materijal Zaključci
19.Završni izvještaj o realizaciji Akcionog plana za 2022. godinu za sprovođenje Strategije informisanja javnosti o pristupanju Crne Gore Evropskoj uniji 2019-2022. godine Materijal Zaključci
20.Informacija o prenosu svojinskih ovlašćenja nad pokretnim stvarima stečenim iz pretpristupnih fondova Evropske unije (IPA fondovi) Materijal Zaključci
21.Predlog programa za unapređenje konkurentnosti privrede za 2023. godinu Materijal Zaključci
22.Predlog programa za razvoj i promociju zanatstva za 2023. godinu Materijal Zaključci
23.Predlog plana pripreme ljetnje turističke sezone 2023. godine Materijal Zaključci
24.Predlog memoranduma o razumijevanju između Vlade Crne Gore, Opštine Berane i Elite Private Jet Service u pogledu pružanja podrške inicijativi valorizacije Aero Parka Berane Materijal Zaključci
25.Informacija o procjeni vrijednosti imovine „Montenegro Bonus“ d.o.o. Cetinje Materijal Zaključci
26.Predlog godišnjeg plana rada za 2023. godinu DOO „Regionalni vodovod Crnogorsko primorje“ Budva Materijal Zaključci
27.Informacija o statusu očuvanosti i aktivnostima u posebnom rezervatu prirode „Tivatska solila“ Materijal Zaključci
28.Informacija o osiguranju vazduhoplova tipa Embraer 190-200 LR msn: 19000358, registarskih oznaka 4O-AOC („Charlie“) Materijal Zaključci
29.Izvještaj o realizaciji Programa izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite magistralnih i regionalnih puteva za 2022. godinu i Predlog programa izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite magistralnih i regionalnih puteva za 2023. godinu Materijal Zaključci
30.Informacija vezano za realizaciju projekta izgradnje solarne elektrane Briska Gora u Opštini Ulcinj Materijal Zaključci
31.Izvještaj o realizaciji Akcionog plana za sprovođenje Strategije socijalne inkluzije Roma i Egipćana 2021-2025, za 2022. godinu Materijal Zaključci
32.Završni izvještaj o realizovanim aktivnostima sprovođenja Nacionalne strategije cjeloživotne karijerne orjentacije 2016-2020. godine Materijal Zaključci
33.Izvještaj o realizaciji Akcionog plana za sprovođenje Strategije za smanjenje rizika od katastrofa za 2022. godinu Materijal Zaključci
34.Izvještaj o radu i stanju u upravnim oblastima Ministarstva pravde za 2022. godinu Materijal Zaključci
35.Izvještaj o radu i stanju u upravnim oblastima iz nedležnosti Ministarstva odbrane za 2022. godinu sa Izvještajem o radu Direkcije za zaštitu tajnih podataka za 2022. godinu Materijal Zaključci
36.Izvještaj o radu Uprave za inspekcijske poslove za 2022. godinu Materijal Zaključci
37.Izvještaj o radu Komisije za koncesije za 2022. godinu Materijal Zaključci
38.Kadrovska pitanja Zaključci
38.1Predlog za postavljenje generalne direktorice Direktorata za planiranje prostora i informacione sisteme u Ministarstvu ekologije, prostornog planiranja i urbanizma Materijal
38.2Predlog za postavljenje generalne direktorice Direktorata za zaštitu prirode u Ministarstvu ekologije, prostornog planiranja i urbanizma Materijal
38.3Predlog za postavljenje generalnog direktora Direktorata za ekologiju i klimatske promjene u Ministarstvu ekologije, prostornog planiranja i urbanizma Materijal
38.4Predlog za razrješenje predsjednice i dva člana Odbora direktora Društva sa ograničenom odgovornošću "Naučno - tehnološki park Crne Gore“ Materijal
38.5Predlog za imenovanje tri člana Odbora direktora Društva sa ograničenom odgovornošću "Naučno - tehnološki park Crne Gore“ Materijal
