Nadležnost Uprave za željeznice

Poslove iz oblasti investiranja u održavanje, razvoj i modernizaciju željezničke infrastrukture, regulatorne poslove na željezničkom tržištu i poslove bezbjednosti i interoperabilnosti obavlja Organ uprave.

Organ uprave vrši poslove koji se odnose na:

  1. izradu stručnih osnova za pripremu Strategije razvoja željeznice, Nacionalnog programa željezničke infrastrukture i Godišnjeg programa; 
  2. ustupanje izvođenja radova na izgradnji, rekonstrukciji i modernizaciji infrastrukture u skladu sa Godišnjim programom;
  3. pripremu poziva na javno nadmetanje za investicione radove;
  4. sprovođenje postupka ustupanja radova za i zradu tehničke dokumentacije i izvođenja radova na izgradnji, rekonstrukciji i moderni zaciji infrastrukture;
  5. organizaciju stručne kontrole i kvaliteta i zvedeni h radova na tekućem i investicionom održavanju;
  6. pokretanje postupka za rješavanje imovi nsko-pravnih odnosa kod rekonstrukcije i moderni zacije postojeće i i zgradnje nove infrastrukture;
  7.  pribavljanje odobrenja za gradnju, prijem i predaju i zgrađene infrastrukture;
  8. praćenje utroška fi nansijski h sredstava na održavanju infrastrukture i sredstava dodijeljenih kao naknada za obavezu pružanja usluga prevoza od javnog interesa;
  9. izdavanje saglasnosti za priključenje i ukrštanje javni h puteva sa infrastrukturom, postavljanje infrastrukturnih objekata (cjevovoda, vodovoda, kanali zacije, električni h, telefonskih i dr.) na pružnom i zaštitnom pojasu;
  10.  izdavanje licence za upravljanje infrastrukturom, licence za prevoz, sertifikata o bezbjednosti za upravljanje infrastrukturom i sertifikata o bezbjednosti za prevoz;
  11. zaključi vanje ugovora o upravljanju infrastrukturom sa upravljačem infrastruktrure;
  12.  zaključivanje ugovora o obavezi pružanja usluga prevoza od javnog interesa;
  13. odluči vanje po žalbama podnosilaca zahtjeva za dodjelu trase voza, naročito imajući u vidu eventualno nepravedno postupanje ili diskriminaciju od strane upravljača infrastrukture ili željezničkih prevoznika, a u vezi sa: Izjavom o mreži, kriteri jumima utvrđenim u Izjavi o mreži, postupkom dodjele trasa i njegovim ishodom, načinom utvrđivanja naknada za korišćenje trase i ni voom ili strukturom naknada za korišćenje trase;
  14. praćenje i anali zu uslova konkurencije na tržištu željezničkih transportni h usluga i na sopstvenu inicijati vu preispituje postupke i dokumente i z prethodne tačke, a u cilju sprečavanja diskriminacije među podnosiocima zahtjeva za dodjelu trase voza; 
  15. posebnu provjeru da li Izjava o mreži sadrži klauzule ili predviđa diskreciona ovlašćenja upravljača i nfrastrukture koja bi mogla biti korišćena za diskriminaciju podnosilaca zahtjeva za dodjelu trase voza;
  16. kontrolu nezavisnosti upravljača infrastrukture u odnosu na druge subjekte na tržištu željezničkih usluga;
  17. obezbjeđenje da naknade koje je utvrdio upravljač infrastrukture budu nediskriminatorske i u skladu na ovim zakonom;
  18. obezbjeđenje da upravljač infrastrukture utvrđuje pristup i korišćenje željezničke infrastrukture na nediskriminatorskoj osnovi u skladu sa ovim zakonom;
  19.  preduzimanje mjera za sprječavanje nelojalne konkurencije i diskriminatorskog ponašanja koje se odnose na upravljača infrastrukture i željezničkog prevoznika ili podnosioca zahtjeva za dodjelu trase voza, a posebno u vezi diskriminatorne Izjave o mreži i okvirnog sporazuma i i zmeđu dva ili više željezničkih prevoznika prilikom pružanja usluge prevoza u željezničkom saobraćaju;
  20. obezbjeđenje kontrole pristupa i korišćenja objekata i stabilnih postrojenjakojima ne upravlja upravljač infrastrukture i koje je regulisano ugovorom potpisanim između lica koje obezbjeđuju uslugu i željezničkog prevoznika;
  21. praćenje željezničkog tržišta kako bi se analizirala konkurencija i zmeđu različitih vidova saobraćaja;
  22.  kontrolu kvaliteta željezničkih usluga koju obezbjeđuju željeznički prevoznici i upravljači i nfrastrukture;
  23.  saradnju sa nadležnim tijelom za zaštitu konkurencije, daje stručna mišljenja i anali ze, pruža tehničku pomoć u vezi sa pitanjima koja nijesu uređena ovim zakonom, a odnose se na ograničavanje, sprečavanje ili narušavanje konkurencije na tržištu;
  24. praćenje tržišta željezničkih usluga, sa ciljem anali ze uloženih budžetskih sredstava u održavanje infrastukture i nadoknadu za obavezu pružanja usluga prevoza od javnog interesa, kao i konkurencije i zmeđu različitih vidova saobraćaja;
  25. učestvovanje u izradi zakona, podzakonskih akata, tehničkih propisa, normativa, standarda i sporazuma za oblast željeznice;
  26. ostvarivanje međunarodne saradnje sa međunarodnim organizacijama, Evropskom željezničkom agencijom i organima drugih država nadležnim za bezbjednost i interoperabilnost u željezničkom saobraćaju i regulisanje tržišta željezničkih usluga;
  27.  vođenje evidencija propisanih zakonom;
  28. druge poslove u skladu sa zakonima i podzakonskim aktima.
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?