Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

ДИРЕКТОРАТ ЗА ДРЖАВНИ БУЏЕТ

Објављено: 07.11.2017. 15:15 Аутор: Ивона Михајловић - администратор
У  ДИРЕКТОРАТУ ЗА ДРЖАВНИ БУЏЕТ врше се послови који се односе на: припрему приједлога текуће економске политике; поступак припремања, планирања и израде годишњих закона о буџету и других прописа којима се ближе уредјује његово припремање и извршење; предлагање смјерница и средњорочног макроекономског оквира за припрему и планирање буџета, утврђивање и праћење консолидованог биланса јавне потрошње, пројекцију примитака и издатака, односно прихода и расхода, пројекцију дефицита; развијање техничких стандарда за припрему буџета; анализу захтјева потрошачких јединица за додјелу буџетских захтјева и предлагање његових измјена; надзор над остваривањем прихода и извршавања издатака; пружање савјета о буџетским питањима потрошачким јединицама; предлагање и припрему измјена и допуна закона о буџету и одлуке о привременом финансирању; сагледавање финансијских ефеката закона и других прописа на повећање или смањење буџетских издатака; усаглашавање закона и других прописа са годишњим законом о буџету; припрему мишљења у дијелу коришћења буџетских средстава, као и укупних средстава јавне потрошње; 

1.1.ДИРЕКЦИЈИ ЗА ПЛАНИРАЊЕ БУЏЕТА врше се послови који се односе на: развијање процеса планирања буџета; припрему и издавање инструкција потрошачким јединицама за припрему буџета; дефинисање процедура и поступака у изради смјерница,  упутстава и инструкција којима се уредјује планирање припрема доношења и извршења годишњих закона о буџету, припрема и издавање инструкција потрошачким јединицама за припрему буџета,  развијање буџетског процеса, планирање буџета у складу са најбољом међународном праксом као и усклађивање са стандардима ЕУ; припрему и израду годишњих закона о буџету; надзор над извршењем програма  потрошачких јединица и њиховог утицаја на остваривање економске политике Владе; координацију праћења ускладјености системског Закона о буџету и остале законске и подзаконске регулативе са стандардима и регулативама ЕУ; припрему и спровођење контроле трошења буџетских средстава код потрошачких јединица, као и учетвовање у раду израде фискалне стратегије и смјерницама макроекономске и фискалне политике.

1.1.1. У Одсјеку за буџетску политику и процедуре врше се послови који се односе на: непосредно развијање процеса планирања буџета, дефинисање процедура поступака и израду смјерница, упутстава и инструкција којима се уређује планирање, припрема, доношење и извршење годишњих закона о буџету; припрему и издавање инструкција потрошачким јединицама за припрему буџета; формулисање правних норми које се односе на годишње законе о буџету; развој и управљање информационим системом за припрему и планирање буџета; сарадњу са Државним трезором у дијелу усаглашавања процедура, развијање будђетског процеса, планирање буџета у складу са најбољом међународном праксом као и усклађивање са стандардима ЕУ.

1.1.2. У Одсјеку за буџетске операције и процјену фискалног утицаја  врше се послови који се односе на: припрему и израду годишњих закона о буџету; доношење мјесечних и кварталних планова потрошње анализирање захтјева потрошачких јединица приликом планирања буџетске потрошње и предлагање износа опредијељених средстава; припрему мишљења и одобравање потрошње средстава планираних годишњим законима о буџету, у складу са мјесечним и кварталним планом потрошње; припрему извјештаја о потрошњи буџетских средстава и извршењу буџета; припрему измјена и допуна годишњих закона о буџету, који се односе на промјене буџетске потрошње; обезбједјивање података за процјену буџетске потрошње у средњорочном периоду; надзор над извршењем програма  потрошачких јединица и њоховог утицаја на остваривање економске политике Владе; вођење евиденције и управљање поступком компензирања неизмирених обавеза, имплементација програмског буџета; координацију активности везано за издавање варанта за потрошњу буџетских средстава и коначних апропријација у складу са годишњим законима о буџету у сарадњи са Сектором трезора и потрошачким јединицама; сарадњу са Државним трезором у вези годишњих, полугодишњих и других извјештаја који се достављају Влади и медјународним институцијама, пружање савјета потрошачким јединицама везаних са буџетску потрошњу, процјену фискалног утицаја закона и других нормативних аката на систем јавне потрошње, давање мишљења на нормативна акта о њиховом утицају на јавну потрошњу.

