Саопштење са 109. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 109. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о уређењу тржишта пољопривредних производа. Циљ доношења овог закона је усклађивање са Заједничком пољопривредном политиком Европске уније и саставни је дио обавеза које је Црна Гора морала испунити у процесу усклађвања са европским законодавством сходно “Акционом плану за усаглашавање са правном тековином ЕУ”, као једним од почетних мјерила за отварање Преговарачког поглавља 11 – Пољопривреда и рурални развој. Измјене које су услиједиле у законодавству Европске уније од 2019. године па наовамо, условиле су, између осталог, и измјене овог закона који представља наставак усклађивања са правном тековином Европске уније у овој области. Поред тога, одређене одредбе у претходном законском рјешењу нијесу биле у потпуности пренесене, па је закон био дјелимично усклађен са законодавством Европске уније које уређује ову област. Констатовано је да се измјенама створа јак основ за доношење подзаконских аката којима ће се наставити усклађивање и омогућити пуна примјена одредаба Закона, усклађена са примјеном прописаних одредаба у државама чланицама Европске уније. Наиме, измјеном постојећег законодавног оквира створиће се услови да се овај закон боље примјењује у правном систему Црне Горе, као будуће чланице Европске уније.

Утврђен је Предлог закона о слатководном рибарству са Извјештајем са јавне расправе. Доношење овог закона проистекло је и из потребе усаглашавања са правном тековином ЕУ, а посебно у дијелу израде националног плана управљања, процеса ауторизације за риболов јегуље, ограничења која се односе на риболов јегуље (увођење ловостаја и забрана спортско-рекреативног риболова). Овај закон осигурава прикупљање података о јегуљи ради спровођења националног плана прикупљања података те обавеза искрцаја на искрцајним мјестима. Такође, с обзиром да се дио који се односи на сљедљивост и прву продају односи на све производе рибарства, укључујући и оне који произилазе из слатководног риболова, овим је законом осигурана усклађеност са европским правилима.

Влада је утврдила Предлог закона о прекограничним енергетским инфраструктурним пројектима* са Извјештајем са јавне расправе. Црна Гора као чланица Енергетске заједнице и кандидат за чланство у Европској унији, има обавезу усаглашавања законодавства са прописима Европске уније у дијелу који се односи на питања из области енергетике. Једна од тих обавеза је транспоновање Регулативе (ЕУ) 2022/869 о смјерницама за транс-европску енергетску инфраструктуру којом је укинута ранија Регулатива (ЕУ) 347/2013 из 2013. године. Овим законом уређују се поступак, услови и начин реализације прекограничних енергетских инфраструктурних пројеката од посебног значаја за Црну Гору, прекогранична расподјела трошкова и подстицаји који се додјељују за ове пројекте, као и друга питања од значаја за реализацију ових пројеката. Нови закон ће допринијети успостављању адекватних услова за успјешну и благовремену реализацију прекограничних енергетских инфраструктурних пројеката, привлачење потенцијалних инвестиција, убрзање економског развоја, као и остваривања циљева у области заштите животне средине. На овај начин се омогућава свеукупни развој Црне Горе, регионално и међународно повезивање и утицај, енергетска сигурност, тржишна и системска интеграција, конкуренција и приступачност цијена енергије, ради ублажавања климатских промјена, постизања енергетских и климатских циљева, као и климатске неутралности.

Утврђени су предлози закона о измјени Закона о Судском савјету и судијама, Закона о Државном тужилаштву и Закона о Уставном суду Црне Горе и судијама. Измјене закона произилази из начела да судије и државни тужиоци имају право на зараду у складу са достојанством судијске функције и одговорношћу судије. Зараде судија и тужилаца гарантују њихову независност и материјалну сигурност, па је као једино могуће прелазно рјешење нађено да се пропише додатак на функцију организационим законима како би дошло до увећања зарада судија док се не усвоји Закон о зарадама и другим правима у вези са вршењем правосудне и уставносудске функције. Утврђеним измјенама је прописано да се судијама и тужиоцима право на додатак на функцију продужава до 31. децембра 2026. године.

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о арбитражи. Предложеним измјенама и допунама ће се створити услови да арбитража буде препозната као важан инструмент за за рјешавање спорова не само код привредних субјеката у Црној Гори, већ и код страних инвеститора. Већом заступљеношћу арбитраже у рјешавању спорова унаприједиће се пословни амбијент и повећати правна сигурност за инвестициона улагања у Црној Гори. Такође, циљ овог закона је боље позиционирање Црне Горе као будућег кандидата за чланство у Европској унији. Поред осталог, предложеним Законом је предвиђена могућност оснивања сталне арбитражне институције која обавља послове организовања арбитражних поступака, подобност уговарања арбитраже за рјешавање спорова о правима о којима странке слободно располажу, осим оних за које је прописана искључива надлежност судова у Црној Гори, унапређење арбитражног поступака, начин избора арбитара, као и препознавање свих надлежности и процесних могућности арбитражног трибунала у рјешавању арбитражних спорова.

Утврђен је Предлог закона о потврђивању Другог додатног протокола уз Конвенцију о рачунарском криминалу о унапријеђеној сарадњи и откривању електронских доказа. Конвенција о рачунарском криминалу је од свог доношења до данас поставила међународне стандарде сарадње у овој области као ниједан међународно-правни документ до сада, и, према свом домашају на глобалном нивоу у погледу броја држава које су је потписале, засигурно је један од инструмената Савјета Европе који је достигао најшири ниво прихваћености и универзалности у односу на питања која регулише. Стога је циљ да се Другим додатним протоколом у области директне сарадње у обезбјеђивању и размјени електронских доказа поставе нови стандарди и границе, на чија рјешења ће се угледати и остали међународни инструменти – конвенције у области пружања правне помоћи и борбе против криминала. Протокол, као и сама Конвенција, за циљ има да повећа способност органа за спровођење закона да се боре против рачунарског и других облика криминала, уз потпуно поштовање људских права и основних слобода и наглашава важност и вриједност интернета изграђеног на бесплатном протоку информација.

