Саопштење са 91. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 91. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о странцима. Доношење овог Закона је предвиђено Акционим планом за Преговарачко поглавље 24 – Правда, слобода и безбједност, као и за Преговарачко поглавље 2 – Слобода кретања радник,а ради даљег усаглашавања са прописима ЕУ. Основни циљ реализације свих активности препознатих у оквиру Поглавља 24 јесте да се омогући слободно кретање људи, уз гарантовање њихове безбједности. Правном тековином за Преговарачко поглавље 2 омогућава се грађанима једне државе чланице ЕУ да раде у другој држави чланици. Однос према тзв. радницима мигрантима ЕУ мора бити исти као према домаћим радницима када су у питању услови рада, социјалне и пореске олакшице. Слобода кретања радника се сврстава међу темељне принципе Европске уније и једно је од четири слободе унутрашњег тржишта. Предлогом закона дефинисане су одредбе којима ће се омогућити странцима да захтјев за издавање дозвола (дозвола за привремени боравак и дозвола за привремени боравак и рад) могу поднијети у електронском облику, преко информационог система којим управља Министарство унутрашњих послова. Такође, дефинисане су и одредбе којима би се омогућило странцима продужење привременог боравка/рада иако им је истекла путна исправа. Исто тако, Предлогом закона се омогућавају одређене повољности за регулисање привременог боравка ради запошљавање странаца у IT сектору у Црној Гори, у области здравствене заштите, као и на основу уговора о раду за обављање послова у домаћинству у Црној Гори. Измјенама и допунама Закона се приступило и због потребне додатне разраде поступка за утврђивање статуса лица без држављанства, а на основу препорука Високог комесаријата Уједињених нација за избјеглице (UNHCR) и TAIEX мисије Европске комисије из 2021. године, који су препоручили додатну разраду овог поступка, како би се отклонили процесни недостаци, уочени од почетка имплементације овог поступка 2018. године, и јасно прописала права и обавезе лица која су покренула поступак за утврђивање статуса лице без држављанства, односно особа којима је признат статус лица без држављанства.

Утврђен је Предлог Закона о јединственом вјештачењу инвалидитета. У оквиру реформе вјештачења инвалидитета, овај Закон омогућава прелазак на вјештачење инвалидитета у складу са моделом људских права ради обезбјеђивања праведнијег, равноправнијег и лакшег приступа остваривању права особа са инвалидитетом, у складу са стандардима и обавезама преузетим ратификацијом УН Конвенције о правима лица са инвалидитетом. Усвајање овог закона чини кључни стуб свеобухватног пројекта реформе система вјештачења инвалидитета, који се спроводи у сарадњи са УNDP-ом у оквиру пројекта који финансира ЕУ. Тренутни систем вјештачења је фрагментисан, са различитим критеријумима и праксама у више ресора, што доводи до неједнаког третмана дјеце са сметњама у развоју, односно инвалидитетом и особа са инвалидитетом који да би остварили своја права морају да иду на комисије у сваком сектору посебно, јер добијено рјешење у једном сектору не може послужити као основ за остваривање права у другим ресорима. До сада статус корисника права утврђиван је у пет закона и 15 подзаконских аката, што доводи до тога да су особе приморане да више пута пролазе процјене различитих комисија како би оствариле права на одређена материјална давања и услуге, са једне стране, док комплексан админстративни систем који чини преко 40 комисија, представља велико оптерећење за буџет и додатно компликује процес остваривања права. Остваривање права по основу инвалидитета за око 60 000 грађана и њихових породица (различита материјална давања, инвалидска пензија, запошљавање и професионална рехабилитација, права по основу образовања, разне субвенције и итд.), директно зависи од квалитета система вјештачења инвалидитета.