1.2. У ДИРЕКЦИЈИ ЗА ПЛАНИРАЊЕ ЈАВНИХ ИНВЕСТИЦИЈА врше се послови који се односе на: непосредно развијање процеса планирања јавних инвестицја, дефинисање процедура поступака и израду смјерница, упутстава и инструкција којима се уређује планирање, припрема, доношење и извршење годишњег буџета јавних инвестиција; анализирање главних програма јавних инвестиција у сарадњи са надлежним институцијама, развијање параметара у планирању јавних инвестиција и капиталног буџета; разматрање ефикасности инвестирања и остварених резултата везаних за главне програме јавних инвестиција, давање савјета и координирање израде капиталног буџета планирање буџета у складу са најбољом међународном праксом као и усклађивање са стандардима ЕУ; припрему и израду годишњих закона о буџету јавних инвестиција; доношење мјесечних и кварталних планова потрошње; анализирање захтјева потрошачких јединица приликом планирања буџетске потрошње и предлагање износа опредијељених средстава; припрему мишљења и одобравање потрошње средстава планираних годишњим законима о буџету, у складу са мјесечним и кварталним планом потрошње; припрему извјештаја о потрошњи буџетских средстава и извршењу буџета; припрему измјена и допуна годишњих закона о буџету, који се односе на промјене буџетске потрошње; обезбједјивање података за процјену буџетске потрошње  у средњорочном периоду; надзор над извршењем програма  потрошачких јединица и њиховог утицаја на остваривање економске политике Владе; координацију активности везано за издавање варанта за потрошњу буџетских средстава и коначних апропријација у складу са годишњим законима о буџету у сарадњи са Директоратом за трезор и потрошачким јединицама; сарадњу са Државним трезором у вези годишњих, полугодишњих и других извјештаја који се достављају Влади и медјународним институцијама, пружање савјета потрошачким јединицама везаних за буџетску потрошњу.

1.3. У ДИРЕКЦИЈИ ЗА КООРДИНАЦИЈУ И УПРАВЉАЊЕ СОПСТВЕНИМ СРЕДСТВИМА ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ врше се послови који се односе на: координацију са Управом царина Црне Горе у вези испуњења обавеза према Европској унији из области обрачуна, прикупљања, контроле и уплате сопствених средстава - царина на рачун Европске уније. Координација обухвата оцјену стања људских, кадровских и техничких потенцијала Управе царина, оцјену примјене позитивне законске регулативе и комуникацију са надлежним тијелима Европске комисије о напретку у јачању капацитета за прикупљање, наплату и контролу сопствених средстава; на координацију са Пореском управом Црне Горе у вези испуњења обавеза према Европској унији из области обрачуна, прикупљања, контроле и уплате пореза на додату вриједност на рачун Европске уније. Координација обухвата оцјену стања људских, кадровских и техничких потенцијала Пореске управе, оцјену примјене позитивне законске регулативе и комуникацију са надлежним тијелима Европске комисије о напретку у јачању капацитета за обрачун, прикупљање, наплату и контролу пореза на додату вриједност. Затим, врше се послови координације са надлежним тијелима Европске комисије везаним за обрачун прихода корекције обрачуна према Великој Британији као и за остале приходе Европске уније; координацију са Монстат-ом у вези испуњења обавеза према Европској унији из области обрачуна Бруто националног дохотка сходно методологији ЕСА 95, примјену обрачуна на калкулацију обавеза Црне Горе према буџету Европске уније и комуникацију са Генералним директоратом за буџет Европске уније о степену развоја методологије обрачуна.

1.4. У ДИРЕКЦИЈИ ЗА ОБРАЧУН И КОНТРОЛУ врши се обрачун и контрола зарада, као и контрола отпуштања осталих буџетских средстава везаних зараде, накнаде, додатке и отпремнине.

1.4.1. У Одсјеку за обрачун зарада врше се послови који се односе на пријем и контролу документације везане за обрачун зарада. Врши се уредна и ажурна дистрибуција извјештаја о зарадама потрошачким јединицама, као и благовремена достава извјештаја о обрачунатим зарадама банкама преко којих се врши исплата зарада државних службеника. Врши преглед и сравњење података унијетих у систем са достављеним подацима о зарадама ради провјере комплетности и тачности података о буџету; припрему и издавање инструкција потрошачким јединицама за припрему буџета.

1.4.2 У Одсјеку за контролу зарада врше се послови који се односе на пријем и контролу документације везане за обрачун и контролу документације везане за обрачун зарада; контролу слогова потрошачких јединица које Министарство финансија не обрачунава. Води рачуна да све потрошачке јединице благовремено достављају документацију са неопходним подацима за контролу зарада; одговоран је за уредну и ажурну дистрибуцију извјештаја о контроли зарада потрошачких јединица; даје инструкције у вези контроле и обрачуна зарада; врши преглед и сравњење података унијетих у систем са достављеним подацима о зарадама ради провјере комплетности и тачности података
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?