Влада је утврдила Предлог закона о слободним зонама са Извјештајем са јавне расправе. Предлог закона успоставља савремен и оперативан регулаторни оквир за оснивање, почетак рада, управљање, надзор и престанак рада слободних зона у Црној Гори. Посебан акценат ставља на јачање транспарентности и царинског надзора над робним токовима кроз обавезну примјену техничких и информационих мјера (јединствени електронски систем управљања робом, видео-надзор и контролисани приступ), јасније разграничење одговорности оснивача, оператора и корисника, те унапређење казнене политике и међуинституционалне сарадње. Конкретно:

  • Закон обезбјеђује већу транспарентност и контролу робних токова у слободним зонама кроз обавезну дигитализацију и видео-надзор.
  • Успоставља се јасан институционални модел одговорности оснивача, оператора и корисника, уз прецизније процедуре и надзор.
  • Рјешења доприносе сузбијању злоупотреба и недозвољене трговине, уз истовремено јачање инвестиционе предвидивости.
  • Регулатива се усклађује са релевантним међународним стандардима и добрим праксама (транспарентност, управљање ризицима, царински надзор).

Циљ је да слободне зоне функционишу као поуздан и одржив развојни инструмент, који доприноси економском расту, инвестиционој сигурности и фискалној стабилности, уз висок ниво транспарентности и надзора.

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допунама Закона о поштанским услугама. Доношењем овог закона, Влада има за циљ да усклади своје циљеве и политику заштите слободе тржишног наступа, интересе привреде, грађана и корисника поштанских услуга, са ЕУ регулативом и ЕУ стандардима и обезбиједи доступност универзалних поштанских услуга, као и развој нових, савремених поштанских услуга. У складу са Стратегијом развоја поштанске дјелатности за период 2024-2028. године са Акционим планом за спровођење за период 2024-2025. годину, унаприједиће се и регулатива у дијелу заштите корисника. Осим наведеног, извршиће се и усклађивање инспекцијског надзора у обављању поштанских услуга, кроз јасно дефинисање одговорности и обавеза инспектора за предузимање или одређивање мјера или радњи за обављање инспекцијског надзора. Предметни закон ће обезбиједити достизање вишег нивоа дигиталиних и електронских поштанских услуга у Црној Гори, као и заштиту корисника у овој области. Предлог закона препознаје кључна питања за развој поштанске дјелатности и даље правце усаглашавања са ЕУ стандардима у овој области.

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о кредитним институцијама са Извјештајем са јавне расправе. У циљу одржавања постигнуте динамике усклађивања црногорског регулаторног оквира са ЕУ стандардима, овим предлогом обухваћени су неопходни захтјеви из области дигиталне оперативне отпорности финансијског тржишта (Директива 2022/2556 и Регулатива 2022/2554 – DORA пакет), новог оквира у погледу регулисања криптоимовине (Регулатива 2023/1114 - MiCA), нове тзв. финалне стандарде у вези са захтјевима за капитал за кредитне институције (CRD VI/CRR III пакет), и укључује и посљедње измјене које доноси реформа EMIR 3 (тржиште деривата и CCP – а у вези са ризиком концентрације). Поред постизања циља усклађености са финалним стандардима, увођењем пруденцијалних правила прописаних CRR III у законодавни оквир осигурава се већа отпорност кредитних институција на економске и финансијске шокове, а обзиром на строже стандарде за управљачке структуре кредитних институција, укључујући правила о независности чланова управних и надзорних одбора, транспарентности одлучивања и управљању сукобом интереса унапређује се култура корпоративног управљања. Такође, Предлог закона прописује додатне обавезе за кредитне институције у погледу транспарентности пословања, укључујући објављивање кључних информација о финансијском стању и ризицима, чиме се јача повјерење клијената и инвеститора у систем. С обзиром на глобалне изазове, укључујући климатске промјене, дигитализацију и ESG ризике (ризике повезане са животном средином, друштвом и управљање) проширује се и систем управљања ризицима. Јача се супервизорски оквир кроз јачање система пруденцијалног надзора, укључујући сарадњу са надлежним органима Европске уније, чиме се осигурава будућа усклађеност са стандардима Јединственог надзорног механизма (SSM) и другим међународним обавезама.

Утврђен је Предлог закона о заштити потрошача, с Извјештајем са јавне расправе. Основни разлог за доношење Предлога закона је двојак. Са једне стране, и приоритетно, то је даље усаглашавање са најновијом потрошачком правном тековином ЕУ из 2019. године, што је и предуслов за привремено затварање поглавља 28 у складу са коначним Извјештајем експертске мисије ЕК из новембра 2023. године. Са друге, то су искуства стечена током нешто више од девет година од усвајања и примјене у пракси основног текста Закона о заштити потрошача из 2014. године, укључујући вишеструке измјене и допуне, које су такође условиле потребу за даљим уређењем овог правног оквира, у складу са уставним опредијељењима Црне Горе о заштити потрошача и Споразумом о стабилизацији и придруживању. Предлога закона омогућава преузимање најновије три потрошачке директива из 2019. године које су преостале као обавеза у оквиру интензивираног процеса преговора са Европском комисијом (ЕК) у оквиру ПП 28 (Заштита потрошача и јавног здравља), а у смислу званично прихваћеног захтјева Црне Горе за његово привремено затварање (Оперативни закључци ЕК из 2020. године). Стога овај Предлог закона треба разумјети као завршни и кључни корак четворогодишњег процеса започетог 5. децембра 2019. године.

