Анализа професионалног усавршавања наставника/ца у Црној Гори

Објављено: 04.04.2025. 12:57 Аутор: Завод за школство

У Заводу за школство одржана је Валидациона радионица налаза и препорука из "Анализе професионалног усавршавања наставника/ца у Црној Гори" коју су, у оквиру заједничког пројекта Делегације Европске уније, Министарства просвјете науке и иновација и Представништва УНИЦЕФ-а у Црној Гори “Квалитетно образовање за сву дјецу у Црној Гори", израдили агенција Гордон Ацадемиц Цоллеге оф Едуцатион и Универзитет Црне Горе.

Представљени су кључни налази и препоруке из истраживања "Професионални развој из угла наставника/ца и васпитача/ца", аутора мр Зоран Лаловић из Одсјека за истраживање и развој образовног система у Заводу за школство.

Радионицу је отворила помоћница директорице Завода за школство мр Гордана Тмушић Радуловић која је присутнима пожељела успјешан и конструктиван рад. Истакла је значај континуираног професионалног развоја наставника/ца за унапређење образовног система, нагласивши да улагање у професионални развој значи улагање у будућност дјеце и цјелокупног друштва. Истакла је учешће и улогу Завода за школство у креирању образовних политика и пружању подршке наставницима/цама кроз различите програме стручног усавршавања.

Присутнима се обратила Сабина Жунић, замјеница шефа Представништва УНИЦЕФ-а у Црној Гори, изразивши задовољство улогом УНИЦЕФ-а у овом важном процесу. Нагласила је да су квалитетни и мотивисани наставници/це темељ образовно-васпитног система који подржава развој сваког дјетета и омогућава му да оствари своје потенцијале.

Представнице Гордон Цоллаге оф Едуцатион Схадиа Сбаит и Анат Абрамовиц истакле су предности нашег система професионалног развоја које се огледају у његовој конзистентности, свеобухватности Каталога програма стручног усавршавања наставника/ца и васпитача/ица, структуираној каријерној путањи и усклађености са европским концептом цјеложивотног учења и стандардима. Могућност унапређивања виде, између осталог, у досљедној примјени Стандарда компетенција, снажнијој вези између иницијалног образовања и професионалног развоја и унапређењу процеса евалуације и мјерењу ефеката обука.

Стручном скупу присуствовала је и представница Делегације Европске уније у Црној Гори Бриггите Куцхар, а у раду је учествовала и др Милица Јелић са Универзитета Црне Горе. Валидационој радионици присуствовали су и Драган Марковић, државни секретар у МПНИ и Марија Гошовић, генерална директорица Директората за гимназијско и стручно образовање.

Кључне налазе и препоруке из истраживања Завода за школство представила је начелница Одсјека за КПР Љиљана Ивановић, као и активности Одсјека у 2025-2026. из Акционог плана Стратегије реформе образовања 2025-2035.

Радионица је у завршном дијелу настављена групним радом учесника/ца који су размијенили ставове о налазима и препорукама из екстерне и интерне евалуације професионалног развоја наставника/ца. Закључено је да систем (оквир) професионалног развоја наставника/ца и васпитача/ица може ефикасно функционисати уз сарадњу и подршку свих образовних установа, синергију са МПНИ, иницијалним образовањем и потребама наставника/ца и васпитача/ица у савременим образовним изазовима.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?