24. сједница Владе Црне Горе - 13.05.2021. године

Овај чланак садржи листу докумената

Влада Црне Горе је на 24. сједници одржаној 13. маја 2021. године, којом је предсједавао потпредсједник др Дритан Абазовићутврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о пореској администрацији. Имајући у виду да опорезивање имовине чије се поријекло не може доказати законитим приходима представља један од ефикасних алата у борби против корупције и избјегавања плаћања пореза, предложеним измјенама обезбјеђује се правни основ за опорезивање прихода које је порески обвезник или друго лице остварило по основу стицања имовине, а тај приход није пријавио пореском органу, односно није га укључио у основицу за обрачун пореза, што ће допринијети јачању пореске дисциплине и повећању буџетских прихода.

У складу са предложеним измјенама, финансијске институције у Црној Гори ће бити дужне да идентификују рачуне које посједују или контролишу резиденти државе чланице ЕУ или друге државе, да прикупљају информације о стању, извршеним трансакцијама са тих рачуна и оствареним приходима тих лица по основу одређених врста дохотка и капитала и те информације да достави пореском органу ради размјене информација са надлежним органима других држава. Такође, правна лица, резиденти Црне Горе, који су чланови групе повезаних лица, а која обављају дјелатност у другој држави, биће дужна да пореском органу, ради размјене информација са надлежним органима других држава, достављају податке о дјелатностима, оствареним приходима и плаћеном порезу на добит у другој држави, за сваког члана групе повезаних лица.

Предлогом закона врши се усклађивање важећег Закона са директивама ЕУ у дијелу административне сарадње у размјени информација у области опорезивања, чиме се ствара правни оквир за развој система размјене информација између надлежних органа који ће допринијети јачању националних пореских система и побољшању наплате пореза.

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о акцизама којим су, у циљу сузбијања негативних ефеката које употреба дуванских производа, алкохолних пића и производа са додатком шећера имају на здравље грађана, као и због потребе даљег услаглашавања висине акцизе на цигарете са захтјевима Директиве 2011/64/ЕУ, те потребе за повећањем прихода буџета, планиране измјене акцизне политике, од 1. јула текуће године. Предложеним законским рјешењем, осим акциза на цигарете, извршиће се редефинисање и висине акцизе на остале дуванске производе, тако да се предлаже повећање висине акцизе са 45,00 еура/кг на 55,00 еура/кг за фино резани дуван, за други дуван за пушење се предлаже повећање са 25,00 еура/кг на 35,00 еура/кг, док се за акцизу на несагоријевајући дуван која се плаћа по килограмуу нето масе, предлаже повећање на 70% минималне акцизе.

Предложеним законом планирано је повећање акцизе на газирана пића са додатком шећера или других средстава за заслађивање или ароматизацију са 25 еура на 35 еура по хектолитру и увођење нове врсте акцизног производа, акцизе на производе од шећера, какао и сладолед која би се плаћала у износу од 0,6 еура/кг.

Планирано је повећање висине акцизе на пиво, која би се плаћала у износу од 7,00 еура по запреминском садржају алкохола на хектолитар пива (умјесто 5,00 еура како је то предвиђено важећим законским рјешењем) као и повећање акцизе на пјенушава вина са постојећих 35 на 40 еура по хектолитру, акцизе на остала пјенушава ферментисана пића са 35 на 40 еура по хектолитру и увођење акцизе на остала непјенушава ферментисана пића од 35 еура по хектолитру.

Овим законом се предлаже да нафтни деривати и биогорива који се стављају у слободан промет на територији Црне Горе морају бити маркирани (обиљежени) у складу са прописом којим се уређује област енергетике. На овај начин ће се омогућити сузбијање нелегалног промета нафтних деривата као и повећање буџетских прихода по основу акциза на минерална уља.