Влада је утврдила Предлог закона о геолошким истраживањима с Извјештајем са јавне расправе. Разлог доношења новог Закона је усклађивање са актуелним стањем у области геолошких исраживања будући да је пракса показала да у примјени важећег Закона из 2011. године постоје одређене мањкавости и празнине. Овим законом прописују се врсте и начин извођења геолошких истраживања, начин на који се врше геолошка истраживања од интереса за Црну Гору, надлежности Јавне установе Завод за геолошка истраживања, надлежности геолошке инспекције, прописују се казнене одредбе. Циљ новог Закона о геолошким истраживањима је да се редефинишу процедуре у вези са извођењем геолошких истраживања ради веће ефикасности у њиховој реализацији, прецизирање одговорности за ревизију припадајуће техничке документације, геолошки катастар и др. Доношењу Закона се приступило, између осталог, како би се постојеће законско рјешење ускладило са развојем метода, техника и технологија у области геолошких истраживања, унаприједило знање и ниво стручности из области геолошких истраживања, те унаприједила заштита животне средине и здравља грађана и заштитио јавни интерес.

Донијета је Уредба о измјени Уредбе о ближим условима за проглашење линије у јавном интересу и начину обављања превоза на линији од јавног интереса. Разлози за измјене и допуне ове уредбе односе се на прецизније дефинисање категорије разумне добити, која је предмет регулативе Европског парламента и Савјета (ЕЗ) бр. 1008/2008 од 24. септембра 2008. године о заједничким правилима за обављање ваздушног саобраћаја, као и на усклађивање са коментарима Агенције за заштиту конкуренције. Предлог уредбе не уређује питања додјеле државне помоћи, у складу са чланом 2 Закона о контроли државне помоћи. Имајући у виду да поступак проглашења одређених авио-линија у јавном интересу треба да буде окончан у што краћем временском периоду, а пожељно до почетка љетње IATA сезоне 2026. године (крај марта 2026. године), а све како би се Црна Гора као европска туристичка дестинација учинила доступнијом и конкурентнијом.

Донијета је Одлука о утврђивању основне и доплатне листе љекова. Листа љекова је један од најзначајнијих аката у фармакотерапији једне земље, па и наше. Потребу за континуираним радом на ревизији Листе љекова условљава напредак у фармакотерапији и примјени нових технологија, који је од великог значаја за све обољеле у Црној Гори. Ово је нарочито важно за обољеле од малигних обољења, аутоимуних обољења (посебно из области дјечије патологије, онкологије, неурологије, реуматологије, гастроентерологије, хематологије, итд.), хроничних, незаразних и заразних болести. Наведене болести су биле, у не тако давној прошлости, главни узрок смртности и онеспособљености, а данас се успјешно контролишу иновативним љековима. Усвајање Одлуке о утврђивању основне и доплатне листе љекова не односи се само на унапређење исхода лијечења и побољшавање квалитета живота, него и на породичну, друштвену и економску продуктивност, која је тиме омогућена. Доношењем ове Одлуке ријешиће се више проблема, који се приоритетно односе на адекватнији и савременији фармакотерапијски третман болесних лица, али и за здравствени систем уопште. Ова ревизија Листе љекова укључује стављање 9 нових љекова по INN-у, 24 генеричка љека, као и 2 допуне индикације за љекове који су се већ налазили на листи љекова.

Влада је донијела Уредбу о измјенама и допунама Уредбе о реализацији и поступку коришћења средстава из инструмената претприступне помоћи Европске уније (IPARD III програм). Циљ Програма је да припреми црногорске пољопривреднике за улазак у ЕУ, на начин што ће средства из IPA III – област пољопривреде и руралног развоја искористити у што већој мјери, а што ће за ефекат имати унапређење конкурентности, унапређење одрживог газдовања ресурсима, достизање ЕУ стандарда безбједности хране и квалитета производа у примарном и прерађивачком сектору, побољшање квалитета живота и развоја руралних подручја и јачање кадровских капацитета.

Донијета је Уредба о реализацији и поступку коришћења IAKS мјера Инструмента претприступне помоћи Европске уније (IPARD III програм) и директних плаћања у пољопривреди. Доношење Уредбе омогућиће повлачење финансијских средстава из претприступних фондова црногорским пољопривредним произвођачима који живе у руралним подручјима, у циљу достизања стандарда, економског, социјалног и територијалног развоја, паметног, одрживог и инклузивног раста кроз развој физичког капитала и као одговор на изазове који произилазе из климатских промјена, кроз промовисање енергетске ефикасности из обновљивих извора енергије, као и за имплементацију годишњег Агробуџета у дијелу директних плаћања.

Влада је усвојила Програм економских реформи за Црну Гору за период 2026-2028. година. У дискусији је наглашено да се ради о најважнијем документу у испуњавању економских критеријума у приступним преговорима. С једне стране, он представља инструмент за планирање економске политике земље и управљање реформама, које имају за циљ одржавање макроекономске стабилности, јачање међународне конкурентности и побољшање услова за инклузивни раст. С друге стране, Програм економских реформи је основни елемент приступа „фундаментално као прво“ у оквиру преговора Црне Горе о приступању ЕУ, посебно у области испуњавања копенхашких економских критеријума. Документ се састоји из два кључна поглавља и то макроекономски оквир и фискални оквир. Према прелиминарним пројекцијама Министарства финансија, црногорска економија ће у средњем року остварити просјечан годишњи раст од 3,2 %, односно по годинама 3,2 % у 2026, 3,1 % и 3,2 % у 2027. и 2028. години. У наредном средњорочном периоду, Црна Гора ће наставити са спровођењем мјера из Фискалне стратегије, фокусирајући се на: даље јачање контроле и рационализацију јавне потрошње; унапрјеђење наплате прихода кроз модернизацију пореске администрације и борбу против неформалне економије; пажљиво управљање и рефинансирање јавног дуга; давање приоритета капиталним инвестицијама у пројекте који подстичу раст; као и даљу консолидацију фискалне дисциплине, која је већ значајно унапријеђена у односу на период прије великих пореских реформи. У складу са фискалним оквиром за период 2026–2028. године, пројектовани јавни приходи крећу се од 3.506,1 милиона еура (40.9 % БДП-а) у 2026. години до 3.727 милиона еура (39.7 % БДП-а) у 2028. години. Очекивани раст јавних прихода резултат је повећане потрошње, јачања економске активности и смањења обима сиве економије.