Новим законом је дефинисано да је јединствено вјештачење инвалидитета поступак у којем се процјењује постојање дугорочног физичког, менталног, интелектуалног и/или сензорног оштећења лица које у садејству са различитим баријерама може отежати пуно и ефективно учешће у друштву на основу једнакости са другима и, у складу са тим, утврђује статус лица са инвалидитетом, као и степен потребне подршке за његово равноправно укључивање у друштво. Увођењем новог система јединственог вјештачења инвалидитета укинуће се преко 40 комисије у пет сектора, а рјешење о статусу лица са инвалидитетом и степену потребне подршке, које ће добијати особе са инвалидитетом, укључујући и дјецу са сметњама у развоју односно инвалидитетом ће се користити за остваривање права у свим секторима. Да би се обезбиједила досљедна примјена нових рјешења, било је неопходно и усклађивање свих релевантних прописа, због чега је спроведено и прилагођавање законодавног оквира који се односи на права особа са инвалидитетом у различитим областима. Усклађивањем закона из области социјалне и дјечје заштите, борачке и инвалидске заштите, пензијског и инвалидског осигурања, рада и запошљавања и професионалне рехабилитације особа са инвалидитетом и образовања и васпитања дјеце са посебним образовним потребама са Законом о јединственом вјештачењу инвалидитета обезбиједиће се правна сигурност и досљедна примјена нових норми у пракси

Предлог закона предвиђа оснивање Завода за јединствено вјештачење инвалидитета као централне институције која би спроводила вјештачења по јединственој методологији, чиме би се обезбиједила једнакост, ефикасност и правна сигурност. Нови систем би рационализовао процесе, смањио број потребних вјештачења и омогућио ефикасније коришћење јавних средстава, уз истовремено смањење простора за злоупотребе. Закон предвиђа успостављање централног регистра особа са инвалидитетом који су прошли кроз нови систем јединственог вјештачења инвалиидтета који ће омогућити боље планирање јавних политика, остваривање права, боље усмјеравање материјалних давања и пружање услуга заснованих на тачним и свеобухватним подацима. Усвајање овог закона и оснивање Завода је планирано Реформском агендом 2024-2027. у оквиру реформске мјере 3.1.3 - Реформисање система социјалне и дјечије заштите ради ефикасније, ефективније и транспарентније употребе јавних средстава, корак 3.

Влада је утврдила Приједлог закона о допунама Закона о раду. Основни разлози за израду измјена и допуна Закона о раду јесте усклађивање са Предлогом Закона о јединственом вјештачењу инвалититета. Јединствено вјештачење инвалидитета у смислу наведеног закона представља поступак у којем се процјењује и/или утврђује постојање дугорочног физичког, менталног, интелектуалног или сензорног оштећења лица које у садејству са различитим баријерама може отежати пуно и ефективно учешће у друштву на основу једнакости са другима, статуса лица са инвалидитетом као и степена потребне подршке за његово равноправно укључивање у друштво. Имајући у виду одредбе наведеног прописа те одређења инвалидитета и као и степена подршке потребно је ускладити одредбе Закона о раду у смислу одређења степена инвалидитета у погледу права која су прописана законом.

Утврђен је Предлог закона о допунама Закона о професионалној рехабилитацији и запошљавању лица са инвалидитетом. Законом о професионалној рехабилитацији и запошљавању лица са инвалидитетом уређује се начин и поступак остваривања права на професионалну рехабилитацију лица са инвалидитетом, мјере и подстицаји за њихово запошљавање, начин финансирања и друга питања од значаја за професионалну рехабилитацију и запошљавање лица са инвалидитетом. Допунама Закона се приступило због потребе усклађивања са Предлогом закона о јединственом вјештачењу инвалидитета. Имајући у виду нови концепт јединственог вјештачења инвалидитета, те утврђивања статуса лица са инвалидитетом и степена потребне подршке, од стране специјализоване установе Завода за вјештачење инвалидитета, као основа за остваривање права у многим областима, па и у области професионалне рехабилитације и запошљавања лица са инвалидитетом, било је неопходно ускладити одредбе Закона у дијелу којим се дефинишу корисници права утврђених овим законом и престанак надлежности Завода за запошљавање Црне Горе да у првом степену, односно Министарства рада, запошљавања и социјалног дијалога да у другом степену одлучују о статусу лица са инвалидитетом, проценту инвалидитета и преосталој радној способности лица са инвалидитетом, на основу оцјене, налаза и мишљења првостепене, односно другостепене комисије за професионалну рехабилитацију.