Повећањем акцизе на дуван и дуванске производе и увођењем новог акцизног производа дошло би до повећања прихода буџета који се процјењује на нивоу од око 16,8 милиона еура. Укупни годишњи фискални ефекат по основу повећања висине акциза на газирана пића са додатком шећера или других средстава за заслађивање или ароматизациј, процјењује се на нивоу од око 4,0 милиона еура. Повећањем акцизе на алколохол и алкохолна пића пројектован је укупни годишњи фискални ефекат на нивоу од око 4,2 милиона еура, док би фискални ефекат од увођења акцизе на производе од шећера, какаоа и сладоледа, износиооко 6,2 милиона еура.

Утврђен је Предлог закона о допунама Закона о финансирању локалне самоуправе којим ће се важећа законска рјешења усагласити са са измјенама Закона о порезу на доходак физичких лица, у циљу имплементације опредјелјенја Владе да средства по основу непријављеног прихода у цјелини буду приход буџета Црне Горе.

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о патентима с Извјештајем са јавне расправе. Имајући у виду планирану ратификацију Конвенције о европском патенту, те чињеницу да је Закон о потврђивању споразума између Владе Црне Горе и Европске патентне организације о проширењу европских патената, који је ступио на снагу 01. 03. 2010. године представљао прелазну фазу ка будућој ратификацији наведене Конвенције, јавила се потреба за измјеанама и допунама Закона о патентима.

Измјенама се јасно дефинишу одредбе неопходне за адекватну примјену Конвенције о европском патенту, а уједно и недвосмислено уређују питања везана за окончање поступака покренутих на основу и у вези са Споразумом о проширењу. Сходно споразуму о проширењу, дејство у Црној Гори имају пријаве европског патента поднијете и европски патенти регистровани код Европског патентног завода у складу са одредбама Конвенције о европском патенту. На тај начин, омогућено је да Црна Гора и прије ратификације Конвенције о европском патенту и стицања формалног чланства у Европској патентној организацији, осјети бенефите наведене конвенције. Одредбама овог закона, заједно са одредбама Конвенције, омогућава се заштита домаћих проналазача у државама чланицама Конвенције и проналазача из држава чланица Конвенције у Црној Гори.

Ратификацијом Конвенције, на којој инсистира и Европска унија у процесу приступања, Црна Гора ће добити статус пуноправног члана у Европској патентој организацији, са правом гласа.

Утврђен је и Предлог закона о потврђивању Конвенције о признавању европских патената (Конвенција о европском патенту) од 5. октобра 1973. године, са измјенама члана 63 Конвенције о европском патенту од 17. децембра 1991. године и измјенама од 29. новембра 2000. године.

У складу са овлашћењем прописаним Законом о буџету и фискалној одговорности, Влада је донијела Уредбу о одлагању наплате царине и пореза на додату вриједност насталих приликом увоза производа којом се утврђује могућност одложене наплате царинског дуга (царине и ПДВ-а) који доспијева за наплату у априлу, мају и јуну 2021, године царинским џницима који усљед епидем9ије болести ЦОВИД 19 имају проблем редовног сервисирања својих обавеза или њихово пословање на било који начин може бити угрожено. Омогућено је одлагање плаћања царинског дуга од 60 дана од дана прихватања царинске декларације. Ткође, прописано је да је треће лице дужно да обезбиједи банкарску гаранцију, уколико је преузело обавезу да умјесто дужника плати царински дуг.

Влада је донијела Одлуку о додјели Уговора о обавези пружања услуга превоза путника од јавног интереса за април 2021. године. Уговор се додјељује АД „Жељезнички превоз Црне Горе“, као једином регистрованом превознику за жељезнички превоз путника, на период од један мјесец (од 1. до 30. априла 2021. године), а накнада за покривање дијела трошкова насталих у вези са пружањем уговорене услуге износи 525.340,20 еура.

