23. сједница Владе Црне Горе - 06.05.2021. године

Овај чланак садржи листу докумената

Влада Црне Горе је на 23. сједници одржаној 06. маја 2021. године, којом је предсједавао премијер проф. др Здравко Кривокапић, утврдила Предлог закона о потврђивању Уговора између Црне Горе и Књажевине Монако о избјегавању двоструког опорезивања и спречавању избјегавања плаћања пореза на доходак. У дискусији је истакнуто да се Уговором унапређује порески амбијент за међународно пословање и инвестирање и добија ефикасан механизам за разрјешење проблема двоструког опорезивања. Елиминисањем двоструког опорезивања дохотка резидената Црне Горе и Књажевине Монако се, уз генералну примјену начела једнаког пореског третмана физичких и правних лица, обезбјеђује фискална и правна сигурност и осигурава позитивно дејство пореских олакшица ради стимулисања улагања.

Донијета је Одлука о објављивању Меморандума о разумијевању између Министарства просвјете, науке, културе и спорта Црне Горе и Министарства вањских послова Мађарске о сарадњи у оквиру програма Стипендиум Хунгарицум за период 2021–2023. Меморандум је оцијењен изузетно важним за унапређење сарадње у области образовања, превасходно за промовисање мобилности у области високог образовања, јер је она препозната као приоритет у стратешким документима, како на националном тако и на нивоу Европске уније. Мобилност ће се реализовати тако што ће мађарска страна на годишњем нивоу додијелити 30 стипендија црногорским студентима за похађање студија на мађарском или страном језику. Циљ овог Меморандума је да дугорочно олакша проширење сарадње између учесника, доприносећи развоју друштва заснованог на знању, узајамно корисној сарадњи у области високог образовања.

Влада је донијела Одлуку о висини накнаде секретару и замјенику секретара Националног савјета за борбу против корупције на високом нивоу. Предвиђена мјесечна надокнада за рад секретара и замјеника секретара Савјета износи по 50 одсто просјечне бруто зараде у Црној Гори у претходној години исплаћене у нето износу.

Донијет је План припреме љетње туристичке сезоне за 2021. годину. Планом су обухваћене активности које ће до почетка и током сезоне реализовати институције на државном и локалном нивоу, као и предузећа која су директно или индиректно укључена у припрему сезоне. План садржи јасно дефинисане активности, носиоце, рокове и финансијска средства за њихову реализацију. Спровођење појединих активности отпочело је већ крајем прошле године, како би се створилие претпоставке за постизање што бољих резултата током предстојеће сезоне. Посебна пажња посвећена је промоцији Црне Горе на значајним емитивним тржиштима, са којих се очекује туристичка тражња у складу са опоравком туризма од утицаја пандемије Цовид-а 19. Планиране активности, поред осталог, обухватају радове на унапређењу инфраструктуре, унапређење квалитета услуга у туризму и повезаним секторима, повећање разноврсности туристичког производа, смањење сиве економије и подстицање запошљавања домаће радне снаге.

Влада је усвојила Информацију о покретању поступка против Црне Горе од стране Секретаријата Енергетске заједнице број ЕЦС-15/21 у вези ТЕ Пљевља и правила Директиве ЕУ о ограничавању емисије одређених загађивача у ваздуху од стране великих термо постројења. Секретаријат Енергетске заједнице је прелиминарно закључио да ТЕ Пљевља, као једино велико постројење за сагоријевање које ради у Црној Гори, наводно није поштовало правила из члана 4 (4) Директиве 2001/80 / ЕЦ о ограничавању емисије одређених загађивача у ваздух од стране великих термо постројења, те да је ТЕ Пљевља као постројење достигла ограничење од 20.000 радних сати до краја 2020. године, а није у складу са стандардима Директиве престала са радом, како се то захтијева правилима Енергетске заједнице.  Слањем Уводног писма, Секретаријат ЕЗ је покренуо прелиминарни поступак, чија је сврха пружање могућности Црној Гори да се изјасни се на наводе о наводном непридржавању правила Енергетске заједнице у року од два мјесеца и омогућавање Секретаријату да утврди потпуну позадину конкретног предмета.

