Саопштење са 76. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 76. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, утврдила амандмане на Предлог закона о слободном приступу информацијама. Предложеним амандманима (њих 20) поједностављен је начин приступа информацијама када је захтјев поднијет електронским путем и када орган одлучи удовољити захтјеву (под условом да подносилац захтјева изричито не инсистира на доношењу рјешења). У циљу усклађивања Предлога закона о слободном приступу информацијама са Директивом о поновној употреби информација јавног сектора из 2003 године (Директива 2003/98/ЕУ) и њеним измјенама из 2013. године (Директива 2013/37/ЕУ), израђен је предлог нових амандмана на Предлог закона како би се регулисала између осталог и питања поновне употребе информација, информација из јавних предузећа, истраживачких организација и организација које финансирају истраживања, затим дозвола за поновну употребу информација као и искључива права у поступку за поновну употребу информација. Кроз постојећи Предлог закона цијелисходно је и економично рјешење управо објавјивање података на постојећем порталу отворених података, гдје се задовољава начело Директиве да садржаји јавног сектора којима се може приступити у складу са националним законодавством треба да буду бесплатни за коришћење. Циљ овога је да се омогући већем броју малих и средњих предузећа и нових предузећа да уђу на нова тржишта у пружању производа и услуга користећи више података у стварном времену, доступних у отвореном формату. У циљу усклађивања Предлога закона о слободном приступу информацијама са правним тековинама Европске уније превасходно са Архушком конвенцијом, амадманима на Предлог закона се регулише и област заштите и очувања животне средине. У том смислу, Црна Гора је већ у значајној мјери хармонизовала свој нормативни оквир са Архуском конвенцијом доношењем Закона о животној средини, у којем је дефинисано шта су еколошке информацијек као и обавеза проактивног објављивања информацијама у поступку по захтјеву. Поред усклађивања са правним тековинама Европске уније, треба имати у виду и друге међународне стандарде, прије свега документа Савјета Европе и праксе Европског суда за људска права. С тим у вези што се тиче Тромсо конвенције, тј. Конвенције Савјета Европе о приступу званичним документима изричита је да се формалности за остваривање приступа информацји треба свести на минимум, те се кроз предложене амандмане усклађују одредбе Предлога закона о слободном приступу информацијама.

Донијета је Уредба о измјени Уредбе о условима и критеријумима објављивања листе пореских дужника. У циљу поштовања начела једнакости, предложеном уредбом прописује се обавеза да порески орган квартално објављује листу 200 највећих пореских дужника са највећим пореским дугом по свим пореским облицима, према евиденцији Пореског органа на дан израде листе, који доспјеле пореске обавезе нијесу измирили у роковима прописани законом, као и листу од 100 највећих пореских дужника за које је покренут стечајни поступак. Имплементацијом предложене уредбе врши се побољшање постојећих рјешења која ће имати утицаја на побољшање пореске дисциплине пореских обвезника, што би се у крајњем одразило на укупну фискалну, финансијску и макроекономску стабилност државе.

Влада је усвојила Информацију о потреби ургентног рјешавања проблема текуће неликвидности акционарског друштва "Црногорска пловидба" – Котор. Црногорски поморски сектор се суочава са изазовима који захтијевају стратешко планирање и прилагођавање тржишним условима како би се обезбиједила дугорочна стабилност и одрживост. Како је истакнуто на сједници, државне бродарске компаније, Барска пловидба АД Бар и АД “Црногорска пловидба" – Котор, имају кључну улогу у очувању поморске инфраструктуре, запошљавању помораца и повезивању земље с глобалним тржиштима. Међутим, након спроведене анализе од стране Министарства поморства, недвосмислено је утврђено да је Црногорска пловидба презадужена и неликвидна, те да иста није у могућности да сервисира своје обавезе. Укупан дуг ове компаније према Влади Црне Горе износи 36,2 милиона еура. Такође, у јануару 2025. године доспио је и дуг по овердрафт кредиту Прве банке АД у износу од цца 400.000 еура и уколико се исти не измири у најкраћем могућем року, Прва банка АД ће покренутни принудну наплату, што би у коначном резултирало блокадом рачуна. Такав развој догађаја неминовно води до покретања стечајног поступка, а како би избјегли стечај у компанији која је у 100 % државном власништву, Министарство поморства је предложило привремено рјешење усмјерено на рјешавање тренутне неликвидности Црногорске пловидбе које обухвата низ корака који су од есенцијалног значаја за избјегавање стечаја и обезбјеђивање средстава неопходних за оперативно функционисање овог Друштва. С друге стране, овим рјешењем, осигурава се одрживост пословања Црногорске пловидбе АД, те даје могућност Браској пловидби да генерише веће приходе. У Информацији је дат преглед активности, кроз модел пословно-техничке сарадње између двије бродарске компаније, којим се предлаже да Барска пловидба преузима у закуп бродове који су у власништву Црногорске пловидбе. У замјену за унајмљене бродове, Барска пловидба ће током 2025. године, на име плаћања будућих најамнина, авансно и сукцесивно уплаћивати Црногорској пловидби недостајућа средства до максималног износа од 1.000.000 еура која ће Црногорска пловидба користити за отплату овердрафт кредита Првој банци АД, исплату зарада и других оперативних трошкова везаних за бродове. На овај начин ће се предуприједити блокада рачуна Црногорске пловидбе, која би, у супротном, неминовно довела до увођења стечаја у ово Друштво. С друге стране, Барска пловидба АД би преузимањем бродова унаприједила капацитет за уговарање дугорочних најамнина, чиме би стекла изгледне шансе за генерисање већих прихода. Такође, Барска пловидба би обезбиједила боље услове за редовно измирење обавеза по основу кредита према Еxим банци као и могућност развоја капацитета за отплату сопственог дуга према Држави.