Утврђен је Програм изградње, одржавања, реконструкције и модернизације жељезничке инфраструктуре за април 2021. године (текуће одржавање). Програмом су одобрена средства планирана за приоритетне радове текућег одржавања грађевинске и електротехничке инфраструктуре и финансирање управљања и регулисања саобраћаја у укупном износу од 520.000,00 еура.

Влада је усвојила Четрнаести полугодишњи извјештај о укупним активностима у оквиру процеса интеграције Црне Горе у Европску унију, за период јул – децембар 2020. године и Двадесет осми квартални извјештај о укупним активностима у оквиру процеса интеграције Црне Горе у Европску унију, за период октобар – децембар 2020. године. Извјештаји ће бити достављени Скупштини Црне Горе на разматрање.

Усвојена је Информација о стварању услова за потребе спровођења пописа становништва. У оквиру припрема предстојећег пописа становништва, Министарство јавне управе, дигталног друштве и медија координира са надлежним институцијама спровођење активности на уносу података у Регистру кућних бројева, улица и тргова - Адресном регистру по општинама. Анализом достављених података, констатовано је да нијесу испуњени услови да се у свим јединицама локалне самоуправе спроведе поступак уноса података овом регистру.

У Информацији се истиче да су једино обавезу да донесу одлуке о привременом називу насеља, улица и тргова на својој територији јединице испуниле све јединице локалне самоуправе, док су законске обавезе које се односе на одређивање бројева за означавање стамбених и пословних зграда и постављања табли са називима насеља, улица и тргова и бројева стамбених и пословних зграда у потпуности реализовале 9, а код 16 локалних самоуправа статус реализације ових обавеза је дјелимичан. Будући да је законски рок за реализацију свих наведених обавеза био 30. јун 2020. године, Влада је донијела закључке неопходне за интезивирање активности на реализацији преосталих обавеза.

Донијет је Национални план заштите и спашавања од хемијских и биолошких ризика. План обухвата скуп мјера и радњи које се предузимају у циљу откривања, спречавања настајања, ублажавања и отклањања посљедица од елементарних непогода, техничко-технолошких несрећа, као и других већих несрећа које могу угрозити становништво, материјална добра и животну средину. Све побројане активности спроводе се у складу са националним, општинским и предузетним плановима заштите и спашавања за различите врсте ризика који угрожавају људе, материјална и културна добра и животну средину у Црној Гори. У дискусији је оцијењено да Национални план заштите и спашавања од хемијских и биолошких ризика на квалитетан и свеобухватан начин детерминише питање процјене хемијских и биолошких ризика.

Влада је усвојила Информацију о покренутим поступцима за ревизију и престанак важења интегрисане дозволе за ТЕ „Пљевља“ од стране Агенције за заштиту природе и животне средине. У информацији се истиче да се усљед више силе, односно околности које су се појавиле након издавања интегрисане дозволе и покретања поступака јавних набавки, које су изазване глобалном пандемијом корона вируса, није могло раније приступити почетку извођења радова на еколошкој реконструкцији ТЕ. Констатовано је да је ЕПЦГ, у складу са преузетим међународним обавезама, легислативом Енергетске заједнице и ЕУ, релевантним унутрашњим прописима и издатом интегрисаном дозволом, благовремено покренула одговарајуће поступке јавних набавки, односно да је наведена процедура покренута и спроведена прије наступања више силе изазване ширењем новог корона вируса, која се није могла предвидјети, избјећи нити отклонити.

Имајући у виду постојећу законску забрану пуштања у погон ТЕ Пљевља након завршетка ремонта, како је неспорно потрошено предвиђених 20.000 радних сати, евентуална обустава поступка ревизије интегрисане дозволе и одлука о престанку њеног важења имала би за посљедицу забрану рада, односно пуштања у погон ТЕ Пљевља почев од 01. јуна. 2021 године након завршеног ремонта.

