Unapređivanje kvaliteta i inkluzivnosti obrazovanja u digitalnom okruženju

Prevazilaženje razlika koje postoje u obezbjeđivanju kvalitenog obrazovanja, kako u pogledu ujednačavanja postignuća učenika, tako i u pogledu jednakosti, moguće je postići pružanjem kvalitetnog pristupa obrazovanju za svu djecu na isti način.

Program Unaprijeđenje kvaliteta i inkluzivnog obrazovanja u digitalnom okruženju koji je Zavod za školstvo u saradnji sa Predstavništvom UNICEF-a u Podgorici realizovao tokom prethodne dvije godine se u svim svojim segmentima odnosio na pružanje podrške školama, nastavnicima, učenicima i roditeljima kako da na najbolji način odgovore novim izazovima koje nameće savremeni koncept razvoja društva.

Program je dio šireg multisektorskog regionalnog programa koji sprovodi Regionalna kancelarija UNICEF-a u Ženevi, uz finansijsku podršku Evropke unije i na fonu je svih strateških politika obrazovnog sektora. Pored Crne Gore, program se sprovodi i u Albaniji, Bosni i Hercegovini, na Kosovu, u Sjevernoj Makedonija, Srbiji i Turskoj.

Program je unaprijedio kompetencije nastavnika za sprovođenje nastave u digitalnom okruženju i predstavlja veliki potencijal za primjenu različitih nastavnih strategija koje dodatno stimulišu i pružaju podršku učenicima u pronalaženju sopstvenog stila učenja što vodi ka povećanju kvaliteta nastave i učenja i podizanju nivoa postignuća učenika.

Nastavnici su osnaženi za kreiranje individualizovanih načina učenja, u digitalnom okruženju, koji zadovoljavaju potrebe učenja svih učenika uključujući i učenike sa posebnim obrazovnim potrebama, učenike sa slabijim postignućima, učenike pripadnike romske i egipćanske populacije, učenike migranate i izbjeglice i zahtijeva od nastavnika punu posvećenost i dodatna znanja o mogućnostima koje digitalne tehnologije pružaju.

Korišćenjem digitalnih tehnologija, nastavnici stiču nove vještine za razvijanje inovativnih nastavnih praksi koje karakteriše raznolikost nastavnih stilova, omogućavajući tako veću individualizaciju i personalizaciju učenja i poboljšanu saradnju između nastavnika i učenika, kao i zadovoljavanje individualnih potreba učenika.

U cilju pružanja podrške nastavnicima za primjenu digitalnih tehnologija u nastavi, učenja u digitalnom okruženju i obezbjeđivanju jednakih mogućnosti svima koji uče urađen je i sproveden program obuke za nastavnike. Tokom 2021/2022 godine realizovana su tri dvodnevna modula (144 dvodnevna seminara) za 1400 nastavnika.

Kroz program je urađen i Vodič za unaprijeđenje kvaliteta i inkluzivnog obrazovanja u digitalnom okruženju u kojem su opisani razvijeni moduli za obuku nastavnika.

Evaluacija obuke i neposredna iskustva trenera svjedoče o tome da su školske uprave, nastavnici, učenici i njihovi roditelji izuzetno zadovoljni programom, te da prepoznaju značaj programskog rješenje u smislu jačanja kometentnosti nastavnika za primjenu digitalnih tehnologija,ali i inovativnost u nastavi uopšte što dodatno motiviše i stimuliše učenike.

Dokumenta

Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?