Донијета је Одлука о образовању Међуресорске радне групе за успостављање механизма за безбједност новинара. У дискусији је истакнуто да ће формирање овог тијела омогућити систематичан, координисан и инклузиван приступ рјешавању питања безбједности новинара, као и унапређењу институционалног оквира и праксе. Образовањем Међуресорске радне групе обезбјеђује се форум за континуирани дијалог и сарадњу између представника државних органа и медија, уз могућност укључивања других релевантних институција, стручњака и организација цивилног друштва. Радну групу чине: представник медија, предсједник; представник медија, замјеник предсједника; представник Генералног секретаријата Владе Црне Горе, члан; представник Министарства унутрашњих послова, члан; представник Основног државног тужилаштва, члан; два представника медија, чланови. Представнике државних органа у Радној групи именују руководиоци односно старјешине тих органа, а представнике медија именује Влада Црне Горе на предлог Синдиката медија Црне Горе. Задаци Радне групе обухватају анализу постојећег институционалног, нормативног и оперативног оквира у области безбједности новинара, континуриани мониторинг (успостављање система брзог одговора), пружање бесплатне правне и психолошке подршке, као и анализу и проналажење институционалног оквира за будући механизам, идентификовање изазова, ризика и недостатака у поступању надлежних органа, као и предлагање конкретних мјера и механизама за унапређење безбједности новинара, укључујући мјере превенције, заштите и ефикасног институционалног одговора. Посебан акценат ставља се на израду препорука и, по потреби, предлога измјена или доношења нових аката, ради јачања сарадње и повјерења између државних органа и медијске заједнице. Констатовано је да доношење Одлуке представља оправдан, потребан и системски одговор Владе Црне Горе на изазове у овој области.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

109. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији
2.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о уређењу тржишта пољопривредних производа Материјал
3.Предлог закона о слатководном рибарству с Извјештајем са јавне расправе Материјал
4.Предлог закона о прекограничним енергетским инфраструктурним пројектима* с Извјештајем са јавне расправе Материјал
5.Предлог закона о измјени Закона о Судском савјету и судијама Материјал
6.Предлог закона о измјени Закона о Државном тужилаштву Материјал
7.Предлог закона о измјени Закона о Уставном суду Црне Горе Материјал
8.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о арбитражи Материјал
9.Предлог закона о потврђивању Другог додатног протокола уз Конвенцију о рачунарском криминалу о унапријеђеној сарадњи и откривању електронских доказа Материјал
10.Предлог закона о слободним зонама* с Извјештајем са јавне расправе
11.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о поштанским услугама
12.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о кредитним институцијама* с Извјештајем са јавне расправе Материјал
13.Информација о активностима у области концесија за истраживање и производњу чврстих минералних сировина - стање децембар 2025. године Материјал
14.Информација о оснивању управљачке структуре Парка природе „Улцињска солана“ Материјал
15.Кадровска питања
15.1Предлог за престанак вршења дужности в. д. помоћника директора Завода за хидрометеорологију и сеизмологију Материјал
15.2Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Завода за хидрометеорологију и сеизмологију Материјал
15.3Предлог за престанак вршења дужности в. д. генералног директора Директората за инвестициони развој у Министарству регионално-инвестиционог развоја и сарадње са невладиним организацијама Материјал
15.4Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за инвестициони развој у Министарству регионално-инвестиционог развоја и сарадње са невладиним организацијама Материјал
15.5Предлог за одређивање два члана Савјета за научноистраживачку дјелатност Материјал
15.6Предлог за престанак вршења дужности в. д. генералне директорице Генералног директората за билатералне послове у Министарству вањских послова Материјал
15.7Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Генералног директората за билатералне послове у Министарству вањских послова Материјал
15.8Предлог за разрјешење чланице Преговарачког тима за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задуженог за кластер 2 - Унутрашње тржиште Материјал
15.9Предлог за одређивање чланице Преговарачког тима за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задуженог за кластер 2 - Унутрашње тржиште Материјал
15.10Предлог за престанак вршења дужности в. д. помоћнице директора Управе за статистику Материјал
15.11Предлог за одређивање вршитељке дужности помоћнице директора Управе за статистику Материјал
15.12Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Управе за статистику Материјал
15.13Предлог за престанак мандата генералне директорице Директората за контролу квалитета здравствене заштите и унапређење људких ресурса у здравству у Министарству здравља Материјал
15.14Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за контролу квалитета и надзор здравствене заштите у Министарству здравља Материјал
15.15Предлог за разрјешење чланице Одбора директора Здравствене установе Апотеке Црне Горе “Монтефарм” Материјал
15.16Предлог за именовање чланице Одбора директора Здравствене установе Апотеке Црне Горе “Монтефарм” Материјал
15.17Предлог за престанак мандата генералног директора Директората за плаћања у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде
15.18Предлог за одређивање вршиоца дужности директора Агенције за плаћања у пољопривреди, руралном развоју и рибарству
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
16.Предлог уредбе о измјени Уредбе о накнади трошкова запослених у јавном сектору Материјал
17.Предлог одлуке о преносу права располагања Главном граду Подгорица, без накнаде, на непокретностима – катастарској парцели број 1286/2 и 1286/3 Материјал
18.Предлог урбанистичко-техничких услова за израду техничке документације за изградњу граничног прелаза Кула, општина Рожаје, на регионалном путном правцу Р 5 Рожаје - Кула - Стубица у мјесту Кула, у захвату Просторно урбанистичког плана општине Рожаје („Службени лист ЦГ – општински прописи“, бр. 31/12), по захтјеву Министарства унутрашњих послова Материјал
19.Предлог урбанистичко-техничких услова за израду техничке документације за изградњу граничног прелаза Грнчар, КО Грнчар, општина Гусиње, на регионалном путном правцу Р 2, у захвату Просторно урбанистичког плана Општине Гусиње („Службени лист ЦГ – општински прописи“, бр. 124/21), по захтјеву Министарства унутрашњих послова Материјал
20.Предлог урбанистичко-техничких услова за израду техничке документације за изградњу зграде путничког терминала - новог објекта на дијелу катастарске парцеле бр. 541/16, КО Голубовци, који ће бити функционално повезан са постојећом зградом путничког терминала Аеродрома, у захвату измјена и допуна Просторно урбанистичког плана Главног града Подгорице („Службени лист ЦГ“, бр. 096/25), по захтјеву Аеродроми Црне Горе АД Материјал
21.Предлог амандмана на Предлог закона о допуни Закона о Заштитнику/ци људских права и слобода Црне Горе Материјал
22.Предлог стратегије заштите права жртава 2025-2029 са Предлогом акционог плана за спровођење Стратегије заштите права жртава 2025-2029 за период 2025-2027. године Материјал
23.Предлог стратегије дисеминације и комуникације Управе за статистику за период 2026-2029. године са Предлогом акционог плана за 2026. и 2027. годину Материјал
24.Предлог акционог плана за спровођење Стратегије развоја званичне статистике 2024-2028, за период 2026-2027. године Материјал
25.Агрегатна анализа финансијског пословања сектора државних предузећа за 2024. годину са Изјавом о фискалним ризицима Материјал
26.Информација о потреби измјена и допуна Закона о закључивању и извршавању међународних уговора Материјал
27.Информација о потписивању Меморандума о разумијевању у вези са сарадњом у области контроле наоружања са Предлогом меморандума Материјал
28.ИНТЕРНО
29.ИНТЕРНО
30.Предлог стратегије сарадње са дијаспором-исељеницима са Предлогом акционог плана за период 2026-2030. Материјал
31.Предлог стратегије развоја волонтеризма 2025-2029 с Предлогом акционог плана 2026-2027 Материјал
32.Предлог стратегије развоја социјалне и солидарне економије 2025-2029 с Предлогом акционог плана 2026-2027 Материјал
33.Предлог програма за науку и иновације 2026-2030 Материјал
34.Информација о привременој обустави признавања иностраних образовних исправа у сврху запошљавања, стечених на Универзитету Мегатренд, Република Србија, ради заштите јавног интереса Материјал
