Саопштење са 95. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 95. сједници којом је предсједавао потпредсједник Владе за безбједност, одбрану, борбу против криминала и унутрашњу политику мр Алекса Бечић, усвојила Извјештај о реализацији Акционог плана за испуњење препорука из Извјештаја Европске комисије о Црној Гори 2024, за II квартал 2025. године. Извјештај је припремљен у табеларном облику за свих шест кластера и прати структуру Извјештаја ЕК. Такође, Извјештај садржи и статус активности које нијесу реализоване у I кварталу 2025. Припрема другог Извјештаја о реализацији Акционог плана је саставни дио механизма праћења реализације обавеза по основу препорука из Извјештаја ЕК, а треба да омогући Влади да предузме корективне мјере у случају да су евидентирана кашњења у испуњењу дефинисаних обавеза. Статус реализације се прати само за активности које као рок имају II квартал 2025. године, те су приспјеле за реализацију и тај дио улази у статистику документа, уз напомену да се у табели настављају пратити и активности које имају за рок континуирано, а за које су наведена кратка појашњења о предузетим активностима и њиховом тренутном статусу. Такође, Извјештај у првом дијелу обухвата и табеларни статус реализације активности које нијесу реализоване у I кварталу 2025. Имајући у виду наведену методологију, статистика за други квартал указује да је од укупно 91 активности реализовано 58 активности (што је 63,74 %), док је 41 активност нереализована (што је 36,26%). Ово указује да, иако је реализована већина планираних активности, надлежне институције би требало да интензивирају своје даље активности како би се благовремено испуниле све обавезе из преговарачког процеса, што у коначном треба да резултира затварањем свих преговарачких поглавља до краја 2026. године.

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допунама Закона о узимању и пресађивању људских ткива и ћелија у сврху лијечења. Основни разлог за доношење овог закона је додатно усклађивање домаћег законодавства са прописима Европске уније, који се односе на област пресађивања ткива и ћелија, сагласно коментарима Европске комисије, а што је и услов за испуњавање другог завршног мјерила за затварање Преговарачког поглавља 28 - Заштита потрошача и здравља. Поред наведеног, један од разлога је и прецизирање одређених питања која се односе на примјену овог закона, посебно са аспекта етичности ових поступака. С тим у вези, прецизирано је да живи давалац ткива и ћелија, ради пресађивања примаоцу, може бити лице са којим је сродник по крви у правој линији (дијете, родитељ, баба и дјед) и у побочној линији до четвртог степена (брат, сестра, тетка, стриц, ујак и њихова дјеца), као и брачни, односно и ванбрачни супружник и партнер у заједници живота лица истог пола. Прописани су случајеви несродничког давалаштва, које мора да се заснива на основним начелима давања ткива и ћелија у сврху лијечења: пристанка, односно сагласности даваоца и примаоца; давања у циљу лијечења, некомерцијалног давања, а посебно као доброчино давање, без новчане или било које друге накнаде, уз слободно изражену вољу. Ради тога, Предлогом овог закона прописано је да о узимању ткива и ћелија од живог даваоца у сврху пресађивања примаоцу са којим се налази у посебним пријатељским, емотивним и сличним односима, о узимању ткива и ћелија одлучује Министарство, на основу мишљења Биоетичког комитета, као стручног савјетодавног тијела које образује, а чине га истакнути стручњаци из области медицине, медицинске етике, психологије, социјалног старања, права и других области које су од значаја за ове поступке. Дакле, посебна важност се придаје етичком аспекту и доброчиности ових поступака, чиме се спрјечавају могуће злоупотребе у односу на трговину људским ткивима и ћелијама.

