Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva

Povećanje postignuća i motivacije u učenju matematike i prirodnih nauka u školama

Objavljeno: 01.07.2022. 10:10 Autor: Ministarstvo prosvjete

U našim društvima koja se brzo mijenjaju a koja su vođena tehnologijom, obrazovanje iz matematike i nauke je ključno da djeca i mladi imaju neophodne vještine, znanje i način razmišljanja da budu odgovorni i aktivni građani. Uprkos naglasku na matematici i naučnoj pismenosti u Evropskom obrazovnom prostoru, udio učenika koji ne dostižu osnovne nivoe postignuća ostaje znatno iznad dogovorenog maksimuma od 15%.

Ovaj izvještaj istražuje šta obrazovni sistemi širom Evrope čine da ojačaju motivaciju učenika, povećaju uspjeh i pomognu onima koji zaostaju u matematici i nauci. Objedinjuje kvalitativne Eurydice podatke o nacionalnim politikama i zakonodavstvu u 39 evropskih obrazovnih sistema, kao i kvantitativne podatke iz nekoliko anketa o procjeni učenika. Rezultati ističu važnost izdvajanja dovoljno vremena za nastavu, pružanja pravovremene podrške u učenju, obezbjeđivanja specijalizovane obuke nastavnika i sistematskog praćenja postignuća učenika. Dati su brojni primjeri o tome kako nastavni planovi i programi matematike i nauke mogu podstaći razmišljanje i povezati se sa životima učenika.

Publikaciju na engleskom jeziku možete preuzeti u nastavku. 

Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?