35.Информација о статусу реализације остварених подстицајних мјера за истраживање и иновације код привредног друштва OOBLEE д.о.о. Материјал
36.Информација о закључивању Уговора о преносу кредитних средстава која су обезбијеђена из аранжмана закљученог између Владе Црне Горе и Европске инвестиционе банке за потребе финансирања пројекта „Изградња постројења за пречишћавање отпадних вода (ППОВ) у Општини Бијело Поље“ са Предлогом уговора Материјал
37.Информација о закључивању Уговора о преносу кредитних средстава која су обезбијеђена из аранжмана закљученог између Владе Црне Горе и Европске инвестиционе банке за потребе финансирања пројекта „Унапређење система снабдијевања водом у Пријестоници Цетиње“ са Предлогом уговора Материјал
38.Предлог стратегије за унапређење политике јавних набавки и јавно-приватног партнерства у Црној Гори за период 2026-2030. године, са Предлогом акционог плана за спровођење Стратегије за период 2026-2027. године и Извјештајем са јавне расправе Материјал
39.Завршни извјештај о реализацији Стратегије за унапређење политике јавних набавки и јавно-приватног партнерства у Црној Гори за период 2021-2025. године, са Извјештајем о евалуацији учинака Стратегије Материјал
40.Информација о реализацији активности, статуса имплементације и кључним изазовима у оквиру IPA II и IPA III програма кроз систем индиректног управљања ЕУ фондовима Материјал
41.Информација о успостављању институционалног оквира, система управљања и контроле и начину спровођења подршке Европске уније кроз Инструмент за реформе и раст Материјал
42.Информација о Уговору о пружању здравствених услуга специјализоване медицинске рехабилитације за период од 01.01.2026. до 31.12.2027. године и Цјеновника стационарних и амбулантних услуга Института Игало А.Д. према корисницима Фонда за здравствено осигурање Црне Горе за период од 01.01.2026. године до 31.12.2026. године с Предлогом уговора и цјеновника Материјал
43.Информација о активностима за испуњавање 2. завршног мјерила за затварање Преговарачког поглавља 28 - Заштита потрошача и здравља, са Предлогом акционог плана за превенцију и припрему одговора на прекограничне пријетње здрављу Материјал
44.Информација о активностима у оквиру Пројекта „Дигитална Европа (DIGITAL)“ Материјал
45.Извјештај о реализацији Акционог плана Стратегије сајбер безбједности 2022-2026, за 2024. годину, са Предлогом акционог плана за период 2025-2026. Материјал
46.Информација о успостављеним електронским услугама на јединственом порталу електронске управе Материјал
47.Информација о закљученом Споразуму о сарадњи између Управе за људске ресурсе (УЉР) и Регионалне школе за јавну управу (ReSPA) Материјал
48.Информација о давању на коришћење возила за градски и ђачки превоз Општини Никшић са Предлогом уговора Материјал
49.Предлог акционог плана за приступање Црне Горе EURES мрежи за период II квартал 2025 - I квартал 2028. године Материјал
50.Предлог акционог плана за јачање капацитета инспекције рада за период од 2025 – 2027. године Материјал
51.Информација о активностима на валоризацији туристичких локалитета који су у претходном периоду били предмет приватизације Материјал
52.Информација о реализацији Плана припреме љетње туристичке сезоне 2025. године Материјал
53.Информација о активностима на реализацији развојних пројеката на унапређењу туристичке инфраструктуре за период јануар - јун 2025. године Материјал
54.Информација о активностима на реализацији приоритетних пројеката из области туризма, за период јануар - јун 2025. године Материјал
55.Извјештај о спровођењу Плана управљања комуналним отпадним водама у Црној Гори (2020-2035) Материјал
56.Извјештај о спровођењу Националне стратегије у области климатских промјена до 2030. године (извјештајни период септембар 2021 – септембар 2024. године) Материјал
57.Завршни извјештај о реализацији Акционог плана за спровођење Стратегије заштите од јонизујућих зрачења, радијационе сигурности и управљања радиоактивним отпадом за период 2017-2021. година Материјал
58.Информација о предлозима планова управљања за инвазивне врсте Ailanthus altissima и Trachemys scripta Материјал
59.Извјештај о стању обавезних резерви нафтних деривата за 2025. годину Материјал
60.Извјештај о реализацији утрошка средстава директне буџетске подршке Европске комисије за превазилажење енергетске кризе за дио средстава расподијељен Министарству енергетике и рударства Материјал
61.Информација о потписивању Амандмана бр. 4 Уговора бр. 01-7494/1 од 8.10.2020. године, за реализацију Програма рехабилитације магистралних путева, пројекат реконструкција државног пута М-2, секција: Лепенац - Рибаревина - Пода - Беране с Предлогом амандмана Материјал
62.Информација о потписивању Амандмана бр. 4 Уговора бр. 01-13344/1 од 09.01.2020. године: Пројекат реконструкције магистралних путева Лот 1- Рехабилитација и унапређење дионице пута М-2 Рожаје - Шпиљани с Предлогом амандмана Материјал
63.Извјештај о реализацији Акционог плана за испуњавање завршних мјерила у Поглављу 27 - Животна средина и климатске промјене, за извјештајни период фебруар - децембар 2025. године Материјал
64.Информација о закључивању Споразума за измјену и допуну Уговора о гранту од 21. 3. 2024. године између Министарства вањских послова Републике Бугарске и Министарства здравља Црне Горе за реализацију пројекта „Набавка новог санитетског возила с потребном опремом за ЈЗУ ДЗ Никшић - Јачање техничких капацитета здравствених служби“, измијењеног и допуњеног Анексом од 27.11.2024. године с Предлогом споразума Материјал
65.Информација о закључивању Анекса уговора о гранту од 21. 3. 2024. године, измијењеног и допуњеног Анексом од 27.11.2024., измијењеног и допуњеног Споразумом од децембра 2025. (Споразум) између Министарства вањских послова Републике Бугарске и Министарства здравља Црне Горе с Предлогом анекса Материјал
66.Информација о куповини пословних простора у којима дјелатност обављају апотеке ЗУ Апотеке Црне Горе „Монтефарм“ у Тузима и Рисну Материјал
67.Информација о реализацији Програма подршке инвестицијама за 2025. годину Материјал
68.Информација о ажурирању Стратегије развоја саобраћаја 2019-2035 – фаза I , са Извјештајем о спровођењу Стратегије развоја саобраћаја 2019-2035 (за период 2021-2025) и прелиминарним Акционим планом за 2026-2027 Материјал
69.Информација о додатној исплати накнаде 20% у односу на уговорену цијену за израду Просторног плана Црне Горе Материјал
70.Информација о потребама рјешавања смјештаја Агенције за планирање простора Црне Горе Материјал
71.Завршни извјештај о реализованим активностима на пројекту учешћа Црне Горе на Свјетској изложби Expo Осака 2025 Материјал
72.Информација о потписивању уговора у вези учешћа Црне Горе на Специјализованој изложби Expo 2027 Београд с Предлогом уговора Материјал