Влада је утврдила Предлог закона о измјени и допунама Закона о повластици на путовање лица са инвалидитетом. Циљ Предлога закона је усклађивање појединих његових одредаба са Предлогом закона о јединственом вјештачењу инвалидитета. У том смислу, предвиђено је да се дан почетка примјене измјена и допуна Закона поклапа са даном почетка спровођења поступака јединственог вјештачења инвалидитета. Предложене промјене неће негативно утицати на материјални положąј садашњих корисника права на повластице на путовање лица са инвалидитетом.

Утврђен је Предлог закона о допунама Закона о борачкој и инвалидској заштити. Доношење допуна предлаже се у циљу усклађивања са Законом о јединственом вјештачењу инвалидитета, чија је сврха да омогући, односно обезбиједи примјену јединственог модела вјештачења инвалидитета који је усклађен са Конвенцијом УН о правима лица са инвалидитетом.

Влада је утврдила Предлог закона о допунама Закона о социјалној и дјечјој заштити. Циљ Предлога закона је усклађивање појединих његових одредаба са Предлогом закона о јединственом вјештачењу инвалидитета. Предложене промјене неће негативно утицати на материјални положај садашњих корисника права на материјално обезбјеђење, додатка за његу и помоћ и личну инвалиднину.

Утврђен је Предлог закона о допунама Закона о пензијском и инвалидском осигурању, ради усклађивања са Законом о јединственом вјештачењу инвалидитета, којим се уводе јединствени критеријуми и поступци за процјену инвалидитета у свим областима, укључујући и област пензијског и инвалидског осигурања. Циљ предложених допуна је да се обезбиједи правична, објективна и равноправна процјена инвалидитета за све осигуранике и кориснике права из система пензијског и инвалидског осигурања, те да се допринесе ефикаснијем и транспарентнијем остваривању тих права. Донос̌ење овог закона условљено је потребом да се: одредбе важећег закона о пензијском и инвалидском осигурању ускладе са дефиницијама, критеријумима и процедурама прописаним законом о јединственом вјештачењу инвалидитета; прецизирају надлежности и начин спровођења вјештачења у складу са новим институционалним рјешењем; јасније дефинишу права и обавезе осигураника и корисника у односу на резултате јединственог вјештачења. Предложене допуне доприносе спровођењу међународних обавеза Црне Горе, посебно у погледу примјене конвенције уједињених нација о правима особа са инвалидитетом и препорука европске комисије, које захтијевају прелазак са традиционалног (медицинског) на функционални модел процјене инвалидитета.

Влада је утврдила Предлог закона о допунама Закона о васпитању и образовању дјеце са посебним образовним потребама. Предложене допуне Закона имају за циљ усаглашавање са Законом о јединственом вјештачењу инвалидитета. Наиме, доношењем новог Закона о јединственом вјештачењу инвалидитета се на другачији начин дефинише појам дјеце са посебним образовним потребама, односно прописује да су то дјеца са сметњама у развоју, односно инвалидитетом, као и дјеца са тешкоћама у развоју. Осим тога, на нов начин се уређује поступак јединственог вјештачења инвалидитета, који је усклађен са Конвенцијом УН о правима лица са инвалидитетом. Дакле, у складу са наведеним законом, поступак ће вршити Завод за јединствено вјештачење инвалидитета, умјесто органа локалне управе надлежног за просвјету, који је раније, на предлог Комисија за усмјеравање дјеце са посебним образовним потребама, вршио поступак усмјеравања дјеце са посебним образовним потребама. На предложени начин се доприноси заштити и осигуравању пуног и равноправног уживања људских права и основних слобода од стране свих лица са инвалидитетом, односно дјеце са посебним образовним потребама, стварајући услове за савладавање препрека, односно адекватно и несметано учествовање у заједници лица са инвалидитетом, без дискриминације и на равноправној основи.

