Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva

Cjloživotno preduzetničko učenje – Implementacija u nastavi MODUL 2

Objavljeno: 26.02.2015. 14:47
U Zavodu za školstvo i u Osnovnoj školi „Njegoš“, Kotor je u periodu od 15. do 24. februara realizovano 4 trodnevna seminara za 27 nastavnika Gimnazije „Kotor“, Gimnazije „Stojan Cerović“, Nikšić, Gimnazije „Petar I Petrović Njegoš“, Dinilovgrad i Srednje mješovite škole „Bećo Bešić“, Plav, kao i za 55 nastavnika osnovnih škola OŠ „Sutjeska“ Podgorica; OŠ „Oktoih“ Podgorica, OŠ Milija Nikčević, Kličevo, OŠ „Luka Simonović“ Nikšić, OŠ „Ante Đedović“, Bar; OŠ Njegoš, Kotor, OŠ „Veljko Drobnjaković“ Risan i OŠ „Srbija“, Bar. Seminar je realizovan u okviru projekta Unapređivanje preduzetničkog učenja koji gimnazije i osnovne škole realizuju sa SEECEL-om iz Zagreba.

Modul 2 je realizovan tokom tri dana kroz 12 radionica.

PRVI DAN

Tokom prvog dana učesnici seminara su upoznati sa značajem cjeloživotnog preduzetničkog učenja (LLEL) i njegovim odnosom sa svijetom rada i ekonomijom. Ovaj modul je motivisao učesnike pokazujući im kakav uticaj ima LLEL na unapređivanje konkurentnosti ekonomije.

Tokom seminara nastavnici su kroz plenarnu prezentaciju, grupni rad, individualno učenje, učenje u paru upoznali i razjasnili sledeća pitanja:

 preduzetništvo, pojam preduzetnika, inovacije, socijalno preduzetništvo, preduzetničke ideje
 zašto nestašica zahtijeva donošenje odluka;
 šta su prizvodi u ponudi i potražnji na lokalnom nivou;
 odnose između prihoda i rashoda u kontekstu budžeta;
 dobra, proizvodi, usluge,
 uvide prednosti ulaganja u odnosu na troškove;
 faktore koji utiču na ponudu i potražnju;
 produktivnost i prednosti koje opravdavaju inovacije; značaj intelektualne svojine
 kako se koristi oportunitetni trošak u procesu donošenja odluka;
 javna dobra; značaj eksternalija na održivo planiranje (think green) za preduzetničke aktivnosti
 globalizacija, globalna ekonomija


DRUGI DAN

Program seminara za drugi dan je koncipiran u okviru četiri radionice na kojima su razmatrani ciljevi i sadržaj cjeloživotnog preduzetničkog učenja, načini implementacija ishoda učenja kroz različite nastavne predmete. Kako implementacija ishoda preduzetničkog učenja zahtijeva primjenu različitih metoda i oblika rada (npr studijska posjeta, grupni rad, traženje informacija, rešavanje problema, planiranje, komunikacija, igranje uloga, itd), kao i mehanizmima procjene efikasnosti i efektivnosti uporebe pojedinih metoda rada u cilju dostizanja konkretnih ishoda učenja.


TREĆI DAN

Trećeg dana seminara nastavnici su podijeljeni u 7 grupa u skaldu sa predmetima koje predaju. Imali su sledeće zadatke:

 Argumentacija značaja izrade planove i priprema za nastavu prema u odnosu na ishode učenja;
 Demonstriraju sposobnost da napišu pripremu za nastavu koja se zasniva na ishodima preduzetničkog učenja
 Planiranje aktivnosti učenika upotrebom različitih nastavnih metoda i oblika rada;
 Izrazrada pripreme za nastavu sa ishodima preduzetničkog učenja uzimanjem u obzir ishode učenja ISCED 3
 Definisanje metoda procjene;
 Prezentacija, diskusija i razmatraje nastavnih planova i pripreme za nastavu koju su razvili.



Voditelji na seminarima su bili: Nevena Čabrilo, savjetnica u Zavodu za školstvo, Dragutin Šćekić, direktor Osnovne škole „Veljko Drobnjaković“ Risan i Dragana Radomann nastavnica iz Osnovne škole „Milija Nikčević“, Kličevo.
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?