Вишејезичност у учионици – снага регионалних и мањинских језика у средњем образовању

Објављено: 15.12.2025. 13:19 Аутор: Завод за школство

У Европском центру за модерне језике (ЕЦМЛ) у Грацу, 4. децембра ове године је одржан колоквијум на тему „Вишејезичност у учионици – снага регионалних и мањинских језика у средњем образовању“. Овај догађај реализован је у оквиру сарадње ЕЦМЛ-а и Европске комисије, а заснован је на препорукама Савјета Европе о плурилингвалном и интеркултуралном образовању за демократску културу (2022).

Наставници и наставнице, као и представници и представнице образовних институција и удружења из 27 земаља, између осталих, Шпаније, Пољске, Финске, Аустрије, Швајцарске, Холандије, Португала, Румуније, Ирске, Аустрије, Италије, учествовали су у панел дискусијама, групном раду и представљању искустава из својих образовних система. Неке од тема дискусија биле су:

⚪️Имиграција, образовање и лингвистичка разноликост – искуства из пољских школа

⚪️Укључивање ученика и ученица из шведске мањине у фински образовни контекст

⚪️ Шта мотивише ученике и ученице да уче регионалне и мањинске језике?

⚪️ Изазови учења регионалних и мањинских језика у мултилингвалним учионицама, најбоље праксе и успјешни педагошки модели

⚪️ Приједлози за уважавање регионалних и мањинских језика у европским школама

Представница Завода за школство на овом колоквијуму била је самостална савјетница у Одсјеку за утврђивање квалитета Александра Вешовић Ивановић.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?