- Влада Црне Горе
Саопштење са 81. сједнице Владе Црне Горе
Саопштење са 81. сједнице Владе Црне Горе

Влада је, на данас одржаној 81. сједници којом је предсједавао потпредсједник Владе за безбједност, одбрану, борбу против криминала и унутрашњу политику мр Алекса Бечић, усвојила Извјештај о реализацији Акционог плана за испуњење препорука из Извјештаја Европске комисије о Црној Гори 2024, за I квартал 2025. године. Министарство европских послова је на основу достављених инпута припремило први квартални Извјештај ради праћења статуса реализације обавеза из европске агенде, нарочито имајући у виду да је рок за завршетак свих обавеза крај 2026. године, како би се створили услови да Црна Гора постане чланица ЕУ 2028. године. Извјештај је у форми табеларног приказа и представља својеврстан механизам раног упозорења у случају потенцијалног кашњења у испуњењу обавеза, како би се предузеле активности у циљу њиховог испуњења. Овако систематизован приступ има за циљ да упути на проактивност самих ресора у рјешавању кључних питања у свим секторским политикама ЕУ, као и њихову пуну одговорност у погледу испуњавања обавеза и приоритетних активности.
Утврђен је Предлог закона о морском рибарству. Усвајањем овог закона, који је усклађен са Заједничком рибарском политиком Европске уније створиће се услови за дугорочно одрживо искориштавање рибљих ресурса, детаљно уређење привредног, спортско-рекреативног и научно - истраживачког риболова, боља контрола риболовних активности, већа заштита риба других водених организама и значајно унапређење механизама за заштиту, очување и унапређење риба и других водених организама. У Европској унији се велики значај придаје регулисању ове области. Циљ заједничке рибарске политике је да обезбиједи дугорочну одрживост рибарства, али и доступност хране и пристојан животни стандард за заједнице које се баве рибарством.
Закон је предложен у циљу испуњења обавеза преузетих у поступку приступања Црне Горе Европској унији, везаних за Преговарачко поглавље 13- Рибарство. Позитивни ефекти предложеног Закона су стварање основа очување рибљих заједница, заштита морских екосистема, унапређење животних услова рибара. Успостављањем правила прописаних овим Законом у значајној мјери сузбиће се нелегаини риболов. Предложени закон не проузрокује негативан утицај у овој области, већ је припремљен у циљу ширења могућности за кориснике и регулисања ове врло комплексне области Заједничке рибарске политике. Такође је наглашено да примјена овог прописа ни у ком случају не може изазвати трошкове граданима и привреди, већ управо супротно, даном уласка Црне Горе у ЕУ, довешће до могућности обезбјеђивања додатних средстава кроз Европски фонд за поморство, рибарство.
Влада је утврдила Предлог закона о аквакултури. Доношење овог Закона је неопходно ради усклађивања са правном тековином Европске уније у циљу примјене програма подршке за аквакултуру, уз подјелу надлежности и успостављање процедура какве су дефинисане прописима ЕУ. Овим законом ствара се основ за обезбјеђивање ефикасног функционисања области аквакултуре и уређује се: дозвола и накнада за дозволу у аквакултури, укидање дозволе, подручја за обављање дејелатности аквакултуре, стране и локално неприсутне врсте у аквакутури, процена ризика за животну средину, листа уобичајено коришћених страних и локално неприсутних врста, подаци у аквакултури, стављање на тржиште производа аквакултуре, уз адекватну контролу спровођења дјелатности аквакултуре. Такође, дају се основе за доношење националног стратешког плана развоја аквакултуре, као и за обављање научно истраживачког рада у области аквакултуре. Дефинише се и надлежно тијело, савјетодавно тијело као и одбор за стране и локално неприсутне врсте у аквакултури. Предложена законска рјешења допринијеће развоју сектора аквакултуре и створиће боље услове за ефикасно функционисање свих учесника укључених у дјелатност аквакултуре. Све наведено је у циљу постизања веће конкурентности у сектору аквакултуре. Доношење овог закона проистекло је и из потребе усаглашавања са правном тековином ЕУ, а посебно имајући у виду да у Црној Гори тренутно не постоји јединствено законско рјешење којим је регулисана аквакултура као једна област, односно марикултура и слатководна култура коју обухвата јединствени закон.
Утврђен је Предлог закона о структурним мјерама и државној помоћи у рибарству и аквакултури. Овим законом уређују се начин и услови за додјелу средстава подршке корисницима кроз структурне мјере у сектору рибарства и аквакултуре, као и државна помоћ. Увођење структурних мјера неопходно је ради унапређивања сектора рибарства, промовисања конкурентног, еколошки и ресурсно одрживог и друштвено одговорног рибарства и аквакултуре, подстицања спровођења мјера Заједничке рибарске политике, као и промовисања равномјерног територијалног развоја подручја гдје се обављају риболов и аквакултура. Доношење Закона је неопходно ради усклађивања са правном тековином Европске уније у циљу примјене програма подршке за сектор рибарства, уз подјелу надлежности и успостављање процедура какве су дефинисане прописима ЕУ. Имајући у виду наведено, предложена законска рјешења допринијеће развоју рибарског сектора и створити боље услове за додјелу средстава подстицаја корисницима. Закон дефинише и државну помоћ која се базира на подршци из националног буџета и буџета локалних самоуправа, дефинише начин и услове додјеле и вођење евиденције.
На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