Тим поводом, Влада је оцијенила да је до завршетка започетих поступака преговора Министарства капиталних инвестиција са Енергетском заједницом као претходним правним питањем, потребно прекинути све започете поступке за престанак важења и ревизију интегрисане дозволе, због несагледиве штете по енергетски сектор и државу Црну Гору.

Усвојена је Информацијао покретању активности на изградњи соларне електране на локалитету Веље Брдо. У Информацији се наглашава да је Министарство капиталних инвестиицја, у склопу активности на промоцији црногорских енергетских потенцијала, путем директне комуникације са потенцијалним инветиторима, препознало појачано интересовање инвеститора за изградњу објеката који користе обновљиве изворе енергије, а за чију реализацију се не остварује право на подстицајну цијену за произведену електричну енергију. У том контексту, исказано је значајно интересовање за изградњу соларне електране на земљиштву на локалитету Веље Брдо у Подгорици.

Имајући у виду опредјељење за развој енергетског сектора базираног на изградњи нових производних капацитета који као ресурс користе обновљиве изворе, у циљу смањења увоза електричне енергије, повећања сигурности снабдјевања и смањења емисије ефеката стаклене баште, Влада је задужила Министарство капиталних инвестиицја да формира Комисију, чији основни задатак ће бити да сачини тендерску документацију којом би се уредили сви услови и неопходни кораци у циљу изградње соларне електране на локалитету Веље Брдо. Након што Влада прихвати тендерску документацију, Министарство ће расписати јавни позив, по којем би спровела тендерски поступак за избор инвеститора.

Влада је усвојила Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе број: 07- 522 од 17. марта 2017. године. Имајући у виду економску ситуацију изазвану пандемијом ЦОВИД - 19, бројни локални и комерцијални радио и ТВ емитери су се суочили са отежаним пословањем и значајним финансијским проблемима, те нису били у могућности да измурују своје редовне обавезе током 2020. године. Измјеном је одобрена додјела помоћи и оним емитерима који током прошле године нијесу уредно измиривали обавезе према РДЦ-у. Укупан планирани износ државне помоћи за текућу годину је 400.000 еура. На основу извјештаја РДЦ-а сума помоћи за 34 емитера који су измирили своје обавезе за прошлу годину је 346.991 еура, док је износ помоћи за 14 емитера који нијесу извршили плаћање уговорених обавеза 39.697 еура.

Усвојен је Извјештај о имплементацији Акционог плана за спровођење Стратегије интегрисаног управљања границом у 2020. години и донијет Акциони план за 2021. годину.

Влада је донијела Акциони план за спровођење Шенгенског акционог плана за 2021. годину.

Утврђен је Предлог основе за вођење преговора и закључивање Уговора између Владе Црне Горе и Владе Мађарске о узајамном признавању потврда о имунизацији. Имајући у виду ситуацију везану за пандемију вируса Цовид-19, Влада је оцијенила да ће се закључивањем Уговора о узајамном признавању потврда о имунизацији олакшати кретање грађана између двију држава, што ће бити од велике економске користи током предстојеће туристичке сезоне. Такође, значајан број црногорских студената и грађана живи и ради у Мађарској, тако да ће оваква мјера значајно утицати на побољшање квалитета њиховог живота и рада.

Усвојена је Информација у вези Рјешења Агенције за заштиту конкуренције о неусклађености Закона о улагању у консолидацију и развој Друштва за транспорт путника и робе у ваздушном саобраћају „Монтенегро Аирлинес“ А.Д. Подгорица са Законом о контроли државне помоћи. У информацији се, поред осталог, наводи да је Агенција за заштиту конкуренције  на сједници Савјета 06. маја 2021. године, донијела Рјешење да Закон о улагању у консолидацију и развој Друштва за транспорт путника и робе у ваздушном саобраћају „Монтенегро Аирлинес“ АД Подгорица, није усклађен са Законом о контроли државне помоћи. С тим увези, задужено је Министарство капиталних инвестиција да припреми текст Предлога закона о престанку важења наведеног Закона.

