Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

ДИРЕКТОРАТ ЗА ЕКОНОМСКУ И РАЗВОЈНУ ПОЛИТИКУ

Објављено: 07.11.2017. 15:17 Аутор: Ивона Михајловић - администратор
У ДИРЕКТОРАТУ ЗА ЕКОНОМСКУ И РАЗВОЈНУ ПОЛИТИКУ врше се послови који се односе на: праћење и анализирање стања у економији Црне Горе и конципирање и предлагање мјера економске и развојне политике; анализу остваривања мјера економске и развојне политике; праћење глобалних кретања и њиховог утицаја на развој Црне Горе; припрему смјерница за креирање економске и развојне политике у средњем року; израду годишњих и средњорочних макро-економских оквира са процјеном основних економских пропорција, биланса и агрегата, као основе за дефинисање економске и развојне политике и утврђивање оквира и политике буџета; припрема годишњих и средњорочних фискалних оквира, припрема извјештаја о нивоу консолидоване јавне потрошње; развој макроекономских модела и метода процјене, као и модела и параметара система планирања примитака и издатака буџета, дефицита и покрића дефицита; симулирање, тестирање и оцјену ефеката мјера економске и развојне политике и структурних реформи на укупан развој, уз израду инпут-оутпут табела. Директорат је задужен  за сарадњу и извјештавање о економској политици и јавним финансијама према међународним финансијским институцијама, и то: Европској комисији, Међународном монетарном фонду, Свјетској банци, као и агенцијама за процјену кредитног рејтинга. Директорат учествује у преговарачким поглављима која се тичу економске политике и јавних финансија-Поглавље 17-Економска и монетарна унија, Поглавље 18-Статистика и Поглавље 33-Финансијске и буџетске одредбе.

3.1. У ДИРЕКЦИЈИ ЗА МАКРОЕКОНОМСКЕ АНАЛИЗЕ И ПРОЈЕКЦИЈЕ врше се послови који се односе на: припрему података и израду макроекономских анализа, израду годишњег и средњорочног макроекономског оквира у циљу дефинисања економске политике; праћење глобалних кретања и њиховог утицаја на развој Црне Горе; предлагање смјерница и средњорочног макроекономског оквира за припрему и планирање буџета, пројектовање, припрема и ажурирање базе података развојне статистике и развој макроекономских модела у функцији економских анализа и пројекција. У Дирекцији се припремају и прате, на мјесечном, кварталном и годишњем нивоу а, по потреби, и ад хоц, анализе најважнијих макроекономских индикатора реалног сектора, инфлације, запослености, финансијског и монетарног сектора, сектора економских односа са иностраством, као и инвестиција. Дирекција је задужена за сарадњу и извјештавање о економској политици према међународним финансијским институцијама, и то: Европској комисији, Међународном монетарном фонду, Свјетској банци, као и агенцијама за процјену кредитног рејтинга, као и за учешће у преговарачким поглављима која се тичу економске политике-Поглавље 17-Економска и монетарна унија, Поглавље 18-Статистика и Поглавље 33-Финансијске и буџетске одредбе.

3.2. У ДИРЕКЦИЈИ ЗА ФИСКАЛНЕ АНАЛИЗЕ И ПРОЈЕКЦИЈЕ врше се послови који се односе на: припрему података и израду фискалних анализа и пројекција, као и консолидованих извјештаја буџета и локалне самоуправе у процесу планирања јавних прихода и јавне потрошње, у сарадњи са Директоратом буџета и трезора; припрему и планирање годишњих и средњорочних прихода буџета; анализу података и израду образложења приликом планирања буџета и фискалне политике, у сарадњи са осталим надлежним директоратима у Министарству; анализу статистичких и других података везаних за планирање буџета и фискалне политике; координацију, израду годишњег и средњорочног фискалног оквира у циљу дефинисања економске политике, у сарадњи са Директоратом за буџет, Директоратом трезора, Директоратом за пореску политику и порески систем; припремање анализа и извјештаја везаних за обавезе које проистичу из сарадње са међународним институцијама (Европска комисија, Свјетска банка, Међународни монетарни фонд и кредитне рејтинг агенције); оцјену ефеката инвестиција и учешће у процесу планирања јавних инвестиција и капиталног буџета у функцији сагледавања утицаја на економску политику у сарадњи са другим Директоратиома у Министарству и надлежним институцијама; пројектовање, припрема и ажурирање базе података фискалне статистике (ГДДС табеле), сходно методологији ММФ-а и развој информационих система у функцији економских анализа и пројекција; праћење и анализа функционисања статистичког система и иницирање рјешења за његово усавршавање; развој и унапређивање методологије анализа и пројектовања; припрему и објављивање листе фискалних индикатора у мјесечној, кварталној и годишњој динамици; учешће у преговарачким поглављима која се тичу економске политике и јавних финансија-Поглавље 17-Економска и монетарна унија, Поглавље 18-Статистика и Поглавље 33-Финансијске и буџетске одредбе.

3.3 У ДИРЕКЦИЈИ ЗА СЕКТОРКЕ ПОЛИТИКЕ И СТРУКТУРНЕ РЕФОРМЕ врше се послови који се односе на: анализу остваривања стратешких развојних опредјелјенја и структурних промјена у економији Црне Горе; сагледавање и избор системских мјера за утврђивање и реализацију економске и развојне политике; припрему аналитичке и документационе основе потребне за мониторинг и анализирање макро-економских кретања и конципирање економске и развојне политике, уз праћење и анализу коњуктурних кретања и кретања и структуре бруто домаћег производа, макро-фискалног утицаја и утицаја на конкурентност секторских политика и структурних реформи; припрему и објављивање листе макро-економских индикатора за реални сектор у мјесечној динамици; праћење имплементације стандарда ЕУ и анализирање њихових ефеката на развој Црне Горе.

3.4. У Дирекцији за статистику државних финансија врше се послови које се односе на имплементацију Европског система националних рачуна (ЕСА2010 методологије) у статистици државних финансија, а који су сходно Споразуму о сарадњи у области статистике националних рачуна сектора опште државе и са њом повезаних статистика препознати као обавеза Министарства финансија. Поменути послови, као дио обавеза Министарства финансија, за које је задужена ова Дирекција односе на: савјетодавну улогу при дефинисању институционалних јединица које припадају сектору опште државе; извјештавање у случају прекомјерног буџетског дефицита (ЕДП) у дијелу ЕДП табеле 2 и релевантног дијела у Упитнику сходно ЕСА2010 и Приручнику о дефициту и дугу; статистику о примицима од пореза и социјалних доприноса по секторима у складу са ЕСА2010, укључујући и Националну пореску листу и Упитник о порезима и социјалним доприносима; статистику расхода сектора опште државе према функционалној класификацији у складу са ЕСА2010; статистику државних финансија (ГФС) за ММФ; прикупљање и слање података из домена Министарства финансија неопходних за статистике за које су одговорни Завод за стаистику Црне Горе  и Централна банка Црне Горе, а тичу се имплментације ЕСА2010 методологије у статистици државних финансија; учешће у радним тијелима и Одбору сходно поменутом Споразуму; учешће у преговарачком поглављу 18 – Статистика
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?