Влада је утврдила Предлог закона о климатским промјенама. Изради новог закона се приступило у циљу даљег усклађивања са правном тековином ЕУ. Законска регулатива у области климатских промјена до сада је била уређена Законом о заштити од негативних утицаја климатских промјена који је донешен 2019. године. Анализа спровођења Закона и припадајућих подзаконских аката указала је на потребу за додатним унапређењима прописа, као и за њиховим усклађивањем са правним прописима Европске уније. Додатно, промјене у енергетској и климатској политици ЕУ, које су наступиле од 2019. године, посебно у виду постављања амбициознијих климатских циљева и детаљнијег дефинисања мјера кроз иницијативе попут Зеленог договора и пакета „Спремни за 55“ оправдавају доношење новог Закона. Доношење новог Закона је неопходно да би се унаприједила заштита од негативних утицаја климатских промјена, те допринијело постизању климатске неутралности до 2050. године којом се жели остварити дугорочни температурни циљ утврђен у члану 2 став 1 тачка (а) Париског споразума и пружа оквир за напредак у остварењу глобалног циља прилагођавања утврђеног у члану 7 Париског споразума. Такође, омогућиће се испуњавање обавеза утврђених Мапом пута за декарбонизацију у оквиру Енергетске заједнице. Нови Закон ће омогућити даље одређивање смјера заштите од негативних утицаја климатских промјена, доношењем двије кључне стратегије као што је Стратегија нискоугљеничног развоја и План прилагођавања на климатске промјене, затим бољу институционалну координацију, боље управљање климатским финансијама као и мобилизацију и расподјелу средстава, те надзор и одговорност.

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допунама Закона о шемама квалитета пољопривредних и прехрамбених производа. Доношење Закона је неопходно у и циљу испуњења обавеза преузетих у поступку приступања Црне Горе Европској унији, везаних за преговарачко Поглавије 11 – Пољопривреда и рурални развој. Поред осталог, иновираним одредбама прописано је: јасније и шире дефинисање права, обавеза, циљева, задатака и одговорности удружења произвођача који региструју колективне шеме квалитета (ознака поријекла, географских ознака и гарантовано традиционалних специјалитета); јасније и прецизнија дефинисање и подјела обавеза и одговорности Министарства, Управе за безбиједност хране, ветерину и фитосанитарне послове и инспекција у циљу ефикаснијег рада, у складу са препорукама ЕУ експерата, већа заштита потрошача када је ријеч о злоупотреби и имитацији назива производа; очување традиционалне производње у пољопривредној и прехрамбеној области Црне Горе; заштита права интелектуалне својине; боља промоција аутентичних и традиционалних пољопривредних и прехрамбених производа, укључивање сектора дистрибуције, туризма и сл.

Влада је усвојила Информацију о регулисању коришћења државне имовине за потребе реализације пројекта из области енергетике и прихватила Анекс број 3 Уговора о концесији за изградњу малих хидроелектрана мХЕ „Бјелојевићка 1“ и мХЕ„ Бјелојевићка 2“ на водотоку Бјелојевићка. У Информацији се наводи да је, током трајања Уговора усљед преклапања пројектне документације за изградњу мХЕ у дијелу трасе будућег цјевовода и напонског кабла за мХЕ са пројектном документацијом за регионални пут Мојковац – Лубница – Беране, и истовремено усљед потребе усклађивања ова два пројекта, дошло до одређених корекција у техничкој документацији. Као посљедица овога након што је Влада прихватила два анекса уговора о концесији исти су закључени са Концесионаром „C&S Energy” ДОО Подгорица, чиме је омогућена даља реализација уговора. Међутим, кашњење у реализацији је настало усљед немогућности да се извши ревизија измјене главног пројекта мале хидроелектране „Бјелојевићка 2” због неријешених имовинско правних односа на парцели која је у државној својини. Анексом се, између осталог, предвиђа да II фаза – фаза изградње траје 12 (дванаест мјесеци) од дана издавања позитивног извјештаја о ревизији измијењеног ревидованог Главног пројекта за мХЕ Бјелојевићка 2. Такође се прописује да у циљу стварања услова за реализацију Уговора о концесији Концедент даје сагласност Концесионару на полагање цјевовода и каблова у функцији реализације пројекта изградње и добијања употребне дозволе за мХЕ на катастарској парцели 1734 из ЛН 255 КО Бјелојевићи, на којој својину има Црна Гора, на период трајања Уговора о концесији.

Донијета је Одлука о измјени Одлуке о одређивању министарстава која могу имати државне секретаре. На иницијативу Министарства европских послова, а због сложености и обима послова који се реализују у овом ресору, измјеном је прописано да ово Министарство има два државна секретара. 