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допунама Закона о пољопривреди и руралном развоју. Основни разлози за његово доношење су правно-техничко природе у циљу: побољшања спровођења планираних активности у области пољопривреде и руралног развоја, усклађивања са постојећим законским рјешењима, успостављања новог начина организације спровођења мјера Техничке помоћи, прикупљања информација које се добијају кроз спровођење мјера аграрне политике, побољшања система прикупљања рачуновоствених података на пољопривредним газдинствима и ефикаснијег праћења тржишта пољопривредних производа. Предложеним измјенама дефинисано је да послове припреме, праћења реализације, промоције и координације програма, као и функцију корисника средстава подршке кроз дршке кроз мјеру Техничка помоћ, у складу са захтјевима ЕУ, врши организациона јединица Министарства за управљање IPARD програмом – Директорат за рурални развој, што до сада није био случај. Предметним измјенама ближе се прописују и одредбе које се односе на дефиниције пољопривредника, активног пољопривредника, младог пољопривредника, пољопривредно газдинство, носиоца пољопривредног газдиства и пољопривредну дјелатност у складу са Уредбом ЕУ 2021/2115, дате су и ближе одредбе за FADN систем, што је у директној вези са обавезама Цме Горе да континуирано врши усклађивање и успостављање система подршке и плаћања у складу са Заједничком пољопривредном политиком Европске уније за период 2023-2027 година. Доношење овог закона произилази из потребе функционалније имплементације подршке у области пољопривреде и руралног развоја у наредном периоду. Будући да се Црна Гора налази у процесу придруживања Европској унији и да у складу са обавезама проистеклим из тог процеса, ради на хармонизацији свог законодавства са легислативом Европске уније, овај закон представља ближе усклађивање са Заједничком пољопривредном политиком Европске уније и значајан корак ка затварању преговарачког поглавља 11.

Влада је утврдила Предлог амандмана на Предлог закона о легализацији бесправних објеката. Предложеним амандманима је, између осталог, предвиђено брисање једног од општих услова за легализацију, и то да се може легализовати само објекат који има обезбиједен колски или пјешачки приступ на градску саобраћајницу или јавни пут. Брисање ове одредбе оцијењено је цјелисходним имајући у виду велики број бесправних објеката који немају обезбијеђен директан приступ јавном путу јер се налазе на парцелама на којим је саграђено више објеката, такође бесправних, а посебно имајући у виду принцип да се кроз ово законско рјешење омогући легализација свих објеката који не угрожавају јавни интерес, те чињенице да се исти већ налазе у простору да уклањање истих изазива значајне трошкове, а може генерисати и проблеме социјалне природе. Предвиђена је и могућност легализације свих објеката који се не налазе у заштићеним зонама, без обзира на то да ли је плански документ за тај простор донијет. Омогућена је легализација бесправних објеката који се налазе на терену, а евидентирани су на сателитском снимку. Предложеним амандманом прецизиране су обавезе органа надлежних за спровођење поступка легализације у дијелу обавезног прегледа објекта, формирања комисије, састава комисије, форме записника и уопште поступања и спровођења процесних радњи у овом комплексном поступку. Такође, прецизиран је начин спровођења поступка откупа узурпираног земљишта у својини државе, односно јединице локалне самоуправе, у поступку легализације, као и начин утврђивања површине земљишта у државној својини које је узурпирано, а које се може продати непосредном погодбом, у складу са Законом о државној имовини. Поред осталог, предложеним амандманом умањен је износ накнаде за урбану санацију за објекте типа хотел, туристичко насеље са 4 или 5 звјездица, туристички ризорт. Претходном нормом било је одређено да та накнада износи најмање 1.5 милиона еура за објекат површине cca1000 , те је цифра умањења на најмање 400.000 еура за објекат исте површине, док је општинама дато да у оквиру датог распона одреде износ наканде за ову врсту објеката.

Дата је претходна Сагласност Главном граду Подгорица за подизање спомен-обиљежја давањем назива јавној установи предшколског образовања именом Софије Кликовац прије истека законског рока.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

91. sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

91. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о странцима⃰ с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
3.Предлог закона о јединственом вјештачењу инвалидитета с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
4.Предлог закона о допунама Закона о раду Материјал Закључци
5.Предлог закона о допунама Закона о професионалној рехабилитацији и запошљавању лица са инвалидитетом Материјал Закључци
6.Предлог закона о измјени и допунама Закона о повластици на путовање лица са инвалидитетом Материјал Закључци
7.Предлог закона о допунама Закона о борачкој и инвалидској заштити Материјал Закључци
8.Предлог закона о допунама Закона о социјалној и дјечјој заштити Материјал Закључци
9.Предлог закона о допунама Закона о пензијском и инвалидском осигурању Материјал Закључци
10.Предлог закона о допунама Закона о васпитању и образовању дјеце са посебним образовним потребама Материјал Закључци
11.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о пољопривреди и руралном развоју⃰ Материјал Закључци
12.Кадровска питања Закључци
12.1Предлог за избор чланова Одбора директора „Свети Стефан Хотели“ АД Материјал
12.2Предлог за одређивање пуномоћника - представника државног капитала на VI поновљеној редовној Скупштини акционара „Свети Стефан Хотели“ АД Материјал
12.3Предлог за одређивање вршиоца дужности директора Пореске управе Материјал
12.4Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за инспекцијски надзор и заштиту финансијских интереса ЕУ у Министарству финансија Материјал
12.5Предлог за одређивање вршиоца дужности секретара Министарства правде Материјал
12.6Предлог за разрјешење чланице и секретара Савјета за обезбјеђење сигурног снабдијевања тржишта нафтним дериватима Материјал
12.7Предлог за именовање чланице и секретарке Савјета за обезбјеђење сигурног снабдијевања тржишта нафтним дериватима Материјал
12.8Предлог за одређивање вршиоца дужности секретара Министарства људских и мањинских права Материјал
12.9Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за интеркултурализам у Министарству људских и мањинских права Материјал
12.10Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за унапређење и заштиту права мањинских народа и других мањинских националних заједница у Министарству људских и мањинских права Материјал
12.11Предлог за постављење генералног директора Директората за развој креативних индустрија у Министарству културе и медија Материјал
12.12Предлог за престанак вршења дужности в. д. секретарке Министарства рада, запошљавања и социјалног дијалога Материјал
12.13Предлог за одређивање вршитељке дужности секретарке Министарства рада, запошљавања и социјалног дијалога Материјал
12.14Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за екологију у Министарству екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Материјал
12.15Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за заштиту природе у Министарству екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Материјал
12.16Предлог за разрјешење чланова Одбора директора Друштва са ограниченом одговорношћу „Project-Consulting“- Подгорица Материјал
12.17Предлог за именовање чланова Одбора директора Друштва са ограниченом одговорношћу „Project-Consulting“- Подгорица Материјал
12.18Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Генералног директората за Европску унију у Министарству вањских послова Материјал
12.19Предлог за избор члана Одбора директора Института за физикалну медицину, рехабилитацију и реуматологију „Др Симо Милошевић“ АД Игало Материјал
12.20Предлог за одређивање пуномоћника – представника државног капитала на XXIV редовној Скупштини акционара Института за физикалну медицину, рехабилитацију и реуматологију „Др Симо Милошевић“ АД Игало Материјал
12.21Предлог за избор чланова Одбора директора ХТП „Улцињска ривијера“ АД Улцињ Материјал
12.22Предлог за одређивање пуномоћника- представника државног капитала на XVIII редовној Скупштини акционара ХТП „Улцињска ривијера“ АД Улцињ Материјал
12.23Предлог за разрјешење предсједника и три члана Управног одбора Института за љекове и медицинска средства Материјал
12.24Предлог за именовање предсједника и три члана Управног одбора Института за љекове и медицинска средства Материјал
12.25Предлог за разрјешење члана Управног одбора Јавног предузећа за управљање морским добром Црне Горе Материјал
