- Vlada Crne Gore
Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija Indikatori na nivou sistema obrazovanja 2025
Indikatori na nivou sistema obrazovanja 2025

2025. izdanje "Indikatora na nivou sistema obrazovanja" omogućava da se na interaktivan način istražuju obrazovni sistemi širom Evrope.
Ovo izdanje ističe četiri centralne oblasti evropske obrazovne agende:
• Rano vaspitanje i obrazovanje
• Rano napuštanje obrazovanja i obuke
• Jednakost u školskom obrazovanju
• Visoko obrazovanje
Indikatori su predstavljeni putem web-alata, osmišljenog da pomogne u pretraživanju i upoređivanju podataka, te praćenju trendova i razlika među državama.
Ovi indikatori takođe predstavljaju ključni izvor podataka za godišnji izvještaj "Monitoring obrazovanja i obuke" Evropske komisije, obogaćujući njegovu analizu sveobuhvatnim uvidom u razvoj obrazovanja širom Evrope.
Podaci su predstavljeni za države članice EU, kao i Albaniju, Bosnu i Hercegovinu, Island, Lihtenštajn, Crnu Goru, Sjevernu Makedoniju, Norvešku, Srbiju i Tursku.
Rano vaspitanje i obrazovanje (ECEC)
Podaci i vizuali o ranom obrazovanju pokazuju kako su se pristupi evropskih zemalja mijenjali od 2018/2019. Moguće je pratiti razvoj u pristupu, kvalifikacijama osoblja, kontinuiranom profesionalnom usavršavanju i kurikulumu, te uporediti napredak između sistema.
Link: https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/data-and-visuals/early-childhood-education-and-care
Rano napuštanje obrazovanja i obuke (ELET)
Nudi uvid u političke inicijative koje se bave ranim napuštanjem obrazovanja i obuke (ELET). Indikatori na nivou sistema istražuju mjere preduzete širom Evrope kako bi se smanjio ELET i pružila veća podrška mladima da steknu kvalifikaciju srednjeg obrazovanja.
Link: https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/data-and-visuals/early-leaving-from-education-and-training
Jednakost u školskom obrazovanju
Jednakost u obrazovanju jedno je od prioritetnih područja evropske obrazovne saradnje. Jednakost se odnosi na postizanje obrazovnih rezultata i kvalifikacija bez obzira na socio-ekonomsko, kulturno, etničko ili drugo porijeklo učenika.
Link: https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/data-and-visuals/equity
Visoko obrazovanje
Indikatori istražuju politike koje se bave rodnom ravnopravnošću, upisima i mjerama namijenjenim privlačenju većeg broja studenata (posebno studentkinja) da studiraju STEM (nauku, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku).
Link: https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/data-and-visuals/higher-education
