- Vlada Crne Gore
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede SAOPŠTENJE ZA JAVNOST UPRAVE ZA BEZBJEDNOST HRANE,...
SAOPŠTENJE ZA JAVNOST UPRAVE ZA BEZBJEDNOST HRANE, VETERINU I FITOSANITARNE POSLOVE U VEZI KONAČNOG IZVJEŠTAJA O REVIZIJI GODIŠNJEG FINANSIJSKOG IZVJEŠTAJA I PRAVILNOSTI POSLOVANJA UPRAVE ZA

Smatramo da negativno mišljenje iznijeto u okviru sprovedene finansijske revizije u Upravi za bezbjednost hrane, veterinu i fitosanitarne poslove, ne odražava objektivno i stvarno stanje u vezi sa poslovanjem subjekta revizije. Mišljenje, po našem stanovištu, ne počiva na potpunom i pravilnom tumačenju, niti na dosljednom uvažavanju relevantnih zakonskih propisa. Pojedini navodi iz izvještaja zasnivaju se na djelimičnoj ili pogrešnoj interpretaciji činjenica i okolnosti, što je dovelo do zaključaka koji ne odslikavaju realnu sliku finansijskog poslovanja i rada Uprave. Uprkos dodatnim pojašnjenjima i dostavljenoj dokumentaciji, u neposrednoj komunikaciji sa DRI, a nakon izvršene revizije, nije uvaženo nijedno od datih pojašnjenja. S obzirom na to da se finansijski izvještaj zasniva na principima objektivnosti, tačnosti i blagovremenosti, a da su u slučaju Uprave za bezbjednost hrane, veterinu i fitosanitarne poslove, sva tri principa ispoštovana, postavlja se pitanje na osnovu čega proizilaze zaključci dati u konačnom izvještaju, a koji u krajnjem imaju za posljedicu negativno mišljenje.
Vezano za pitanje koje se odnosi na sredstva iz tekuće budžetske rezerve, ukazujemo da po instrukcijama resornog ministarstva i Ministarstva finansija, sredstva tekuće budžetske rezerve se evidentiraju u Ministarstvu finansija, a resorno ministarstvo, odnosno Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, izražava tekuću budžetsku rezervu na obrascu 9, jer je ono kandidovalo Informaciju i zahtjev za obezbjeđenje ovih sredstava Vladi Crne Gore.
Napominjemo da u dijelu koji se odnosi na preporuku koja se tiče GFS metodologije, Uprava ovdje nema nadležnosti iz razloga što je u pitanju sistemska metodologija, i kao takva se primjenjuje duži niz godina.
Takođe, isplate naknade štete vršene su u skladu sa odredbama članova 69 i 70 Zakona o veterinarstvu. U prilog navedenom stoje i kontrole vršene od strane Evropske komisije, gdje nijesu konstatovane nepravilnosti u metodologiji i isplati naknada šteta.
Nadalje, kada je riječ o Programu obaveznih mjera zdravstvene zaštite životinja, odnosno o sprovođenju istih, bitno je istaći da su u pitanju poslovi od javnog interesa (rano otkrivanje bolesti, sprečavanje pojave i širenja zaraznih bolesti životinja, kao i njihovo iskorijenjavanje) čiji je cilj takođe zaštita zdravlja ljudi, ali i podsticanje razvoja poljoprivrede. Sva plaćanja vršena su transparentno, u skladu sa zakonskim odredbama i metodologijom utvrđenom Programom obaveznih mjera zdravstvene zaštite životinja. Isto nije moglo biti plaćeno bez kompletne i potpune dokumentacije, uz prethodnu kontrolu stručnog lica.
Širok spektar nadležnosti, za koje je potreban uskostručni kadar navode nas na konstataciju da predstavnici DRI nijesu u najvećoj mjeri mogli realno sagledati suštinu djelovanja Uprave za bezbjednost hrane, veterinu i fitosanitarne poslove.
Pored toga, Uprava se konstantno suočava sa nedostatkom administrativnih i stručnih kapaciteta, odnosno ljudskih resursa, što je i sama DRI konstatovala u svom nalazu.
Uprava će u konačnom uvažiti sve osnovane preporuke DRI, neke od njih već su i ispravljene na osnovu dostavljenog Preliminarnog izvještaja, dok će dalje postupanje biti sprovedeno kroz akcioni plan, u skladu sa vremenskim okvirima definisanim u Izvještaju.
Smatramo da ovako iskazano mišljenje dovodi u zabludu građane i javnost, kao i da u konačnom narušava reputaciju ove institucije.