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

95. sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

95. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Извјештај о реализацији Акционог плана за испуњење препорука из Извјештаја Европске комисије о Црној Гори 2024, за II квартал 2025. године Материјал Закључци
3.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о узимању и пресађивању људских ткива и ћелија у сврху лијечења* Материјал Закључци
4.Предлог закона о климатским промјенама Материјал Закључци
5.Кадровска питања Закључци
5.1Предлог за престанак вршења дужности в. д. генералне директорице Директората за развој и праћење пружања услуга у Министарству социјалног старања, бриге о породици и демографије Материјал
5.2Предлог за престанак вршења дужности в. д. секретарке Министарства саобраћаја Материјал
5.3Предлог за именовање државне секретарке у Министарству одбране Материјал
5.4Предлог за именовање чланице Координационог тијела за усклађивање и праћење инспекцијских надзора Материјал
5.5Предлог за именовање предсједника, чланова и секретарке Комисије за праћење спровођења Плана реструктурирања Института за физикалну медицину, рехабилитацију и реуматологију „Др Симо Милошевић“ АД Игало Материјал
5.6Предлог за именовање предсједника и чланова Савјета за сарадњу органа државне управе и невладиних организација Материјал
5.7Предлог за разрјешење секретарке Савјета за праведну транзицију Материјал
5.8Предлог за именовање четири члана и секретарке Савјета за праведну транзицију Материјал
5.9Предлог за престанак мандата шефа Кабинета предсједника Владе Црне Горе Материјал
5.10Предлог за престанак мандата замјенице шефа Кабинета предсједника Владе Црне Горе Материјал
5.11Предлог за именовање главног савјетника предсједника Владе Црне Горе Материјал
5.12Предлог за именовање шефице Кабинета предсједника Владе Црне Горе Материјал
5.13Предлог за именовање Комисије за провјеру понуда по јавном позиву за избор лица које врши маркирање Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
6.Предлог уредбе о измјенама Уредбе о начину израчунавања индекса развијености јединице локалне самоуправе Материјал Закључци
7.Предлог одлуке о максималној цијени услуге маркирања течног горива нафтног поријекла и биогорива Материјал Закључци
8.Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о изради Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Улцињ и Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Улцињ и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Просторно-урбанистичког плана Материјал Закључци
9.Предлог одлуке о давању претходне сагласности Општини Рожаје ради отуђења непокретности Материјал Закључци
10.Предлог одлуке о измјени Одлуке о броју студената за упис у прву годину основних студија Универзитета Црне Горе за студијску 2025/2026. годину који се финансирају из буџета Црне Горе Материјал Закључци
11.Предлог одлуке о измјени Одлуке о образовању Интерресорне комисије за супротстављање хибридним пријетњама Материјал Закључци
12.Предлог одлуке о измјени Одлуке о образовању Комисије за европске интеграције Материјал Закључци
13.Извјештај о примјени Уредбе о избору представника/ца невладиних организација у радна тијела органа државне управе и спровођењу јавних расправа у припреми закона и стратегија за 2024. године Материјал Закључци
14.Информација о активностима на истраживању и производњи угљоводоника у подморју Црне Горе Материјал Закључци
15.Информација о закључивању Уговора о коришћењу средстава из Уговора о зајму закљученог између Црне Горе, коју представља Министарство финансија и Међународне банке за обнову и развој (IBRD) за реализацију Пројекта декарбонизације енергетског сектора Црне Горе с Предлогом уговора о коришћењу средстава из Уговора о зајму Материјал Закључци
16.Информација о закључивању Уговора о кредиту са Банком за развој Савјета Европе (CEB) за потребе финансирања Пројекта „Унапређење здравствене инфраструктуре у Црној Гори“ у износу до 83,0 милиона еура с Предлогом уговора Материјал Закључци