38.6Predlog za imenovanje predsjednika i potpredsjednice Odbora direktora Društva sa ograničenom odgovornošću "Naučno - tehnološki park Crne Gore“ Materijal
38.7Predlog za izbor članova Odbora direktora “Barska plovidba” AD Bar Materijal Zaključci
38.8Predlog za postavljenje generalne direktorice Direktorata za kulturno umjetničko stvaralaštvo u Ministarstvu kulture i medija Materijal
38.9Predlog za imenovanje članice Savjeta JU Centar savremene umjetnosti Crne Gore Materijal
38.10Predlog za imenovanje članova Koordinacionog tijela za praćenje i upravljanje politikom prevencije i suzbijanja nepravilnosti u cilju zaštite finansijskih interesa Evropske unije (AFCOS mreža) Materijal
38.11Predlog za prestanak mandata pomoćnice direktora Uprave za inspekcijske poslove Materijal
38.12Predlog za određivanje vršioca dužnosti pomoćnika direktora Uprave za inspekcijske poslove Materijal
38.13Predlog za određivanje punomoćnika-predstavnika državnog kapitala na XVI vanrednoj Skupštini akcionara „Željeznički prevoz Crne Gore“ AD Podgorica Materijal
38.14Predlog za prestanak mandata direktora Uprave policije Materijal
38.15Predlog za određivanje v.d. direktora Uprave policije Materijal
II MATERIJALI KOJI SE VLADI DOSTAVLJAJU S PREDLOGOM DA SE O NJIMA NE RASPRAVLJA
39.Završni izvještaj o realizaciji Programa razvoja ruralnog turizma Crne Gore za 2019 - 2021. godinu i Prelaznog akcionog plana za 2022. godinu Materijal Zaključci
40.Izvještaj o realizaciji Akcionog plana za implementaciju industrijske politike Crne Gore 2019-2023. godine, za 2022. godinu Materijal Zaključci
41.Izvještaj o sprovođenju Programa razvoja zdravstvenog turizma Crne Gore 2021-2023. godine, za 2021. i 2022. godinu Materijal Zaključci
42.Godišnji izvještaj o sprovođenju Akcionog plana zapošljavanja za 2022. godinu Materijal Zaključci
43.Izvještaj o realizaciji Akcionog plana za sprovođenje Operativnog programa za implementaciju Strategije pametne specijalizacije (2021-2024) za 2021-2022. godinu Materijal Zaključci
44.Informacija o potrebi donošenja Zaključka Vlade Crne Gore, radi potrebe realizacije neiskorišćenih sredstava Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede u cilju subvencionisanja kamate kod novih kredita za likvidnost (bez rasprave) Materijal Zaključci
45.Predlog za izmjenu Zaključaka Vlade Crne Gore, broj: 07-4474, od 4. oktobra 2018. godine i stavljanje van snage Zaključka Vlade Crne Gore, broj: 07-5136, od 1. novembra 2018. godine i Zaključka Vlade, broj: 07-3182, od 25. jula 2019. (bez rasprave) Materijal Zaključci
46.Predlog za izmjenu Zaključka Vlade Crne Gore, broj: 07-040/23-932/2, od 7. marta 2023. godine, sa sjednice od 7. marta 2023. godine (bez rasprave) Materijal Zaključci
47.Predlog platforme za učešće predsjednika Vlade i rukovodioca Ministarstva vanjskih poslova dr Dritana Abazovića na sastanku ministara vanjskih poslova NATO-a, Brisel, Kraljevina Belgija, 4-5. april 2023. godine Materijal Zaključci
48.Predlog platforme za učešće predsjednika Vlade Crne Gore i rukovodioca Ministarstva vanjskih poslova dr Dritana Abazovića na sastanku ministara vanjskih poslova zemalja Zapadnog Balkana, 3. april 2023. godine, Rim Materijal Zaključci
49.Predlog platforme za učešće delegacije Vlade Crne Gore koju predvodi ministar ljudskih i manjinskih prava Fatmir Gjeka na regionalnoj konferenciji „Izazovi sa kojima se suočavaju žene i djevojčice u regionu na putu ka Evropskoj uniji“, 29-31. mart 2023. godine, Skoplje, Republika Sjeverna Makedonija Materijal Zaključci
