Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Кордић: ППЦГ 2022- 2023 - јасан правац нашег кретања према ЕУ

Објављено: 24.01.2022. 12:26 Аутор: Канцеларија за европске интеграције

„Програмом приступања Црне Горе Европској унији 2022- 2023 имамо јасан правац нашег даљег кретања према чланству у ЕУ у наредном двогодишњем периоду“, казала је главна преговарачица Зорка Кордић на консултацијама са представницима цивилног сектора поводом израде Нацрта тог документа.

Online konsultacije PPCG 2022-2023

Како је истакла на онлине консултацијама којима је присуствовало преко 80 учесника, ППЦГ је свеобухватан стратешки документ који прати динамичан развој правне тековине ЕУ и неопходна прилагођавања нашег правног система. ППЦГ је одраз интензивног рада и промишљања Комисије за европске интеграције, а нарочито шефова радних група и њихових тимова у претходних неколико мјесеци, који дефинише обим и динамику реформи које су потребне за усклађивање Црне Горе са политикама Европске уније. То је уједно и инструмент праћења реформи, посебно у дијелу усклађености националног законодавства са правном тековином ЕУ, али и припреме административних капацитета наших институција.

Кордић је истакла да се, приликом израде ППЦГ 2022-2023 водило рачуна о усклађености са Акционим планом за адресирање кључних препорука из Извјештаја Европске комиције о Црној Гори 2021, мапама пута за испуњавање завршних мјерила за поглавља преговора, препорукама Извјештаја Европске комисије за 2021, као и са Средњорочним програмом рада Владе и Програмом рада Владе за 2022. годину.

„Двогодишњим Нацртом програма приступања Црне Горе Европској унији планирано је укупно 588 обавеза, од чега 109 у стратешком и 479 у дијелу законодавног оквира, односно 360 обавеза у 2022. и 228 обавеза у 2023“, казала је главна преговарачица.

Како је појаснила, највише обавеза је планирано је у преговарачким поглављима 12. Безбједност хране, ветеринарство и фитосанитарни надзор – 86; 1. Слобода кретања робе – 77; 14. Саобраћајна политика – 65; 15. Енергетика – 39 и 27. Животна средина и климатске промјене – 39.

Када је ријеч о институцијама, највећи број обавеза,како је казала Кордић, имају Управа за безбједност хране, ветерину и фитосанитарне послове – 94; Министарство капиталних инвестиција – 88; Министарство финансија и социјалног старања – 69; Министарство економског развоја – 62 и Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде – 51.

Представници цивилног сектора, имали су питања и коментаре у вези са спровођењем и механизмом за праћење спровођења Програма приступања 2022-2023. Посебно интересовање је исказано за  Закон о раду, као и о зарадама запослених у државној управи, те рјешавању радних спорова и заштити од злостављања у раду, али и законе из области здравља укључујући Закон о апотекарству Такође, питања и коментари су се односили и на област ородњавања политика - Закон о заштити од насиља у породици и родно засновану статистику. На консултацијама је разговарано и о планираном јачању административних капацитета државних институција, те његовој усклађености са реформом јавне управе, а размијењена су мишљења о потреби бољег планирања и програмирања у предстојећој финансијској перспективи, кроз обавезе у преговарачком поглављу 22 – Регионална политика и координација структурних инструмената. Учесници консутација су размијенили мишљење и дали сугестије и у погледу измјена и допуна Закона о спрјечавању корупције, као и Закона о јавним набавкама, указавши на значај преговарачког поглавља 5 које се, према новој методологији, налази у истм кластеру са преговарачким поглављима 23 и 24.

Оцијењено је да су консултације добра прилика да се заједнички, у конструктивном дијалогу, сагледају могућности унапређења квалитета овог стратешког документа у циљу његове квалитетније имплементације. 

СЕКТОР ЗА ИНФОРМИСАЊЕ ЈАВНОСТИ О ЕВРОПСКОЈ УНИЈИ И ПРОЦЕСУ ПРИСТУПАЊА ЕВРОПСКОЈ УНИЈИ

ГЕНЕРАЛНИ СЕКРЕТАРИЈАТ ВЛАДЕ

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?