17.Информација о статусу имплементације и мониторингу Програма за подстицање иновација у функцији енергетске ефикасности у индустрији за 2023. и 2024. годину Материјал Закључци
18.Информација о закључивању Меморандума о разумијевању у области еколошке и правосудне сарадње између Министарства екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Црне Горе (са другим партнерима и корисницима), Expertise France (EF) и Француске развојне агенције (AFD) с Предлогом меморандума Материјал Закључци
19.Информација о закључивању Протокола између Министарства вањских послова Црне Горе и Министарства вањских послова Републике Узбекистан о сарадњи и консултацијама с Предлогом протокола Материјал Закључци
20.Информација о успјешности имплементације Акционог плана за спровођење информационе безбједности према стандарду ISO 27002 на нивоу IPA оквира за период 2025-2027. Материјал Закључци
21.Информација о обезбјеђивању финансијске подршке за потребе Црногорске академије наука и умјетности у циљу израде Лексикона банкарства и финансија Црне Горе Материјал Закључци
22.Информација о реализацији закључака Владе Црне Горе, број: 11-011/25-2680/2, од 24.07.2025. године Материјал Закључци
23.Информација о Годишњем извјештају о реализацији Акционог плана Стратегије развоја здравства 2023 - 2027, за 2023 - 2024. годину са Годишњим извјештајем и Предлогом акционог плана 2025 - 2026 Материјал Закључци
24.Предлог четвртог националног извјештаја о имплементацији обавеза које проистичу из Конвенције о нуклеарној сигурности Материјал Закључци
25.Извјештај о пословању и Финансијски исказ Д.О.О. „Центар за екотоксиколошка испитивања“ Подгорица - ЦЕТИ за 2024. годину Материјал Закључци
26.Први извјештај о раду Партнерског савјета за регионални развој у 2025. години Материјал Закључци
27.Завршни извјештај о спровођењу Програма развоја алтернативног рјешавања спорова 2023-2025 Материјал Закључци
28.Годишњи извјештај о реализацији Акционог плана Програма контроле употребе дуванских производа у Црној Гори 2023-2025, за 2024. годину Материјал Закључци
29.Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 11-011/25-2855/2, од 31. јула 2025. године, са сједнице од 31. јула 2025. године Материјал Закључци
30.Предлог за допуну Закључка Владе Црне Горе, број: 11-011/25-2947/2, од 29. августа 2025. године Материјал Закључци
31.Предлог платформе за учешће делегације Владе Црне Горе, коју предводи проф. др Анђела Јакшић-Стојановић, министарка просвјете, науке и иновација, на високом пратећем догађају Генералне скупштине Уједињених нација „Здрави унутрашњи ваздух: Глобални позив на акцију“, који ће се одржати 23. септембра 2025. године, у Њујорку, Сједињене Америчке Државе Материјал Закључци
32.Предлог платформе за учешће потпредсједника Владе и министра вањских послова мр Ервина Ибрахимовића на Генералној дебати 80. засиједања Генералне скупштине Уједињених нација, Њујорк, 19 – 27. септембра 2025. Године Материјал Закључци
33.Предлог платформе за посјету министра правде мр Бојана Божовића Краљевини Низоземској - Хаг, у периоду 25-26. септембар 2025. године Материјал Закључци
34.Предлог платформе за учешће министра просторног планирања, урбанизма и државне имовине, Славена Радуновића, на Zero Waste Форуму, 17-19. октобар 2025. године, Истанбул, Република Турска Материјал Закључци
35.Предлог платформе за учешће делегације Црне Горе, коју предводи министар социјалног старања, бриге о породици и демографије Дамир Гутић, на састанку пред Комитетом за присилне нестанке (CED), Женева, Швајцарска, 22. септембар 2025. године Материјал Закључци
36.Предлог платформе о учешћу делегације, коју предводи мр Симонида Кордић, министарка туризма, на Међународном инвестиционом форуму, који се одржава 22. и 23. септембра 2025. године, у Баку-у, Република Азербејџан Материјал Закључци
37.Предлог за преусмјерење средстава са Текуће буџетске резерве Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
38.Предлог измјене и допуне Финансијског плана „Монтепут“ д.о.о. Подгорица за 2025. годину Материјал Закључци
