- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Одржан четвородневни базични тренинг из школске ме...
Одржан четвородневни базични тренинг из школске медијације

У оквиру пројекта „Увођење мирног рјешавања спорова – медијације у школама“, који невладина организација Удружење медијатора Црне Горе реализује у сарадњи са Министарством просвјете, науке и иновација, сходно акредитованом Програму за обуку наставника, у периоду од 29. новембра до 2. децембра 2025. године у Подгорици је одржан четвородневни базични тренинг из школске медијације. Тренингу је присуствовало 18 полазника – професора и стручних сарадника из сљедећих основних школа: „Октоих“ и „Владо Милић“ из Подгорице, „Олга Головић“ из Никшића, „Кекец“ из Сутомора, „Ловћенски партизански одред“ са Цетиња и „Његош“ из Спужа.
Пројекат се реализује у оквиру Иницијативе Јачање системске подршке у превенцији насиља над женама, дјевојчицама и дјечацима, коју спроводе УНИЦЕФ и УН Wомен у партнерству с Владом Црне Горе, а финансира Црногорски фонд за убрзање остваривања циљева одрживог развоја (МАФ), уз подршку Европске уније те влада Луксембурга, Швајцарске, Црне Горе, Аустрије и Ирске.
Циљ организовања базичног тренинга школских медијатора је стицање кључних знања и вјештина потребних за ефикасно рјешавање конфликата у школском окружењу. Програм обуке обухватио је упознавање учесника са: основним појмовима и значајем школске медијације, принципима и предностима медијацијског приступа у рјешавању сукоба међу ученицима, улогом медијатора и развојем медијаторских вјештина, укључујући објективно и активно слушање, емпатију и преговарање, фазама медијацијског поступка и техникама комуникације које доприносе ефикасном постизању споразума, израдом документа о постигнутом договору.
На овај начин, полазници су стекли основу за примјену школске медијације у свакодневном раду, доприносећи стварању сигурнијег и хармоничнијег окружења за ученике, наставнике и родитеље.
Током тренинга, поред теоријског дијела, учесници су прошли кроз радионице и практичне вјежбе које су им омогућиле да стечено знање примијене у симулираним ситуацијама.
