Студијска посјета Братислави

Објављено: 02.12.2025. 13:27 Аутор: Завод за школство

Студијска посјета Братислави, реализована од 26. до 29. новембра 2025. године, била је прилика да службенице и службеници Завода за школство размијене искуства и стекну драгоцјене увиде у образовни систем Словачке Републике. Посјета је организована у сарадњи са Националним институтом за образовање и младе (НИВаМ), а фокус је био на курикуларној реформи, евалуацији образовања и професионалном развоју наставника и наставница.

Делегацију су чинили запослени и запослене у Одсјеку за КПР (Љиљана Ивановић, начелница, савјетница Драгана Радуновић и савјетник Радоје Нововић) и Одсјеку за истраживање и развој образовног система (савјетнице др Блаженка Петричевић и Анита Марић и савјетник Радован Огњановић) и Наташа Перић из Одсјека за међународну сарадњу.

Током боравка у Братислави, делегација је учествовала у званичном програму у НИВаМ-у, гдје су одржане презентације о развоју и ревизији Националног курикулума, укључивању релевантних актера у образовно-васпитне процесе, као и подршци имплементацији реформи. Посебан сегмент био је посвећен евалуацији образовног система, гдје су представљени модели екстерне и интерне евалуације, као и учешће Словачке у међународним истраживањима. Делегација је имала прилику да се упозна и са системом професионалног развоја наставника и наставница, укључујући професионалне стандарде, програме обука и рад регионалних центара за подршку наставницима и наставницама.

Као дио званичног програма студијске посјете, службеници Завода за школство боравили су у Основној школи "Чернyшевског 8" у Петржалки, гдје су имали прилику да присуствују часовима и разговарају са руководством, наставницима и наставницама о практичној примјени новог курикулума. Ова посјета пружила је драгоцјен увид у начин на који се реформске мјере спроводе у учионици, како се ученици и ученице прилагођавају новим методама рада и како наставници и наставнице користе подршку коју им пружају регионални центри и националне институције.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?