Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva

Održan sastanak u sklopu Konsultacija na temu transformacije obrazovanja u Crnoj Gori

Objavljeno: 28.07.2022. 07:12 Autor: Ministarstvo prosvjete

Juče je u zgradi Ujedinjih nacija u Podgorici održan glavni konsultativni sastanak koji je Ministarstvo prosvjete organizovalo uz podršku Kancelarije rezidentnog koordinatora UN, kancelarije UNICEF-a, Regionalne kancelarije UNESCO-a za nauku i kulturu u Evropi-kancelarija u Sarajevu, u sklopu Konsultacija na temu transformacije obrazovanja u Crnoj Gori.

Sastanak

Sastanak je poslužio za formulisanje smjernica i validaciju rezultata za oblikovanje Završnog izvještaja o konsultacijama u Crnoj Gori, kao i Izjavu opredjeljenja za transformaciju obrazovanja u Crnoj Gori, koja će biti predstavljena na Globalnom samitu o transformaciji obrazovanja u Njujorku, u septembru tekuće godine.

Državna sekretarka Ministarstva prosvjete mr Milijana Vukotić Jelušić, istakla je da svi koji su zaduženi za kreiranje i sprovođenje obrazovnih politika smatraju da višestruke krize sa kojima se suočavamo ostavljaju dubok trag, prije svega na obrazovanje, a zatim i na društvo u cjelini, a sve naše napore ulažu kako bismo došli do mirnog, pravičnog i održivog okruženja i bili u prilici da djecu osposobimo za život i rad u kompleksnoj i dinamičnoj svakodnevnici.

Ana Zec, šefica kancelarije Rezidentnog koordinatora sistema UN, upoznala je prisutne sa procesom pripreme za održavanje Globalnog samita o transformaciji obrazovanja. Osnovni cilj Globalnog samita, prema njenim riječima, je da okupi lidere svih zemalja Članica UN kako bi zajednički potvrdili posvećenost obrazovanju kao univerzalnom javnom dobru, i pokrenuli globalne napore koji će imati transformacioni efekat na kvalitet i pristupačnost obrazovanja.

Samit o transformaciji obrazovanja koji se održava u septembru ove godine pod okriljem sistema Ujedinjenih nacija je pravovremeni i globalni apel vladama svih zemalja svijeta da pokrenu sveobuhvatne reforme obrazovanja i omoguće djeci da i kroz obrazovanje ostvare svoje pune potencijale i odrastu u kompetentne mlade ljude od čijeg doprinosa ekonomskom i socijalnom razvoju zavisi budućnost čovječanstva, poručila je na sastanku Sabina Žunić, v.d. šefa predstavništva UNICEF-a u Crnoj Gori.

Proces konsultacija u Crnoj Gori na temu transformacije obrazovanja, održan u proteklom periodu bio je inkluzivan, te se kroz isti nastojala istaći perspektiva o transformaciji obrazovanja onih koji su najdirektnije uključeni u obrazovni proces: nastavnici, učenici, roditelji, – a koji su ujedno bili najistureniji u odbrani obrazovanja od generacijske krize tokom pandemije COVID-19, rekao je Siniša Šešum, šef UNESCO Kancelarije u Sarajevu.

Nacionalni koordinator i načelnik Direkcije za programiranje i implementaciju EU fondova u Ministarstvu prosvjete, Marko Vukašinović, prisutnima je predstavio kompletan proces koji će biti predstavljen na Globalnom samitu o transformaciji obrazovanja u Njujorku. On je podsjetio da su glavni očekivani ishodi Samita nacionalna i međunarodna opredjeljenja za transformaciju obrazovanja, veći angažman javnosti i podrška transformaciji obrazovanja i rezime generalnog sekretara UN, kao i poziv na akciju, koji će objediniti saznanja do kojih se došlo na Samitu i u toku njegove pripreme.

Predstavljajući nalaze i preporuke konsultacija od strane Udruženja psihologa Crne Gore, Tamara Milić i Zorica Minić su prezentovale viđenja i nalaze u skladu sa globalnom strukturom tematskih oblasti konsultativnog procesa kao što su oporavak od Covid-19, transformacija obrazovanja, ciljevi, mjerila, reforme, i finansiranje obrazovanja. Ključne preporuke su da je neophodno uložiti napore da se nadoknadi izgubljeno, ponovo uspostave radne navike i motivacija, trajanje časa vrati na 45 minuta, da se plan i program realizuje kroz oblasti, da fokus  bude na praktičnim znanjima, ličnom rastu i razvoju, te da je neophodno unaprijediti položaj, kompetencije, odgovornost, inicijalno i profesionalno usavršavanje nastavnika.

Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?