12.26Предлог за именовање члана Управног одбора Јавног предузећа за управљање морским добром Црне Горе Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
13.Предлог уредбе о измјени и допуни Уредбе о повјеравању дијела послова Управе полиције Пријестоници Цетиње и општинама Бар, Будва, Бијело Поље, Тиват, Котор, Никшић, Улцињ и Херцег Нови Материјал Закључци
14.Предлог одлуке о измјени Одлуке о броју студената за упис у прву годину основних студија Универзитета Црне Горе за студијску 2025/2026. годину који се финансирају из Буџета Црне Горе Материјал Закључци
15.Предлог одлуке о измјени Статута Друштва са ограниченом одговорношћу за транспорт путника и робе у ваздушном саобраћају „ToMontenegro“ Материјал Закључци
16.Предлог одлуке о преносу права располагања на непокретности Главном граду Подгорица ради остваривања јавног интереса - изградње саобраћајнице Материјал Закључци
17.Предлог одлуке о давању претходне сагласности Општини Пљевља за продају непокретности Материјал Закључци
18.Предлог акционог плана за спровођење Стратегије развоја Управе полиције за период 2023-2026. године, за 2025. годину са Извјештајем о реализацији Акционог плана за спровођење Стратегије развоја Управе полиције за период 2023-2026. године, за 2024. годину Материјал Закључци
19.Извјештај о реализацији Програма рада Владе за I и II квартал 2025. с Извјештајем о реализацији закључака Владе Црне Горе за I квартал 2025. године Материјал Закључци
20.Информација о утврђивању висине школарине на основном академском студијском програму „ Academic program in Business and Economics“ на Економском факултету Универзитета Црне Горе Материјал Закључци
21.Информација о потписивању нота о приступању Министарства одбране Краљевине Шведске Меморандуму о разумијевању између Министарства одбране Републике Естоније, Министра одбране Краљевине Белгије, Министарства одбране Републике Бугарске, Секретаријата за националну одбрану Канаде и канадских Оружаних снага, Министарства одбране Републике Хрватске, Агенције за националну сајбер и информациону безбједност Републике Чешке, Министарства одбране Данске, Министра одбране Републике Француске... Материјал Закључци
22.ИНТЕРНО
23.Информација о уништењу вишка наоружања и војне опреме у Војсци Црне Горе Материјал Закључци
24.Информација о продаји вишка наоружања и војне опреме у Војсци Црне Горе Материјал Закључци
25.Информација о закључивању Уговора о прослеђивању кредитних и грант средстава Општини Тиват за реализацију Пројекта водоснабдијевања и одвођења отпадних вода на Јадранској обали - фаза V-компонента 2 с Предлогом уговора Материјал Закључци
26.ИНТЕРНО
27.Информација о закључивању Писма бр. 2 о измјенама и допунама Уговора о финансирању између Црне Горе и Европске инвестиционе банке (EIB), за потребе пројекта „Програм унапређења црногорског образовања“, од 6. новембра 2019. године, измијењеног Писмом бр. 1, од 17. августа 2023. године Материјал Закључци
28.Информација о активностима које треба спровести у циљу спровођења Заједничке рибарске политике ЕУ, те стварању неопходних инфраструктурних садржаја у сектору рибарства са предлогом мјера – ОДГОЂЕНО Закључци
29.Информација о потреби раскида Уговора о подзакупу пословног простора у Републици Србији, Улица Маршала Тита бр. 47, Врбас Материјал Закључци
30.Информација о давању сагласности за измјену уговорних услова постојећег кредита и додатној изложености „XExperience“ д.о.о. (претходни назив „Жичара Котор Ловћен“ д.о.о.) Материјал Закључци
31.Информација о закључивању меморандума о разумијевању за пружање подршке за унапрјеђење инфраструктуре у Црној Гори између Владе Црне Горе и Bechtel и Enka с Предлогом меморандума Материјал Закључци
32.Информација о преносу Анекса 6 Уговора о концесији на експлоатацију минералне сировине црвених боксита са лежишта ‚‚Заград“, „Ђураков до I“, ‚‚Штитово I“ и ‚‚Биочки стан“ општина Никшић, који се односи на техничко-грађевински камен бр.04-304/25-703/1 од 15.04.2025.године, закљученог између Владе Црне Горе – Министарства енергетике и рударства и конзорцијума привредних друштава „Унипром-метали“ д.о.о. Никшић и „Унипром“ д.о.о. Материјал Закључци
33.Информација о арбитражном поступку против Црне Горе Материјал Закључци
34.Информација о активностима за побољшање водоснабдијевања црногорског приморја у току љетње туристичке сезоне 2025. године Материјал Закључци
35.Годишњи извјештај о спровођењу Државног плана управљања отпадом у Црној Гори за 2024. годину Материјал Закључци
