Примједбе на додатак записнику о извшеном ванредном инспекцијском прегледу за в.д. директора др Марка Беговића

Уважени г. Радовановићу,

У складу са чланом 65 став 3 Закона о управном поступку  ("Службени лист Црне Горе" бр. 056/14, 020/15, 040/16, 037/17) и чланом 22 Закона о инспекцијском надзору ("Сл. лист РЦГ", бр. 039/03 и Сл. Лист ЦГ", бр. 076/09, 057/11, 018/14, 011/15 и 052/16), достављамо примједбе на Додатак Записнику о извшеном ванредном инспекцијском прегледу бр. УПИН09-700/21-464/7 од 11.01.2022. године у погледу тачности утврђеног чињеничног стања.

Наиме, Записником о извшеном ванредном инспекцијском прегледу бр. УПИН09-700/21-464/4 од 12.11.2021. године, управни инспектор је, позивајући се на Потврду бр. 51/17 од 14.02.2017. год. устврдио да др Марко Беговић има потребно радно искуство за старјешину органа управе, те да нема неправилности у поступку одређивања др Марка Беговића за вршиоца дужности директора Управе за спорт и младе. Даље, у Додатку записнику бр. УПИН09-700/21-464/7 од 11.01.2022. год. констатовано је да је на дан издавања Потврде бр. 51/17 од 14.02.2017. год. именовани имао мање од 5 година радног искуства са ВИИ/1 нивоом квалификације образовања.

Примједба: Обзиром да је др Марко Беговић стекао ВИИ/1 ниво квалификације образовања дана 09.07.2012.године, те да му је Диплома бр. 13/171 издата на дан 11.11.2013. године, што је и констатовано у Додатку Записнику, те да је др Беговић, за вријеме ангажовања у Управи за спорт и младе, односно Министарству спорта, располагао потребним нивоом квалификације образовања ВИИ/1, то остаје нејасно како је управни инпсектор устврдио да именовани има мање од 5 година радног искуства са ВИИ/1 нивоом квалификације образовања. 

Даље, управни инспектор је констатовао да се потврда о радном ангажману на Тениској академији „Хеллас“, Краљевина Шведска, не може уважити као доказ јер не садржи битне елементе на основу којих би се на поуздан начин утврдило да је др Марко Беговић стицао неопходно радно искуство.

Примједба: У вези са наведеним, у прилогу овог акта достављамо доказе којим се потврђује да је Марко Беговић обављао послове руковођења (спортски директор) на Тениској академији „Хеллас“, Краљевина Шведска, у трајању од најмање три године (потврда у прилогу). Такође, достављамо и  потврду да је г. Беговић 2012. године изабран за члана Управног одбора ЕПАС-а (Проширени парцијални споразум о спорту, Савјет Европе) са којим је имао дугогодишњу сарадњу. Из наведеног, закључује се да именовани има више од три године на пословима руковођења и више од пет година радног искуства на другим пословима.

Додатно, како сте констатовали, именовани је био запослен у привредном друштву „Про Лог ЦГ „ д.о.о. али уступљен на одређено вријеме Управи за младе и спорт, при чему сте довели у питање законитост заснивања радног односа др Беговића у органу државне управе, у смислу Закона о државним службеницима и намјештеницима.

Примједба: Подсјећамо да, сходно члану 52 Закона о раду “уступање запослених за привремено обављање послова код другог послодавца може да врши агенција за привремено уступање запослених”.  Агенција је послодавац који закључује уговор о раду са запосленим, да би га уступила кориснику за рад на одређено вријеме. Уступљени запослени, према Закону о раду, је запослени који је потписао уговор о раду са Агенцијом ради уступања кориснику. Чланом 52  Закона о раду прописано је да акт о унутрашњој организацији и систематизацији радних мјеста Агенције не садржи радна мјеста за уступљене запослене. Чланом 55 Закона о раду прописано је да права из рада и по основу рада запослени остварује код Агенције. Сходно наведеном, а имајући у виду да је запослени радни однос код Агенције засновао сходно одредбама Закона о раду, нема мјеста примјени одредби чланова 38-52 Закона о државним службеницима и намјештеницима којима се прописује начин попуњавања радних мјеста уколико је, између осталог,  радно мјесто утврђено актом о унутрашњој организацији и систематизацији што није случај када је у питању ангажовање Марка Беговића као запосленог код Агенције, а уступљеног Управи за младе и спорт, односно Министарству спорта.

Управни инспектор је, између осталог, указао и на чињеницу да др Беговић, истовремено са вршењем функције в.д. директора Управе за спорт и младе, има још два радна односа, и то на Факултету за спорт у Београду и на Америчком универзитету у Емиратима (АУЕ).

Примједба: Чињеница да је др Беговић ангажован на Факултету за спорт у Београду и на Америчком универзитету у Емиратима (АУЕ) говори у прилог стручности, независности и професионалности у раду именованог, те уопште није релевантно за предмет инспекцијског надзора који је завршен прије два мјесеца, а гдје је констатовано да нема неправилности у поступку одређивања Марка Беговића за вршиоца дужности директора Управе за спорт и младе.

Такође, остаје нејасно на који начин је управни инспектор накнадно устврдио нове чињенице из достављене документације и извршио допуну чињеничног стања, и то у временској дискрапанци од два мјесеца након доношења Записника бр. УПИН09-700/21-464/4 од 12.11.2021. године у којем је констатовано да нема неправилности у поступку одређивања Марка Беговића за вршиоца дужности директора Управе за спорт и младе.

                                                                  

                              в.д. Д И Р Е К Т О Р А

                                  др Марко Беговић

Документа

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?