73.Извјештај са XVIII састанка Пододбора за трговину, индустрију, царине, порезе и сарадњу са другим земљама кандидатима, Брисел, 7. јул 2025. године (хибридни формат) Материјал
74.Предлог правилника о измјенама и допуни Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства људских и мањинских права Материјал
75.Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Агенције за заштиту животне средине Материјал
76.Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 08-011/23-5758/2, од 21. децембра 2023. године Материјал
77.Предлог за измјену закључака Владе Црне Горе, број: 11-011/25-1566/2, од 8. маја 2025. године Материјал
78.Предлог платформе за учешће делегације Министарства здравља на Инаугуралном глобалном форуму његоватеља за универзалну подршку, 15 - 16. јануар 2026. године, Мадрид, Шпанија Материјал
79.Предлог платформе о службеној посјети делегације Министарства туризма, коју ће предводити министарка туризма мр Симонида Кордић, Уједињеним Арапским Емиратима, 12 - 13. јануар 2026. године Материјал
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
80.Предлог мишљења на амандман на Предлог закона о сарадњи Црне Горе са дијаспором-исељеницима (предлагач посланица Јевросима Пејовић) Материјал
81.Предлог мишљења на Предлог закона о измјени и допуни Закона о посредовању при запошљавању и правима за вријеме незапослености (предлагач посланик Дражен Петрић) Материјал
82.Предлог правилника о измјенама Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Суда за прекрашје у Бијелом Пољу Материјал
83.Информација у вези са Одлуком о утврђивању износа накнаде коју плаћају вршиоци регулисаних комуналних дјелатности у 2026. години с Предлогом одлуке Материјал
84.Извјештај о финансијском пословању Националне туристичке организације Црне Горе за 2024. годину Материјал
85.Извјештај о извршењу Програма рада Националне туристичке организације Црне Горе за 2024. годину Материјал
86.Информација о предлогу именовања ревизора ДОО „Регионални водовод Црногорско приморје“ Будва за фискалну 2025. годину са Одлуком Одбора директора Материјал
87.Информација са предлогом о исплати једнократне накнаде члановима комисија за реализацију Програма за унапређење конкурентности привреде за 2025. годину, које је образовало Министарство економског развоја Материјал
88.Предлог за давање сагласности за исплату варијабилног дијела зараде за високо руководни кадар у Министарству јавне управе, за мјесец децембар 2025. године Материјал
89.Предлог за давање сагласности за исплату варијабилног дијела зараде за предсједницу и четири члана Државне дисциплинске комисије, за мјесец децембар 2025. године Материјал
90.Предлог за давање сагласности за исплату накнаде за рад Комисије за утврђивање критеријума и листе предлога за суфинансирање спортских клубова из I категорије спортова који се налазе на програму Олимпијских игара Материјал
91.Предлог за давање сагласности за исплату накнаде за рад Комисије за разматрање захтјева за остваривање права на спортску инвалиднину Материјал
92.Захтјев за давање сагласности Владе Црне Горе за исплату накнада члановима жирија и извјестиоцу, запосленим у јавном сектору, за обављене послове на анализи и врједновању конкурсних радова у оквиру Конкурса за идејно архитектонско рјешење за објекат затвореног базена и мултифункционалне спортске сале у Пљевљима Материјал
93.Питања и предлози
93.1Предлог мишљења на Предлог закона о уговору о превозу путника морем (предлагачи посланици Јован Суботић, Дејан Ђуровић, Амер Смаиловић, Никола Цамај и Момчило Лековић) Материјал
93.2Предлог амандмана на Предлог закона о лукама Материјал
93.3Предлог уредбе о измјени Уредбе о ближим условима за проглашење линије у јавном интересу и начину обављања превоза на линији од јавног интереса Материјал
93.4Извјештај са 37. сједнице (конститутивне) Националног савјета за одрживи развој, климатске промјене и интегрално управљање обалним подручјем Материјал
93.5Предлог закона о заштити потрошача* с Извјештајем са јавне расправе Материјал
93.6Предлог програма међународне развојне сарадње и међународне хуманитарне помоћи, за период 2026-2028, с Предлогом акционог плана за 2026. годину Материјал
93.7Информација о оптимизацији дипломатско-конзуларне мреже за период 2026-2029. година Материјал
93.8Извјештај о радној посјети предсједника Владе Црне Горе мр Милојка Спајића Савезној Републици Њемачкој, 17-18. децембар 2025. године Материјал
93.9Извјештај о званичној посјети потпредсједника Владе Црне Горе за међународне односе и министра вањских послова мр Ервина Ибрахимовића Републици Азербејџан, 20. децембар 2025. године Материјал
93.10Предлог одлуке о измјени Одлуке о утврђивању висине новчане накнаде запосленим у Министарству одбране за вријеме учешћа у NATO савјетодавном тиму за везу (Nato Advisory and Liaison Team - NALT) у Републици Косово Материјал
93.11Предлог за измјену закључака Владе Црне Горе, број: 11-011/25 -4538/3, од 18.12.2025. године Материјал
93.12Предлог за давање сагласности за исплату накнаде члановима Комисије за расподјелу средстава невладиним организацијама у 2025. години у области заштите жена од насиља и насиља у породици Материјал
93.13Предлог за давање сагласности за исплату накнаде члановима Комисије за расподјелу средстава невладиним организацијама у 2025. години у области помоћи старијим лицима Материјал
93.14Предлог за давање сагласности за исплату накнаде члановима Комисије за расподјелу средстава невладиним организацијама у 2025. години у области заштите лица са инвалидитетом Материјал
93.15Предлог за давање сагласности за исплату накнаде члановима Комисије за расподјелу средстава невладиним организацијама у 2025. години у области друштвена брига о дјеци и младима Материјал
93.16Захтјев за давање сагласности за плаћање накнада члановима комисије за расподјелу средстава за финансирање пројеката/програма невладних организација у 2025. години у области развоја цивилног друштва и волонтеризма по јавном конкурсу "ПРОМОЦИЈА ВОЛОНТИРАЊА И ВОЛОНТЕРСКИХ СЕРВИСА С ЦИЉЕМ ВЕЋЕ ЗАПОШЉИВОСТИ МЛАДИХ" Материјал
93.17Предлог одлуке о утврђивању основне и доплатне листе љекова Материјал
93.18Предлог уредбе о измјенама и допунама Уредбе о реализацији и поступку коришћења средстава из инструмената претприступне помоћи Европске уније (IPARD III програм) Материјал
93.19Предлог уредбе о реализацији и поступку коришћења IAKS мјера Инструмента претприступне помоћи Европске уније (IPARD III програм) и директних плаћања у пољопривреди Материјал
93.20Предлози планова управљања ризицима од поплава за водна подручја Дунавског и Јадранског слива Материјал
93.21Предлог за преусмјерење средстава са потрошачке јединице Управа за воде на Општину Шавник, за санацију и уређење корита ријеке Комарнице Материјал
93.22Информација о преусмјеравању средстава Материјал