36.Извјештај о реализацији Акционог плана Програма за сузбијање неформалне економије у Црној Гори 2024 - 2026. године (за 2024. годину) Материјал Закључци
37.Извјештај о спровођењу Акционог плана за 2024. годину Стратегије развоја туризма Црне Горе 2022 – 2025. године с Предлогом акционог плана за 2025. годину Материјал Закључци
38.Извјештај о реализацији Акционог плана за спровођење Стратегије за борбу против транснационалног организованог криминала за период 2024-2027. године, за 2024. годину Материјал Закључци
39.Извјештај о реализацији Акционог плана за спровођење Стратегије побољшања безбједности у друмском саобраћају за период 2024-2030. године, за 2024. годину Материјал Закључци
40Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 11-011/25-2373/2, од 3. јула 2025. године, са сједнице од 3. јула 2025. године Материјал Закључци
41.Предлог платформе за радну посјету министра одбране Драгана Краповића Сједињеним Америчким Државама, 4 - 12. септембар 2025. године Материјал Закључци
42.Предлог за преусмјерење средстава са Текуће буџетске резерве за потребе несметаног функционисања Комисије за антидопинг Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
43.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредбе члана 128 став 10 Закона о унутрашњим пословима („Службени лист ЦГ“, бр. 70/21, 123/21, 3/23 и 84/24), коју је поднио адвокат мр Небојша Голубовић, из Подгорице Материјал Закључци
44.Предлог за давање сагласности за продају привремено одузетих теретних моторних возила с Предлогом уговора Материјал Закључци
45.Предлог за давање сагласности за продају непокретности - у својини државе Црне Горе, са правом располагања Влада Црне Горе и то катастарске парцеле број 2559/5, у површини од 220 m², уписана у лист непокретности број 2071, КО Доброта I , Општина Котор с Предлогом уговора Материјал Закључци
46.Предлог за давање сагласности за суфинансирање спортских клубова из I категорије спортова који се налазе на програму Олимпијских игара Материјал Закључци
47.Питања и предлози
47.1Предлог платформе за учешће делегације Црне Горе на 42. редовној Скупштини Међународне организације цивилног ваздухопловства (ICAO) у Монтреалу, Канада, коју ће предводити министарка саобраћаја Маја Вукићевић, у периоду од 23. септембра до 3. октобра 2025. године Материјал Закључци
47.2Предлог за давање претходне сагласности Главном граду Подгорица за подизање спомен-обиљежја давањем назива јавној установи предшколског образовања именом Софије Кликовац прије истека законског рока Материјал Закључци
47.3Предлог платформе за учешће потпредсједника Владе и министра вањских послова Црне Горе мр Ервина Ибрахимовића, са делегацијом, на првом састанку министара вањских послова држава Западног Балкана, у оквиру Балканске мировне платформе, на иницијативу министра вањских послова Републике Турске Хакана Фидана, Истанбул, Република Турска, 26. јул 2025. године Материјал Закључци
47.4Предлог правилника о измјенама и допунама Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства просторног планирања, урбанизма и државне имовине Материјал Закључци
47.5Предлог амандмана на Предлог закона о легализацији бесправних објеката Материјал Закључци
47.6Информација о реализацији закључака Владе Црне Горе број: 11-011/25-967/3 са сједнице одржане 27.03.2025. године, са Предлогом анекса Уговора о закупу број: ОВП 2813/2018 од 16.07.2018. године, Предлогом анекс Уговора број: ОВП 2811/2018 од 16.07.2018. године и Предлогом анекса Уговора број: ОВП 2812/2018 од 16.07.2018. године Материјал Закључци
IV НА УВИД
-Извјештај о радној посјети предсједника Владе Црне Горе мр Милојка Спајића Мађарској, 1. јул 2025. године Материјал
-Извјештај са учешћа министарке европских послова Маиде Горчевић на 598. пленарној сједници Европског економског и социјалног комитета (EESC), 17. јула 2025. године, у Бриселу Материјал
-Извјештај о присуству црногорске делегације церемонији инаугурације Његове Светости папе Лава XIV, 17-19. маја 2025. године Материјал
-Извјештај о учешћу министра екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Дамјана Ћулафића на Македонском енергетском форуму (MEF), 16-17. јун 2025. године, Скопље, Република Сјеверна Македонија Материјал
-Извјештај о учешћу министра екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Дамјана Ћулафића на Трећој конференцији Уједињених нација о океану (UNOC-3),10 - 11. јун 2025. године, Ница, Република Француска Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?