- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Први састанак Управног одбора пројекта „Унапређење...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Први састанак Управног одбора пројекта „Унапређење образовних програма и услуга за потребе маргинализованих група“ (ЦФЦУ/МНЕ/091)
Објављено: 25.12.2019. • 19:47 Аутор: ПР служба Министарства просвјете
Први састанак Управног одбора пројекта „Унапређење образовних програма и услуга за потребе маргинализованих група“ (ЦФЦУ/МНЕ/091), одржан у петак, 20. децембра у Министарству просвјете, имао је за циљ разматрање нацрта Почетног извјештаја и договор о предстојећим корацима.
Почетни извјештај су презентовали тим лидер Јурген Бекер, и Александра Радоман Ковачевић, кључни експерт за обуку наставника. Састанком је предсједавала Аријана Николић Вучинић, генерална директорица за предшколско и инклузивно образовање у Министарству просвјете. Извјештај је резултат почетне мисије, спроведене током септембра и новембра, у циљу анализе тренутног стања, стицања увида у текуће активности и припреме, у складу са тим, препорука са прегледом активности.
Састанак је био прилика да се размијене мишљења између чланова и продискутују коментари на нацрт извјештаја и представљене препоруке. Сви чланови су се сложили да је значајно да се убрза динамика активности како би се испоштовали рокови превиђени пројектним задатком. Договорени су рокови за достављање унапријеђене верзије извјештаја на основу коментара и предлога датих на састанку, како би исти у што скоријем периоду био усвојен, а разматрана су и друга техничка питања у вези са извјештавањем, периодичношћу и терминима одржавања наредних састанака.
Управни одбор пројекта је формиран, у складу са Пројектним задатком, у циљу праћења имплементације уговора и напретка, извјештавања, давања мишљења на извјештаје, предлагања и дискусије о текућим пројектним активностима и изазовима и другим питањима. Чланове Управног одбора Пројекта чине представници Канцеларије националног ИПА координатора, Министарства финансија (као уговарачког тијела), Делегације ЕУ у Црној Гори (у својству посматрача), и корисничких установа: Министарства просвјете, Завода за школство, Центра за стручно образовање, Испитног центра, Министарства рада и социјалног старања и Министарства за људска и мањинска права.
Поред УО, формиран је и пројектни тим за подршку планирању, координацији и организацији активности, у циљу блиске сарадње између корисничких установа и уговорача на реализацији пројектних активности. На састанку је размотрен и предлог датума за одржавање првог састанка Пројектног тима.
Да подсјетимо, овај Пројекат је једна од Активности 2.3 “Даљи кораци за ефикасну инклузију маргинализованих група у образовни систем Црне Горе“, Акције 2 за унапређење система образовања у оквиру Заједничког програма ЕУ и ЦГ за образовање, запошљавање и социјалне политике. Носиоци пројекта су ИБФ Интернатионал Цонсултинг из Белгије у конзорцијуму са ЕуроПартнер Цонсултинг Инт. из Сјеверне Македоније. Трајање пројекта је 15 мјесеци, док је његова укупна вриједност 384.264,71€. Кључни резултати пројекта: унапређење инклузивног образовања за ученике са посебним потребама и ученике ромске и египћанске популације; унапређење инклузивних компетенција наставника, школских лидера и стручних служби; развој и прилагођавање програма стручног образовања кроз модуларизацију и прилагођавање; унапређење система мониторинга и праћења постигнућа ученика РЕ популације кроз развој базе података за РЕ ученика; смањење стопе раног напуштања школе ученика ромске и египћанске популације.
Почетни извјештај су презентовали тим лидер Јурген Бекер, и Александра Радоман Ковачевић, кључни експерт за обуку наставника. Састанком је предсједавала Аријана Николић Вучинић, генерална директорица за предшколско и инклузивно образовање у Министарству просвјете. Извјештај је резултат почетне мисије, спроведене током септембра и новембра, у циљу анализе тренутног стања, стицања увида у текуће активности и припреме, у складу са тим, препорука са прегледом активности.
Састанак је био прилика да се размијене мишљења између чланова и продискутују коментари на нацрт извјештаја и представљене препоруке. Сви чланови су се сложили да је значајно да се убрза динамика активности како би се испоштовали рокови превиђени пројектним задатком. Договорени су рокови за достављање унапријеђене верзије извјештаја на основу коментара и предлога датих на састанку, како би исти у што скоријем периоду био усвојен, а разматрана су и друга техничка питања у вези са извјештавањем, периодичношћу и терминима одржавања наредних састанака.
Управни одбор пројекта је формиран, у складу са Пројектним задатком, у циљу праћења имплементације уговора и напретка, извјештавања, давања мишљења на извјештаје, предлагања и дискусије о текућим пројектним активностима и изазовима и другим питањима. Чланове Управног одбора Пројекта чине представници Канцеларије националног ИПА координатора, Министарства финансија (као уговарачког тијела), Делегације ЕУ у Црној Гори (у својству посматрача), и корисничких установа: Министарства просвјете, Завода за школство, Центра за стручно образовање, Испитног центра, Министарства рада и социјалног старања и Министарства за људска и мањинска права.
Поред УО, формиран је и пројектни тим за подршку планирању, координацији и организацији активности, у циљу блиске сарадње између корисничких установа и уговорача на реализацији пројектних активности. На састанку је размотрен и предлог датума за одржавање првог састанка Пројектног тима.
Да подсјетимо, овај Пројекат је једна од Активности 2.3 “Даљи кораци за ефикасну инклузију маргинализованих група у образовни систем Црне Горе“, Акције 2 за унапређење система образовања у оквиру Заједничког програма ЕУ и ЦГ за образовање, запошљавање и социјалне политике. Носиоци пројекта су ИБФ Интернатионал Цонсултинг из Белгије у конзорцијуму са ЕуроПартнер Цонсултинг Инт. из Сјеверне Македоније. Трајање пројекта је 15 мјесеци, док је његова укупна вриједност 384.264,71€. Кључни резултати пројекта: унапређење инклузивног образовања за ученике са посебним потребама и ученике ромске и египћанске популације; унапређење инклузивних компетенција наставника, школских лидера и стручних служби; развој и прилагођавање програма стручног образовања кроз модуларизацију и прилагођавање; унапређење система мониторинга и праћења постигнућа ученика РЕ популације кроз развој базе података за РЕ ученика; смањење стопе раног напуштања школе ученика ромске и египћанске популације.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?