50.Predlog platforme o učešću ministra ekonomskog razvoja i turizma Gorana Đurovića sa delegacijom na Međunarodnom turističkom forumu FESTA - Budućnost turizma u Albaniji zasnovanog na zaštiti životne sredine i održivosti, Tirana, Republika Albanija, od 3. do 5. aprila 2023. godine Materijal Zaključci
51.Predlog platforme za posjetu ministra poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Vladimira Jokovića Briselu, povodom učešća na sastanku sa Evropskom komisijom na temu implementacije IPARD II programa, Kraljevina Belgija, 29-31. mart 2023. (bez rasprave) Materijal Zaključci
III MATERIJALI KOJI SE VLADI DOSTAVLJAJU RADI DAVANJA MIŠLJENJA ILI SAGLASNOST
52.Predlog mišljenja na Predlog zakona o izmjenama Krivičnog zakonika Crne Gore (predlagači poslanici: mr Aleksa Bečić, Zdenka Popović, Dragan Krapović, Boris Bogdanović, mr Momo Koprivica, dr Tamara Vujović, dr Albin Ćeman, Danilo Šaranović i dr Valentina Minić) Materijal Zaključci
53.Predlog mišljenja na Predlog zakona o izmjeni Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju (predlagači poslanici: Dragan Ivanović, Dragan Vukić, Milosava Paunović i Bogdan Božović) - ODGOĐENO ODLUČIVANJE Zaključci
54.Predlog mišljenja na amandmane na Predlog zakona o izmjeni Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju (predlagači poslanici Danilo Šaranović i Maksim Vučinić) - ODGOĐENO ODLUČIVANJE Zaključci
55.Predlog za davanje saglasnosti za prodaju nepokretnosti u svojini Crne Gore i to katastarske parcele broj 754/4, u površini od 24 m², upisane u list nepokretnosti broj 1622, KO Pljevlja, Opština Pljevlja s Predlogom ugovora o kupoprodaji (bez rasprave) Materijal Zaključci
56.Predlog za davanje saglasnosti za ustanovljenje prava službenosti, postavljanja priključnog podzemnog 10 KV voda, na nepokretnosti u svojini Crne Gore u korist pravnog lica „Crnogorski elektrodistributivni sistem“ d.o.o. Podgorica (bez rasprave) Materijal Zaključci
57.Predlog za davanje saglasnosti JU Gimnazija „Panto Mališić“ iz Berana za davanje u zakup prostorija upisanih u list nepokretnosti broj 290 KO Berane, opština Berane u svojini Crne Gore (bez rasprave) Materijal Zaključci
58.Zahtjev za davanje saglasnosti o načinu obračunavanja i isplate naknada rukovodiocu i članovima Nacionalne komisije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda vazduhoplova, vanrednih događaja koji ugrožavaju bezbjednost (bez rasprave) Materijal Zaključci
59.Pitanja i predlozi
59.1Predlog za obezbjeđenje nedostajućih sredstava za realizaciju prekograničnog CBC projekta "PHASE - Promoting e-Health in cb Area by Stimulating Local Economics" - Italija-Albanija-Crna Gora Materijal Zaključci
59.2Usmena informacija ministra finansija Zaključci
59.3Informacija po pitanju zahtjeva HTP "Miločer" DOO za jednokratnu pomoć Materijal Zaključci
59.4Završni Izvještaj o sprovođenju Programa razvoja kulturnog turizma Crne Gore s Akcionim planom 2019-2021. godine i prelaznog Akcionog plana za 2022. godinu Materijal Zaključci
59.5Predlog odluke o organizovanju Javne ustanove Muzej savremene umjetnosti Crne Gore Materijal Zaključci
59.6Predlog odluke o izmjenama Odluke o visini i načinu obračuna i plaćanja naknada za korišćenje dobara nacionalnih parkova Materijal Zaključci
59.7Predlog za izmjenu Zaključka Vlade Crne Gore, broj: 07-332/23-1212/2, od 20.03.2023. godine Materijal Zaključci
NAPOMENA:Vlada je odgodila odlučivanje za tačke 53. i 54.
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?