Влада је, поред осталог, усвојила и Информацију о обезбјеђивању средстава и набавци половних службених возила путем финансијског лизинга са обавезом повраћаја предмета лизинга даваоцу лизинга на период од 12 мјесеци за потребе Управе полиције. За ову намјену обезбијеђен је износ од 715.000 еура.

24. sjednica Vlade Crne Gore (13.05.2021.)

24. сједница Владе Црне Горе

И МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о пореској администрацији Материјал Закључци
2.Предлог закона о допунама Закона о финансирању локалне самоуправе Материјал Закључци
3.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о патентима с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
4.Предлог закона о потврђивању Конвенције о признавању европских патената (Конвенција о европском патенту) од 5. октобра 1973. године, са измјенама члана 63 Конвенције о европском патенту од Материјал Закључци
5.Предлог уредбе о одлагању наплате царине и пореза на додату вриједност насталих приликом увоза производа Материјал Закључци
6.Предлог одлуке о додјели Уговора о обавези пружања услуга превоза путника од јавног интереса за април 2021. године Материјал Закључци
7.Предлог програма изградње, одржавања, реконструкције и модернизације жељезничке инфраструктуре за април 2021. године (текуће одржавање) Материјал Закључци
8.Четрнаести полугодишњи извјештај о укупним активностима у оквиру процеса интеграције Црне Горе у Европску унију, за период јул – децембар 2020. Материјал Закључци
9.Двадесет осми квартални извјештај о укупним активностима у оквиру процеса интеграције Црне Горе у Европску унију, за период октобар – децембар 2020. Материјал Закључци
10.Информација о стварању услова за потребе спровођења пописа становништва Материјал Закључци
11.Предлог националног плана заштите и спашавања од хемијских и биолошких ризика Материјал Закључци
12.Информација о покренутим поступцима за ревизију и престанак важења интегрисане дозволе за ТЕ „Пљевља“ од стране Агенције за заштиту природе и животне средине Материјал Закључци
13.Информација о покретању активности на изградњи соларне електране на локалитету Веље брдо Материјал Закључци
14.Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 07-522, од 17. марта 2017. године Материјал Закључци
15.Предлог основе за вођење преговора о закључивању споразума о међусобном признавању професионалних квалификација за доктора медицине, доктора стоматологије и архитекте у контексту Централн Материјал Закључци
16.Информација о обезбјеђивању додатних средстава и набавци енергената за потребе Управе полиције Материјал Закључци
17.Годишњи извјештај о спровођењу Акционог плана за имплементацију Стратегије реформе правосуђа 2019–2022, за 2020. годину Материјал Закључци
18.Извјештај о имплементацији Акционог плана за спровођење Стратегије интегрисаног управљања границом у 2020. години с Предлогом акционог плана за спровођење Стратегије интегрисаног управља Материјал Закључци
19.Предлог акционог плана за спровођење Шенгенског акционог плана за 2021. годину Материјал Закључци
20.Извјештај о инспекцијском надзору у области јавних набавки за период јул-децембар 2020. године Материјал Закључци
21.Извјештај о раду и стању у управним областима из надлежности Министарства вањских послова за 2020. годину Материјал Закључци
22.Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Основног суда у Цетињу Материјал Закључци
23.Предлог за давање сагласности Општини Бар за подизање спомен-обиљежја, постављањем спомен-бисте Урошу Тошковићу (1932-2019), истакнутој личности – југословенском и црногорском сликару и Материјал Закључци
24.Кадровска питања Закључци
24.1Предлог за разрјешење Заштитнице имовинско-правних интереса Црне Горе Материјал
24.2Предлог за именовање Заштитнице имовинско-правних интереса Црне Горе Материјал
24.3Предлог за престанак вршења дужности в. д. генералног директора Директората за пројекте (ИПА), иновације, здравствени туризам у Министарству здравља Материјал