39.Предлог за давање сагласности Општини Мојковац за издавање гаранција на кредитна задужења између Ловћен банке АД Подгорица и Стамбене зграде бр.2, Стамбене зграде А1, Стамбене зграде А2 и Стамбене зграде АМД Материјал Закључци
40.Предлог за давање сагласности ЈЗУ Институт за јавно здравље Црне Горе за разграничење са ЈЗУ Клинички центар Црне Горе Материјал Закључци
41.Предлог за давање сагласности ЈЗУ Апотеке Црне Горе – „МОНТЕФАРМ“ за продају покретне државне имовине - теретног возила марке IVECO EUROCARGO ML120 E18, регистарских ознака PG CG L78, по систему „старо за ново“ Материјал Закључци
42.Предлог за давање сагласности ЈЗУ Клинички центар Црне Горе на Одлуку Одбора директора за уступање на коришћење дијела простора бивше Клинике за психијатрију за потребе Музеја савремене умјетности у складу са Уговором о регулисању међусобних права и обавеза по основу уступања непокретности на привремено коришћење Материјал Закључци
43.Предлог за давање сагласности ЈЗУ Дом здравља Главног града за покретање поступка продаје медицинских уређаја и опреме и једног моторног возила који су ван употребе путем јавног оглашавања Материјал Закључци
44.Предлог за уступање на коришћење непокретности Министарству социјалног старања, бриге о породици и демографије, без накнаде с Предлогом уговора о коришћењу пословног простора без накнаде Материјал Закључци
45.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Србија“, Бар за давање у закуп непокретности уписаних у лист непокретности број 738, КО Стари Бар, општина Бар, у својини Црне Горе Материјал Закључци
46.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Милан Вуковић“, Херцег Нови за давање у закуп непокретности уписаних у лист непокретности број 464 КО Топла, 199 КО Поди и 43 КО Мокрине, општина Херцег Нови, у својини Црне Горе Материјал Закључци
47.Питања и предлози
47.1Предлог закона о измјенама и допунама Закона о шемама квалитета пољопривредних и прехрамбених производа Материјал Закључци
47.2ИНТЕРНО
47.3ИНТЕРНО
47.4ИНТЕРНО
47.5ИНТЕРНО
47.6Информација о регулисању коришћења државне имовине за потребе реализације пројекта из области енергетике са Предлогом анекса број 3 Уговора о концесији за изградњу малих хидроелектрана мХЕ „Бјелојевићка 1“ и мХЕ „Бјелојевићка 2“ на водотоку Бјелојевићка Материјал Закључци
47.7Предлог одлуке о измјени Одлуке о одређивању министарстава која могу имати државне секретаре Материјал Закључци
47.8Предлог меморандума о разумијевању између Министарства регионално-инвестиционог развоја и сарадње са невладиним организацијама и Help-Hilfe zur Selbsthilfe Материјал Закључци
47.9Предлог за давање сагласности Владе Црне Горе за извођење припремних радова за грађење објекта од општег интереса, уградња варијабилног шант реактора у ТС 400/110/35 Ластва, Општина Котор Материјал Закључци
47.10Предлог платформе радне посјете министра дијаспоре Мирсада Аземовића Републици Србији, 22. септембар 2025. године Материјал Закључци
IV НА УВИД
-Извјештај са радне посјете министра дијаспоре Мирсада Аземовића Јапану, 4-9. септембра 2025. године Материјал
-Извјештај са радне посјете министра дијаспоре Мирсада Аземовића Републици Турској, 9-10. септембра 2025. године Материјал
-Извјештај са радне посјете министарке европских послова Бечу, Република Аустрија, 8-9. септембар 2025. године Материјал
-Извјештај о посјети министра правде мр Бојана Божовића Краљевини Белгији - Брисел, у периоду 1-2. септембар 2025. године Материјал
-Извјештај о учешћу министра поморства Филипа Радуловића, на Церемонији обиљежавања почетка посљедње етапе једриличарске трке Ocean Race Europe према Бококоторском заливу, у периоду од 6. до 8. септембра 2025. године, Ђенова, Република Италија Материјал
-Извјештај о службеној посјети министарке рада, запошљавања и социјалног дијалога Наиде Нишић и министра људских и мањинских права Fatmira Gjeke Републици Словенији, од 09-10. септембра 2025. године, Љубљана, Република Словенија Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?