Višejezičnost u učionici – snaga regionalnih i manjinskih jezika u srednjem obrazovanju

Objavljeno: 15.12.2025. 13:19 Autor: Zavod za školstvo

U Evropskom centru za moderne jezike (ECML) u Gracu, 4. decembra ove godine je održan kolokvijum na temu „Višejezičnost u učionici – snaga regionalnih i manjinskih jezika u srednjem obrazovanju“. Ovaj događaj realizovan je u okviru saradnje ECML-a i Evropske komisije, a zasnovan je na preporukama Savjeta Evrope o plurilingvalnom i interkulturalnom obrazovanju za demokratsku kulturu (2022).

Nastavnici i nastavnice, kao i predstavnici i predstavnice obrazovnih institucija i udruženja iz 27 zemalja, između ostalih, Španije, Poljske, Finske, Austrije, Švajcarske, Holandije, Portugala, Rumunije, Irske, Austrije, Italije, učestvovali su u panel diskusijama, grupnom radu i predstavljanju iskustava iz svojih obrazovnih sistema. Neke od tema diskusija bile su:

⚪️Imigracija, obrazovanje i lingvistička raznolikost – iskustva iz poljskih škola

⚪️Uključivanje učenika i učenica iz švedske manjine u finski obrazovni kontekst

⚪️ Šta motiviše učenike i učenice da uče regionalne i manjinske jezike?

⚪️ Izazovi učenja regionalnih i manjinskih jezika u multilingvalnim učionicama, najbolje prakse i uspješni pedagoški modeli

⚪️ Prijedlozi za uvažavanje regionalnih i manjinskih jezika u evropskim školama

Predstavnica Zavoda za školstvo na ovom kolokvijumu bila je samostalna savjetnica u Odsjeku za utvrđivanje kvaliteta Aleksandra Vešović Ivanović.

Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?