Усвојена је Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Дипломатске академије Министарства вањских послова Црне Горе и Мароканског института за дипломатска истраживања при Министарству вањских послова афричке сарадње и мароканских исељеника Краљевине Мароко с Предлогом меморандума. Циљ овог меморандума је успостављање и развијање сарадње између двије дипломатске академије на основу ког ће се спроводити активности у области дипломатске обуке по начелима реципроцитета и обостраног интереса. Меморандум се закључује се на период од три године при чему се аутоматски продужава на наредне једногодишње периоде, осим ако га једна од страна не оконча доставлīјањем писаног обавјештења, дипломатским путем, другој страни најмање три мјесеца прије његовог датума истека. Меморандум, како се наводи у Информацији предвиђа заједничке обуке и размјену - организовање циклуса обука о дипломатији међународним односима за дипломате обје стране, размјену младих дипломата кроз програме стажирања; размјену знања и ресурса - размјену публикација, медијских информација и документације од заједничког интереса, размјену "know-how" у вези са креирањем обука и преносом знања, размјену стручњака и истраживача из области везаних за дипломатију; заједничке активности које обухватају наизмјенично организовање конференција у корист дипломата и друге облике сарадње договорене заједничким консултацијама.

Влада је усвојила Информацију о потреби суфинансирања рада Комисије за антидопинг. Тим поводом, задужено је Министарство спорта и младих да средства у износу од 150.000 еура преусмјери на жиро рачун Комисије за антидопинг, како би се створили неопходни услови за наставак рада  Комисије и завршетак започетих активности на реализацији обавеза из међународне и домаће агенде у области антидопинга. На сједници је наглашено да је Комисија за антидопинг важно тијело у систему спорта Црне Горе чија је улога  заштита интегритета спортске области кроз контролу спортиста везано за потенцијално коришћење недозвољених супстанци. Наведена обавеза произилази из Међународне конвенције против допинга у спорту као и Свјетског антидопинг кодекса. Црна Гора је и чланица Свјетске антидопинг агенције која прати имплементацију обавеза у области борбе против допинга. У случају изостанка импементације наведених обавеза, казне су угласвном забрана учешћа спортистима на међународним такмичењима.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

76. sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

76. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог амандмана на Предлог закона о слободном приступу информацијама Материјал Закључци
3.Предлог уредбе о измјени Уредбе о условима и критеријумима објављивања листе пореских дужника Материјал Закључци
4.ИНТЕРНО
5.Кадровска питања Закључци
5.1Предлог за именовање директорице Завода за социјалну и дјечју заштиту Материјал
5.2Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника генералног секретара Владе Материјал
5.3Предлог за именовање државног секретара у Министарству правде Материјал
5.4Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за правосудни надзор у Министарству правде Материјал
5.5Предлог за разрјешење чланице Савјета ЈУ Музички центар Црне Горе Материјал
5.6Предлог за именовање члана Савјета ЈУ Музички центар Црне Горе Материјал
5.7Предлог за постављење генералног директора Директората за здравствену заштиту, регулисане професије и надзор над функционисањем струковних регулаторних тијела (комора) у Министарству здравља Материјал
5.8Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за шумарство, ловство и дрвну индустрију у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде Материјал
5.9ИНТЕРНО
5.10ИНТЕРНО
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
6.Предлог одлуке о привременом ограничењу извоза одређених дрвних сортимената Материјал Закључци
7.Предлог одлуке о измјени Одлуке о оснивању Националног одбора трагања и спашавања на мору Материјал Закључци
8.Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о изради Урбанистичког пројекта „Стара Варош - дио зоне А“ у Главном граду - Подгорица и Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о одређивању руководиоца израде Урбанистичког пројекта „Стара Варош - дио зоне А“ у Главном граду Подгорица и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Урбанистичког пројекта Материјал Закључци
9.Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о изради Детаљног просторног плана за простор концесионог подручја за експлоатацију минералних сировина - Брсково и Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о одређивању руководиоца израде Детаљног просторног плана за простор концесионог подручја за експлоатацију минералних сировина – Брсково и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Детаљног просторног плана Материјал Закључци
