- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Поново уведене специјалистичке гимназије: могућнос...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Поново уведене специјалистичке гимназије: могућност за развој специфичних талената

Објављено: 25.12.2017. • 18:31 Аутор: ПР служба Министарства просвјете
Овогодишњом законском реформом у образовању омогућено је да се гимназије у Црној Гори формирају као опште и специјалистичке. У подгоричкој гимназији “Слободан Шкеровић” још прошле школске године уведена су специјалистичка одјељења као пилот пројекат, а искуства управе и дјеце су одлична.
Унапређење средњег образовања у некокико сегмената предвиђено је Стратегијом развоја општег средњег образовања за период 2015 – 2020, рекао је Вељко Томић - генерални директор Директората за опште средње образовање, стручно образовање и образовање одраслих, а оно је такође омогућено и кроз овогодишње измјене Закона о гимназији.
“Измјеном Закона о гимназији прецизиране су одредбе које се тичу типова гимназија, односно оне се могу формирати као опште и као специјалистичке. Подгоричка Гимназија “Слободан Шкеровић” је још од 2016/2017. године формирала три специјалистичка одјељења. Циљ специјалистиких гимназија је да се ученицима омогући да кроз повећани обим изучавања одређених садржаја развијају своје склоности и таленте”, рекао је Томић.
Директорица Гимназије “Слободан Шкеровић” Зоја Бојанић – Лаловић објаснила је да је Гимназија добила лиценцу за отварање специјалистичке гиманзије у оквиру опште гимназије, те је отворено одјељење за спортисте, двојезично одјељење, одјељењу филолошке гимназије и одјељење математичке гимназије.
“Свако од одјељења ради по разлличитом програму. Двојезиочко одјељење има заступљену наставу на енглеском језику из три предмета у првом разреду и четири у другом, и то из физике, биологије, историје и од другог разреда, математике. Филолошка и математичка гиманзија раде по посебним програмима које је усвојио Национални савјет, док спортска гимназија ради по програму опште гимназије, али је настава конципирана тако да им се прилагођавају термини испитивања и углавном је настава менторског типа, рекла је Бојанић – Лаловић.
Она је нагласила да је почетку рада специјалистичке гимназије претходила добра припрема организације наставе, уз добру сарадњу са родитељима и Министарством просвјете. Након прве године овакве организације која је служила као пилот пројекат, Бојанић-Лаловић наводи да је искуство позитивно, а након интерне евалуације утврђени су и проблеми и предности овакве наставе, те се ове године ради на унапређењу.
Милица Мирановић, ученица другог разреда Математичке гимназије, изразила је задовољство што је је приликом одабира средње школе имала могућност избора да се школује за област према којој има и склоности.
“Била сам срећна јер сам могла да упишем и учим нешто што ме занима, а то су природне науке, јер желим да студирам математику. Мислим да је ово добар темељ за наставак студија. Препоручујем будућим генерацијама основаца који већ знају шта желе да раде, да упишу неко од специјалистичких одјељења јер је то одлична прилика да уче оно што воле још у средњој школи”, рекла је Милица.
Вујисић Александра и Милица Кривокапић, ученице другог разреда спортског одјељења опште гимназије, срећне су јер кроз овакав тип школовања могу да ускладе спортске и школске обавезе.
“Тренирам скијање и често сам одсутна у периоду од октобра до марта, а специфичност спортског одјељења је у томе што нам професори излазе у сусрет са прилагођавањем термина одговарања, објашњава Александра.
“Одбојкашица сам ОК “Морача” и тренирам сваке вечери од 9 до 11 сати, а некада су тренинзи организовани и преко дана, тако да кроз програм спортске гимназије успијевам да ускладим своје спортске активности и учење. Препоручујем свим ученицима који имају афинитета према спорту да упишу спортску гимназију”, каже Милица.
Ученица другог разреда двојезичног одјељења Ања Ђоковић планира да студира медицину и задовољна је због могућности да дио наставе похађа на енглеском језику.
“Биологија, историја и физика, а ове године и математика у филолошкој гимназији похађају се на енглеском језику. Планирам да студирам медицину, а пошто биологију учим на енглеском, сигурна сам да ће ми бити много лакше на студијама”.
Њена другарица, Радовић Вјера, такође ученица другог разреда двојезичне гимназије, сматра да овај смјер даје могућност ученицима да се опробају у ономе што воле, а неизоставна је и велика подршка професора.
