Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Приближно 1,900 наставника обучено за примјену кључних компетенција у образовању

У току трајања пројекта „Интеграција кључних компетенција у образовни систем у Црној Гори“, који је подржала Европска унија, обучено је приближно 1 900 наставника, истакнуто је на завршној конференцији поводом окончања пројекта, одржаној у уторак, 21.децембра, у Подгорици.

konferencija

Конференцију су поздравним говорима свечано отворили гдин Горан Дробњак, високи службеник за IPA програмирање и в.д. генерални директор Директората за европске интеграције, програмирање и имплементацију ЕУ фондова и међународну сарадњу у Министарству просвјете, науке, културе и спорта, гђа Слађана Пешић, начелница Дирекције за уговарање средстава ЕУ помоћи и спровођење уговора у Министарства финансија и социјалног старања, гђа Audrone Urbonaviciute, замјеница шефа Одјељења за сарадњу Делегације Европске уније у Црној Гори и видео поруком Karol Rudny , директор Пројекта, члан Управе EPRD-а.  

Осим обука, у оквиру пројекта припремљен је и „Црногорски оквирни програм кључних компетенција“ базиран на европском оквиру који обухвата осам компетенција и то: писмености; вишејезичности; математичке компетенције и компетенције у науци, технологији и инжењерству; дигитална; лична, социјална и компетенција учити (како учити); грађанска; предузетничка; као и компетенција културолошке свијести и изражавања. Осам кључних компетенција су основа за цјеложивотно учење и требало би их укључити у све нивое образовања, као и одабране будуће професије, поручено је на конференцији.

У обуке је, осим наставника, било укључено и 338 директора и чланова управљачких тимова свих основних и средњих школа о планирању кључних компетенција и осигурању квалитета, 168 чланова комисија за Матуру о изради испитних задатака, 176 директора и чланова управљачких тимова основних и средњих школа о спровођењу самоевалуација. У образовним институцијама - Заводу за школство, Центру за стручно образовање и Агенцији за контролу и осигурање квалитета у високом образовању одржане су обуке савјетницима и надзорницима за осигурање квалитета. Укупно, у пројектне активности, било је укључено 2 746 људи из сектора образовања.

Кроз пројект су, поред обука, развијени документи значајни за унапрјеђење образовања, као и примјену кључних компетенција у пракси: Водич за наставнике за интеграцију кључних компетенција у наставу и учење и формативно вредновање, стратешки Програм за интеграцију кључних компетенција у образовни систем Црне Горе 2022-2024, Модули за иницијално образовање наставника на Универзитету Црне Горе (педагошки, психолошки, дидактички и методички), Водич за самовредновање образовних установа предтерцијарног нивоа по нацрту нове Методологије, као и 50 „PISA-like“ задатака из области математике, науке, технологије и инжењерства  (MINT – engl. STEM ). 

Пројекат „Интеграција кључних компетенција у образовни систем Црне Горе“, који завршава крајем ове године, почео је 30. августа 2019. и његов кључни корисник је Министарство просвјете науке, културе и спорта, институтиције у области образовања - Завод за школство, Центар за стручно образовање и Испитни центар, Универзитет Црне Горе и све основне и средње школе.

konferencija

Пројекат вриједан приближно 920 000 еура су суфинансирале Европска унија и Влада Црне Горе у оквиру програма претприступне помоћи (IPA II).

На сљедећим линковима можете пронаћи видео материјале, између осталих и примјере часова у школама у Црној Гори, у којима су укључене кључне компетенције:

https://www.facebook.com/kljucnekompetencijecg

 https://www.youtube.com/channel/UC8fWtKw3roW8J3u0sXHY-LQ


Да ли вам је садржај ове странице био од користи?