10.Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о изради Локалне студије локације „Рогами“ у Главном граду - Подгорица и Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о одређивању руководиоца израде Локалне студије локације „Рогами“ у Главном граду – Подгорица и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Локалне студије локације Материјал Закључци
11.Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о изради Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Златица Б“ у Главном граду Подгорица и Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Златица Б“ у Главном граду Подгорица и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана Материјал Закључци
12.Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о изради Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Бреза“, општина Колашин и Предлог одлуке о престанку важења Одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана „Бреза“, општина Колашин и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана Материјал Закључци
13.Предлог одлуке о објављивању Писма намјере између Владе Црне Горе и Владе Републике Француске у вези са издавањем дозволе за обављање доходовне професионалне дјелатности члановима породице агената дипломатских и конзуларних мисија једне државе у другој Материјал Закључци
14.Предлог одлуке о измјени Одлуке о образовању Савјета за реформу јавне управе Материјал Закључци
15.Предлог одлуке о измјени Одлуке о оснивању Националног савјета за образовање Материјал Закључци
16.Информација о обезбјеђеним финансијским средствима за суфинансирање водеће ЕУ иницијативе „Европског универзитета Ulysseus“ Материјал Закључци
17.XLIV квартални извјештај о укупним активностима у оквиру процеса интеграције Црне Горе у Европску унију за период октобар - децембар 2024. Материјал Закључци
18.XXII полугодишњи извјештај о укупним активностима у оквиру процеса интеграције Црне Горе у Европску унију за период јул - децембар 2024. године Материјал Закључци
19.ИНТЕРНО
20.Информација о амандману на Партнерски споразум у оквиру пројекта Ране подршке акцији – „Early Action Support Project“ с Предлогом амандмана Материјал Закључци
21.Информација о преговорима за закључивање Протокола између Владе Републике Литваније и Владе Црне Горе о имплементацији Споразума између Европске заједнице и Републике Црне Горе о реадмисији лица која су без дозволе боравка, потписаног у Бриселу 18. септембра 2007. године с Предлогом протокола Материјал Закључци
22.Предлог методологије награђивања за изврсност запослених у јавној управи Црне Горе Материјал Закључци
23.Информација о исплати корисника IAKS мјера и мјера у области заједничке организације тржишта пољопривредних производа за додјелу подршке по јавним позивима из 2024. године Материјал Закључци
24.Информација са предлогом о исплати накнаде члановима/ицама Жирија за додјелу награде Мирослављево јеванђеље за 2024. годину Материјал Закључци
25.Информација о уступању на располагање 2 путничка моторна возила Министарству јавне управе Материјал Закључци
26.Годишњи извјештај о реализацији активности из Акционог плана за 2023-2025. годину за спровођење Стратегије управљања људским ресурсима у Министарству одбране и Војсци Црне Горе 2023-2027. година за 2024. годину Материјал Закључци
27.Годишњи извјештај о реализацији активности из Акционог плана (2024-2025) за примјену Стратегије имплементације Резолуције Савјета безбједности Уједињених нација 1325 - Жене, мир и безбједност и њој пратећих резолуција (2024-2027) за 2024. годину Материјал Закључци
28.Извјештај о спровођењу Акционог плана 2022-2024. за спровођење Стратегије реформе јавне управе 2022-2026, за 2024. годину и Предлог акционог плана 2025-2026. за спровођење Стратегије реформе јавне управе 2022-2026 Материјал Закључци
29.Извјештај о реализацији годишњег плана рада Друштва са ограниченом одговорношћу „Фонд за иновације Црне Горе“ Подгорица за 2024. годину са Годишњим планом рада и Финансијским планом за 2025. годину Материјал Закључци
30.Извјештај о раду и стању у управним областима Министарства финансија за 2024. годину са извјештајима о раду Пореске управе, Управе царина, Управе за игре на срећу и Управе за статистику Материјал
31.Извјештај о раду и стању у управним областима Министарства туризма, за период јануар - децембар 2024. године Материјал Закључци
32.Извјештај о раду и стању у управним областима Министарства правде за 2024. годину Материјал Закључци