93.23Информација о закључивању Уговора о гаранцији за Уговор о кредитирању набавке између Жељезничког превоза Црне Горе АД Подгорица (ЖПЦГ) и EUROFIMA (Специјализована финансијска институција за финансирање набавке и оправке возних средстава) у износу до 6.500.000,00 еура за потребе инвестиционог ремонта постојећег возног парка ЖПЦГ Материјал
93.24Информација о доношењу појединачних управних аката за плаћање накнада у казинима Материјал
93.25Предлог програма економских реформи Црне Горе 2026-2028 Материјал
93.26Предлог мишљења на Предлог закона о измјени Закона о порезу на промет непокретности (предлагач посланица Јелена Недовић) Материјал
93.27Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 11-011/25-4592/2, од 18.12.2025. године Материјал
93.28Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Завода за школство Материјал
93.29Информација о приступању Црне Горе реномираној европској истраживачкој инфраструктури Extreme Light Infrastructure - European Research Infrastructure Consortium (ELI ERIC), у статусу посматрача (Observer), од 2026. године Материјал
93.30ИНТЕРНО
93.31Предлог програма развоја зеленог водоника с Предлогом акционог плана за период 2026-2028. године Материјал
93.32Извјештај о радној посјети министра енергетике и рударства мр Адмира Шахмановића институцијама Европске уније у Бриселу на тему примјене Механизма за прекогранично прилагођавање угљеника (CBAM) у Бриселу, Белгија, у периоду од 7. до 9. децембра 2025. године Материјал
93.33Извјештај о учешћу министра енергетике и рударства мр Адмира Шахмановића, на 23. састанку Савјета министара Енергетске заједнице, у периоду од 16. до 18. децембра 2025. године, Беч, Аустрија Материјал
93.34Предлог за измјену и допуну Закључка Владе Црне Горе, број: 11-011/25-4501/3, са сједнице од 18. децембра 2025. године Материјал
93.35ИНТЕРНО
93.36Информација о спроведеном поступку аукција за додјелу права на тржишну премију за неодређене локације, са Предлогом одлуке о трогодишњем плану система подстицаја за период 2026-2028. година Материјал
93.37Предлог мишљења на амандмане на Предлог закона о измјенама и допуни Закона о енергетици (предлагачи посланици: Амер Смаиловић, Кенана Струјић-Харбић и Мирсад Нурковић) Материјал
93.38Предлог закона о геолошким истраживањима с Извјештајем са јавне расправе Материјал
93.39Предлог националног плана за одговор на сајбер пријетњу, озбиљну сајбер пријетњу, инциденте и сајбер кризу Материјал
93.40Информација са предлогом за финансирање рада Научне установе Институт за српску културу Никшић, из Текуће буџетске резерве Материјал
93.41Информација са предлогом за обезбјеђивање средстава за изградњу „Куће ћилима“, из Текуће буџетске резерве Материјал
93.42Информација са предлогом за обезбјеђивање средстава за Подршку завршетка радова на објекту Културног насљеђа у Тузима, из Текуће буџетске резерве Материјал
93.43Захтјев за давање сагласности за попуну четири радна мјеста у Министарству културе и медија која су остала упражњена престанком радног односа државног службеника, односно намјештеника Материјал
93.44Информација са предлогом о исплати једнократне накнаде члановима/ицама комисија које је образовало Министарство културе и медија, у складу са чланом 8 Одлуке о критеријумима за утврђивање висине накнаде за рад члана радног тијела или другог облика рада ("Службени лист ЦГ", бр. 26/12, 34/12, 27/13, 44/22 и 78/22) Материјал
93.45II извјештај о раду Партнерског савјета за регионални развој за 2025. годину Материјал
93.46Предлог за преусмјерење средстава са Текуће буџетске резерве Материјал
93.47Предлог за преусмјерење средстава са Текуће буџетске резерве Материјал
93.48Предлог за давање сагласности за исплату варијабилног дијела зараде именованим лицима у Кабинету предсједника Владе Црне Горе Материјал
93.49Предлог одлуке о образовању Међуресорске радне групе за успостављање механизма за безбједност новинара Материјал
93.50Предлог одлуке о допуни Одлуке о образовању Међуресорске радне групе за израду анализе о сталним и привременим радним тијелима које је образовала Влада Црне Горе Материјал
93.51Предлог одлуке о утврђивању зараде заступника и замјеника заступника Црне Горе пред Европским судом за људска права Материјал
IV НА УВИД
-Извјештај о учешћу потпредсједника Владе др Филипа Ивановића на Десетом амбасадорском форуму о Западном Балкану, Берлин, Њемачка, 4–5. децембар 2025. године Материјал
-Извјештај о званичној посјети потпредсједника Владе за вањске и европске послове др Филипа Ивановића Словачкој Републици, Братислава, 26-28. новембра 2025. године Материјал
-Извјештај о званичној посјети потпредсједника Владе за вањске и европске послове др Филипа Ивановића Републици Аргентини, од 9-15. децембра 2025. године Материјал
-Извјештај са учешћа министарке европских послова Маиде Горчевић на Заједничком консултативном одбору између Европске уније и црногорског цивилног сектора у оквиру Европског економског и социјалног комитета, Брисел, 16. XII 2025. Материјал
-Извјештај о учешћу министра мр Marasha Dukaja на Конференцији о сајбер безбједности (Black Hat Europe 2025), 10 - 11. децембра 2025, Лондон, Уједињено Краљевство Материјал
-Извјештај о учешћу потпредсједника Владе за међународне односе и министра вањских послова мр Ервина Ибрахимовића на 32. засиједању Министарског савјета ОЕБС-а и састанку министара вањских послова Групе пријатеља Западног Балкана и министара вањских послова држава Западног Балкана, Беч, Република Аустрија, 4-5. децембра 2025. године Материјал
-Извјештај о учешћу потпредсједника Владе Црне Горе и министра вањских послова мр Ервина Ибрахимовића на X Регионалном форуму Уније за Медитеран, Барселона, Краљевина Шпанија, 28 - 29. новембар 2025. године Материјал
-Извјештај о радној посјети министра одбране Драгана Краповића Републици Бугарској, 8-11. децембар 2025. године Материјал
-Извјештај са учешћа делегације Црне Горе, коју је предводила проф. др Анђела Јакшић- Стојановић, министарка просвјете, науке и иновација, у студијској посјети образовним, привредним и федералним институцијама на тему каријерног вођења и савјетовања, која је реализована од 14. до 18. децембра 2025. године, Грац и Беч, Република Аустрија Материјал
-Извјештај о учешћу министра екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Дамјана Ћулафића на 24. састанку држава потписница Барселонске конвенције и пратећих протокола (COP24), 2-5. децембар 2025. године, Каиро, Египат Материјал
-Извјештај о учешћу делегације, коју је предводила мр Симонида Кордић, министарка туризма, на Међународном инвестиционом форуму, који је одржан 22. и 23. септембра 2025. године у Баку-у, Република Азербејџан Материјал
НапоменаМатеријали за тачке 10 и 11 биће објављени након техничке редакције, а за тачке 15.17 и 15.18 након верификације.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?