Како би се у том поступку издејствовао најповољнији исход, а који не би смио значити гашење ТЕ Пљевља, у смислу потребе за одржавањем снабдијевања енергијом, закључено је да се обавезује Електропривреда Црне Горе да, као оператер за постројење Термоелектрана Пљевља да предузме све правне радње и обезбиједи све услове у циљу заштите права државе Црне Горе у поступку пред Енергетском заједницом. Министарство капиталних инвестиција је задужено да прати и пружи активну подршку Електропривреди у том поступку, и да заједно припреме нацрт Одговора - изјашњења на Уводно писмо Секретаријата Енергетске заједнице у поступку који се пред тим тијелом води.

Влада је усвојила Информацију о закључивању Меморандума о разумијевању између Министарства вањских послова Црне Горе и Министарства вањских и европских послова Републике Хрватске у области дипломатске обуке и прихватила текст Меморандума. Овим документом се, поред осталог, предвиђа да ће двије стране приликом сарадње у области дипломатске обуке, у организацији дипломатских академија, по начелима реципроцитета и узајамних користи међусобно: размјењивати позиве дипломатском особљу за учешће на програмима стручних усавршавања од узајамног интереса, размјењивати позиве релевантним предавачима за учешће у програмима стручног усавршавања од узајамног интереса, организовати заједничке програме стручних усавршавања од узајамног интереса, размјењивати информације, искустава и трендове од значаја за обуку дипоматаи сл.

Усвојен је Годишњи извјештај о реализацији Акционог плана за спровођење Програма развоја алтернативног рјешавања спорова 2019–2021. Стратешког циљ Програма је унапријеђена примјена посредовања/медијације и других алтернативних начина рјешавања спорова као ефикасних, финансијски исплативих, одрживих и доступних начина рјешавања спорова којима се обезбјеђује ефикасна и правовремена заштита грађана и правних субјеката, ефикасност правосуђа, побољшање приступа правди и правна сигурност грађана. У оквиру дефинисаних оперативних циљева предвиђене су активности које ће допринијети њиховој реализацији. Програм предвиђа реализацију 62 активности у трогодишњем периоду, од чега је 37 активности требало реализовати у току 2020. године. У извјештајном периоду реализовано је 24 активности, односно 64,86 % од укупног броја предвиђених активности. Шест активности, односно 16,21 % од укупног броја предвиђених активности, није реализовано из објективних разлога, док су дјелимично реализоване 7 активности, односно 18,91 %. За реализацију предвиђених активности у извјештајном периоду планирано је да ће бити утрошено укупно 183.330,00 еура, од чега је у 2020. години реализовано 62.078,00 еура. Центар за посредовање, односно Центар за алтернативно рјешавање спорова је, као носилац претежног броја активности, одређени дио планираних активности реализовао и уз подршку међународних и уз подршку Центра за обуку у судству и Државном тужилаштву, што је у коначном допринијело утрошку знатно мањег износа средстава од планираног.

Влада је усвојила Информацију о споразумном раскиду Споразума о изградњи, функционисању и трансферу (БОТ) пута Мељине-Петијевићи, Посл. бр. Ов-ИИ-8/2007 од 10.01.2007. годне, и прихватила  Предлог споразума о раскиду. Будући да је овај пут након реконструкције законски прекатегорисан као државни магистрални пут,  те да послове развоја, изградње, реконструкције, одржавања, коришћења и управљања државним путевима врши орган управе, а не орган локалне самоуправе, било је неопходно уредити односе између Владе и и досадашњег носиоца права и обавеза Општине Херцег-Нови са постојећим концесионаром, како би се постигао пријевремени престанак концесионог аранжмана. Тим поводом, задужено је Министарство финансија и социјалног старања да у Закону о буџету за 2022. годину предвиди средства у износу од четири милиона еура за исплату обавезе по основу Споразума о раскиду Споразума о изградњи, функционисању и трансферу (БОТ) пута Мељине-Петијевићи.

