- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација У оквиру асоцијације ЕАЕА прдставници МПНИ присуст...
У оквиру асоцијације ЕАЕА прдставници МПНИ присуствовали догађајима у Њемачкој и Белгији

Делегација Министарства просвјете, науке и иновација, коју су сачињавали Горан Дробњак, самостални савјетник И у Дирекцији за Национални оквир квалификација, Зденка Глоговац, професорица ЈУ Средње стручне школе „Иван Ускоковић” Подгорица и Томислав Целић, професор ЈУ Средње медицинске школе „Др Бранко Зоговић” Беране, учествовала је на Округлом столу у организацији Европске асоцијације за образовање одраслих (ЕАЕА), који је одржан у Бриселу.
Овај округли сто организован је у оквиру активности које су се надовезале на Међународни дан старијих особа (1. октобар) и у контексту припрема за Стратегију ЕУ о међугенерацијској правичности. ЕАЕА је организовала округли сто са циљем да се подстакне дијалог између генерација и размотре начини за јачање међугенерацијске солидарности. Скуп је окупио учеснике из области цјеложивотног учења, социјалне инклузије, активног старења и интеграција на тржиште рада.
Догађај је организован у оквиру пројекта Агеинг Wелл, који кофинансира Европска унија. Овај пројекат доприноси развоју политика и пракси које јачају међугенерацијско разумијевање, активно грађанство и квалитет живота старијих особа широм Европе.
Милена Шофранац и Весна Пејовић, представнице Министарства просвјете, науке и иновација, присуствовале су конференцији „Обликовање простора за учење у основном образовању”, која је одржана у Гетингену, Њемачка. Конференцију је организовала Национална јединица за координацију Европске агенде за образовање одраслих (Герман Натионал Цоординатион Поинт оф тхе ЕААЛ) у сарадњи са Агенцијом за образовање одраслих и цјеложивотно учење (АЕWБ).
Конференција је окупила представнике релевантних институција из земаља Европе, као и велики број учесника из Њемачке и иностранства. На догађају се говорило о томе како адекватно осмишљени простори за учење могу да подстакну мотивацију и ангажованост, и на тај начин унаприједе основно образовање. Стручњаци из Њемачке и широм Европе представили су истраживачке увиде и практична искуства о утицају различитих окружења на резултате учења одраслих са потребом за основним вјештинама.