Циљ гимназијског образовања је да се стекне квалитетно опште образовање које ће допринијети успјешнијем наставку школовања.
ПР служба Министарства просвјете
Унапређење средњег образовања у некокико сегмената предвиђено је Стратегијом развоја општег средњег образовања за период 2015 – 2020, рекао је Вељко Томић - генерални директор Директората за опште средње образовање, стручно образовање и образовање одраслих, а оно је такође омогућено и кроз овогодишње измјене Закона о гимназији.
“Измјеном Закона о гимназији прецизиране су одредбе које се тичу типова гимназија, односно оне се могу формирати као опште и као специјалистичке. Подгоричка Гимназија “Слободан Шкеровић” је још од 2016/2017. године формирала три специјалистичка одјељења. Циљ специјалистиких гимназија је да се ученицима омогући да кроз повећани обим изучавања одређених садржаја развијају своје склоности и таленте”, рекао је Томић.
Директорица Гимназије “Слободан Шкеровић” Зоја Бојанић – Лаловић објаснила је да је Гимназија добила лиценцу за отварање специјалистичке гиманзије у оквиру опште гимназије, те је отворено одјељење за спортисте, двојезично одјељење, одјељењу филолошке гимназије и одјељење математичке гимназије.
“Свако од одјељења ради по разлличитом програму. Двојезиочко одјељење има заступљену наставу на енглеском језику из три предмета у првом разреду и четири у другом, и то из физике, биологије, историје и од другог разреда, математике. Филолошка и математичка гиманзија раде по посебним програмима које је усвојио Национални савјет, док спортска гимназија ради по програму опште гимназије, али је настава конципирана тако да им се прилагођавају термини испитивања и углавном је настава менторског типа, рекла је Бојанић – Лаловић.
Она је нагласила да је почетку рада специјалистичке гимназије претходила добра припрема организације наставе, уз добру сарадњу са родитељима и Министарством просвјете. Након прве године овакве организације која је служила као пилот пројекат, Бојанић-Лаловић наводи да је искуство позитивно, а након интерне евалуације утврђени су и проблеми и предности овакве наставе, те се ове године ради на унапређењу.
Милица Мирановић, ученица другог разреда Математичке гимназије, изразила је задовољство што је је приликом одабира средње школе имала могућност избора да се школује за област према којој има и склоности.
“Била сам срећна јер сам могла да упишем и учим нешто што ме занима, а то су природне науке, јер желим да студирам математику. Мислим да је ово добар темељ за наставак студија. Препоручујем будућим генерацијама основаца који већ знају шта желе да раде, да упишу неко од специјалистичких одјељења јер је то одлична прилика да уче оно што воле још у средњој школи”, рекла је Милица.
Вујисић Александра и Милица Кривокапић, ученице другог разреда спортског одјељења опште гимназије, срећне су јер кроз овакав тип школовања могу да ускладе спортске и школске обавезе.
“Тренирам скијање и често сам одсутна у периоду од октобра до марта, а специфичност спортског одјељења је у томе што нам професори излазе у сусрет са прилагођавањем термина одговарања, објашњава Александра.
“Одбојкашица сам ОК “Морача” и тренирам сваке вечери од 9 до 11 сати, а некада су тренинзи организовани и преко дана, тако да кроз програм спортске гимназије успијевам да ускладим своје спортске активности и учење. Препоручујем свим ученицима који имају афинитета према спорту да упишу спортску гимназију”, каже Милица.
Ученица другог разреда двојезичног одјељења Ања Ђоковић планира да студира медицину и задовољна је због могућности да дио наставе похађа на енглеском језику.
“Биологија, историја и физика, а ове године и математика у филолошкој гимназији похађају се на енглеском језику. Планирам да студирам медицину, а пошто биологију учим на енглеском, сигурна сам да ће ми бити много лакше на студијама”.
Њена другарица, Радовић Вјера, такође ученица другог разреда двојезичне гимназије, сматра да овај смјер даје могућност ученицима да се опробају у ономе што воле, а неизоставна је и велика подршка професора.
Циљ гимназијског образовања је да се стекне квалитетно опште образовање које ће допринијети успјешнијем наставку школовања.
ПР служба Министарства просвјете
Везани чланци:
Стипендије Републике Словеније
18.12.2025. Да ли вам је садржај ове странице био од користи?