У дискусији је посебно наглашено да ће се на овај начин укинути плаћање путарине и омогућити лакше и брже кретање људи, нарочито имајући у виду да се ради о јединој дионици магистралног пута у региону која се наплаћује.

23. sjednica Vlade Crne Gore (06.05.2021.)


23. сједница Владе Црне Горе

И МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Предлог закона о потврђивању Уговора између Црне Горе и Књажевине Монако о избјегавању двоструког опорезивања и спрјечавању избјегавања плаћања пореза на доходак Материјал Закључци
2.Предлог одлуке о објављивању Меморандума о разумијевању између Министарства просвјете, науке, културе и спорта Црне Горе и Министарства вањских послова Мађарске о сарадњи у оквиру програ Материјал Закључци
3.Предлог одлуке о висини накнаде секретару и замјенику секретара Националног савјета за борбу против корупције на високом нивоу Материјал Закључци
4.Предлог плана припреме љетње туристичке сезоне за 2021. годину Материјал Закључци
5.Информација о покретању поступка против Црне Горе од стране Секретаријата Енергетске заједнице број ЕЦС-15/21 у вези ТЕ Пљевља и правила Директиве ЕУ о ограничавању емисије одређених зага Материјал Закључци
6.Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Министарства вањских послова Црне Горе и Министарства вањских и европских послова Републике Хрватске у области дипломатске обу Материјал Закључци
7.Годишњи извјештај о реализацији Акционог плана за спровођење Програма развоја алтернативног рјешавања спорова 2019–2021 Материјал Закључци
8.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредаба члана 39 ст. 1 и 2 Закона о управном спору („Службени лист ЦГ“, број 54/16), коју је поднио Селман Аџови Материјал Закључци
9.Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Суда за прекршаје у Подгорици Материјал Закључци
10.Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Основног суда у Никшићу Материјал Закључци
11.Кадровска питања Закључци
11.1Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за инвестиције, јавне набавке, финансије и рачуноводство и надзор инвестиција и јавних набавки у органима државне Материјал
11.2Предлог за одређивање пуномоћника - представника државног капитала на XX ванредној Скупштини акционара “Прекоокеанска пловидба “ АД Ба Материјал
11.3Предлог за одређивање пуномоћника - представника државног капитала на годишњој Скупштини чланова друштва „Азалеа поморски тренинг центар“ д.о.о. Бијела Материјал
11.4Предлог за престанак вршења дужности в. д. помоћнице директора раније Агенције за заштиту природе и животне средине Материјал
11.5Предлог за разрјешење умјетничког директора Јавне установе Црногорско народно позориште Материјал
ИИ МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
12.Извјештај о реализацији Акционог плана за спровођење Националне стратегије управљања хемикалијама 2019-2022. година, за 2020. годину Материјал Закључци
13.Трећи извјештај о реализацији Националног програма за унапређење квалитета сировог млијека са планом за поступање са неусаглашеним сировим млијеком (за 2020. годину) Материјал Закључци
14.Питања и предлози
14.1Информација о примопредаји возила марке Мерцедес Бенз Е 280 4 Матиц, регистрских ознака ПГ ЦГК 74, дана 23.04.2021. године са Управом за катастар и државну имовину Материјал Закључци
14.2Информација о споразумном раскиду Споразума о изградњи, функционисању и трансферу (БОТ) пута Мељине-Петијевићи, Посл. бр. Ов-ИИ-8/2007 од 10.01.2007. годне, са Предлогом споразума о раскид Материјал Закључци
14.3Предлог за именовање члана Управног одбора Завода за запошљавање Црне Горе Материјал Закључци

Архива материјала са претходних сједница Владе Црне Горе:

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?