24.4Предлог за именовање члана Одбора директора ЗУ Дом здравља Подгорица Материјал
24.5Предлог за именовање члана Одбора директора ЗУ Апотеке Црне Горе “Монтефарм” Материјал
24.6Предлог за разрјешење и именовање чланице Управног одбора Фонда за здравствено осигурање Црне Горе Материјал
24.7Предлог за постављење почасног конзула Црне Горе у Анталији – Република Турска Материјал
24.8Предлог за опозив генералног конзула у Генералном конзулату Црне Горе у Републици Турској, са сједиштем у Истанбулу Материјал
24.9Предлог за разрјешење и именовање члана Управног одбора Јавне установе Центар за социјални рад за општине Беране, Андријевица и Петњица Материјал
24.10Предлог за именовање члана Управног одбора Јавне установе Дом старих „Грабовац“ Рисан Материјал
24.11Предлог за престанак вршења дужности в.д. секретара Министарства економског развоја Материјал
ИИ МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
25.Предлог одлуке о отварању Конзулата Црне Горе у Анталији – Република Турска (без расправе) Материјал Закључци
26.Информација о закључивању Техничког споразума између Министарства одбране Црне Горе, Министарства одбране Републике Словеније, Савезног министарства одбране Републике Аустрије, Министарства Материјал Закључци
27.Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Министарства одбране Црне Горе и Министарства одбране Републике Словеније у вези војних вјежбовних активности и употребе стрелиш Материјал Закључци
28.Извјештај о реализацији Акционог плана за 2020. годину Стратегије за цјеложивотно предузетничко учење 2020-2024. година (без расправе) Материјал Закључци
29.Предлог платформе за учешће делегације Владе Црне Горе предвођене министром капиталних инвестиција Младеном Бојанићем, на регионалном Самиту енергетске будућности – СЕТ Требиње 21, 20. и 21. Материјал Закључци
ИИИ МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
30.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности и законитости Уредбе о измјенама и допуни Уредбе о организацији и начину рада државне управе („Службени лист ЦГ“, Материјал Закључци
31.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредбе члана 200а Закона о пензијском и инвалидском осигурању („Службени лист РЦГ“, бр. 54/03, 39/04, 79/04, 14/ Материјал Закључци
32.Предлог за давање сагласности за позајмицу средстава Дому здравља Подгорица из Текуће буџетске резерве ради реализације прекограничног пројекта ИМПХАЦТ Материјал Закључци
33.Предлог за давање сагласности за позајмицу средстава Општој болници Котор из Текуће буџетске резерве за реализацију пројекта Интеррег ИПА прекограничне сарадње Хрватске, Босне и Херцеговин Материјал Закључци
34.Питања и предлози
34.1Предлог основе за вођење преговора и закључивање Уговора између Владе Црне Горе и Владе Мађарске о узајамном признавању сертификата о имунизацији Материјал Закључци
34.2Предлог закона о измјенама и допунама Закона о акцизама Материјал Закључци
34.3Информација о обезбјеђивању средстава и набавци половних службених возила путем финансијског лизинга са обавезом повраћаја предмета лизинга даваоцу лизинга на период од 12 мјесеци за потребе Материјал Закључци
34.4Предлог мишљења на Амандман на Предлог закона о измјенама и допуни Закона о социјалној и дјечијој заштити (предлагачи посланици мр Рашко Коњевић и др Драгиња Вуксановић Станковић) Материјал Закључци
34.5Информација у вези Рјешења Агенције за заштиту конкуренције о неусклађености Закона о улагању у консолидацију и развој Друштва за транспорт путника и робе у ваздушном саобраћају „Монтенегро Материјал Закључци
34.6Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 07-4573, од 15. октобра 2020. године, са сједнице од 15. октобра 2020. године Материјал Закључци

Архива материјала са претходних сједница Владе Црне Горе:

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?