33.Извјештај о раду и стању у управним областима Министарства културе и медија у 2024. години Материјал Закључци
34.Предлог платформе за званичну посјету предсједника Владе Црне Горе мр Милојка Спајића Републици Италији, 14-16. априла 2025. године Материјал Закључци
35.Предлог платформе за учешће потпредсједника Владе и министра вањских послова, мр Ервина Ибрахимовића, на састанку министара вањских послова држава чланица ЕУ у оквиру засиједања Савјета за вањске послове, Луксембург, 13. април 2025. године Материјал Закључци
36.Предлог платформе за учешће Драгана Краповића, министра одбране, на Атинској одбрамбеној изложби („Defence Exhibition Athens““) - „DEFEA“, у периоду од 6. до 8. маја 2025. године, Атина, Република Грчка Материјал Закључци
37.Предлог платформе о учешћу делегације, коју предводи мр Симонида Кордић, министарка туризма, на отварању Свјетске изложбе „EXPO 2025 Осака“, Јапан, 13 - 19. април 2025. године Материјал Закључци
38.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности и законитости члана 11 Гранског колективног уговора за здравствену дјелатност („Службени лист ЦГ“, бр. 30/16, 9/20, 142/21 и 130/22), коју је поднијела Комора физиотерапеута Црне Горе, преко пуномоћника Луке Крушчића, адвоката из Подгорице Материјал Закључци
39.Захтјев за давање сагласности у складу са чланом 26 Закона о зарадама запослених у јавном сектору („Службени лист ЦГ“, бр. 16/16, 83/16, 21/17, 42/17, 12/18, 39/18, 42/18, 34/19, 130/21, 146/21, 92/22, 152/22, 152/22, 113/23, 48/24 и 84/24) и чланом 4 Одлуке о критеријумима за утврђивање висине накнаде за рад члана радног тијела или другог облика рада рада („Службени лист ЦГ“, бр. 26/12, 34/12, 27/13, 44/22 и 78/22) Материјал Закључци
40.Информација о Захтјеву за давање сагласности Владе Црне Горе за исплату накнада члановима жирија и извјестиоцу, запосленим у јавном сектору, за обављене послове на анализи и вредновању конкурсних радова у оквиру Конкурса за израду идејног архитектонског рјешења објекта атлетског стадиона у Подгорици Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
41.Предлог за давање сагласности за установљење права службености, на непокретности у својини Црне Горе, у корист правног лица „Црногорски електродистрибутивни систем“ д.о.о Подгорица, и то на дијелу катастарске парцеле број 4089/1, у површини од 227 m², уписане у лист непокретности број 250, КО Печурице, општина Бар с Предлогом уговора о установљењу права службености Материјал Закључци
42.Предлог за давање сагласности за установљење права службености у корист општине Бар, на непокретности у својини Црне Горе, ради реконструкције водоводне мреже и побољшања услова водоснабдијевања насеља Утрг, у Мјесној заједници „Црмница“ с Предлогом уговора Материјал Закључци
43.Предлог за давање сагласности за уступање на управљање непокретности - катастарске парцеле број 445 и катастарске парцеле број 446, евидентиране у ЛН број 103 КО Даниловград, у својини Црне Горе - субјект располагања Влада Црне Горе, Јавној установи ВСШ „Полицијска академија“ с Предлогом уговора Материјал Закључци
44.Предлог за давање сагласности за реализацију пројекта изградње локалног објекта од општег интереса - парка на локацији УП 4 у зони Г по ДУП-у „Тополица I“ Материјал Закључци
45.Питања и предлози
45.1Информација о потреби ургентног рјешавања проблема текуће неликвидности акционарског друштва "ЦРНОГОРСКА ПЛОВИДБА" - КОТОР Материјал Закључци
45.2ИНТЕРНО
45.3Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Дипломатске академије Министарства вањских послова Црне Горе и Мароканског института за дипломатска истраживања при Министарству вањских послова афричке сарадње и мароканских исељеника Краљевине Мароко с Предлогом меморандума Материјал Закључци
45.4Информација о потреби суфинансирања рада Комисије за антидопинг Материјал Закључци
IV НА УВИД
-Извјештај о радној посјети делегације Министарства здравља Црне Горе, коју је предводио министар здравља др Војислав Шимун, Директорату за здравље и добробит животиња у Европској комисији, Брисел, 18-19. март 2025. године Материјал
-Извјештај о радној посјети делегације Владе Црне Горе, коју је предводила проф. др Анђела Јакшић-Стојановић, министарка просвјете, науке и иновација, Европској инвестиционој банци у Луксембургу, која је одржана од 30. марта до 2. априла 2025. године Материјал
-Извјештај о учешћу делегације Владе Црне Горе, коју је предводила проф. др Анђела Јакшић-Стојановић, министарка просвјете, науке и иновација, на Глобалном министарском дијалогу о научној дипломатији, који је одржан 25. и 26. марта 2025. године, у Паризу, Република Француска Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?