Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

ДИРЕКТОРАТ ДРЖАВНОГ ТРЕЗОРА

Објављено: 07.11.2017. 15:16 Аутор: Ивона Михајловић - администратор
У ДИРЕКТОРАТУ ДРЖАВНОГ ТРЕЗОРА врше се послови који се односе на: плаћање на бази релевантне документације од стране потрошачких јединица; управљање рачуноводственим системом државних примитака и издатака; водјење Главне књиге Трезора; обрадјивање налога за потрошњу средстава; припремање завршних рачуна буџета; праћење извршавања потрошње средстава опредијељених по годишњем закону о буџету; развијње и водјење рачуноводства буџета и управљање финансијским информационим системом; припремау редовних финансијских извјештаја за потребе министра, Владе и буџетских корисника; дајвање податка за анализу финансијског система; управљање расположивим новчаним средствима на консолидованом рачуну Трезора; обезбједјивање неопходног износа новчаних средстава на консолидованом рачуну трезора који је потребан за благовремено плаћање планираних обавеза, и управљање ликвидношћу; политику управљања јавним дугом, припрему и предлагање правне регулативе из области управљања дугом и готовином; учестввовање у преговорима са страним партнерима када се ради о страном дугу који преузима Влада, као и другим  видовима сарадње са медјународним финансијским организацијама; припрему прописа управљањања готовином и платним прометом; управљање домаћим и страним дугом; управљање страним донацијама, помоћима и зајмовима; управљање дугом насталим по основу датих гаранција и узетих зајмова; управљање дугом по основу хартија од вриједности које је емитовала држава; воддјење евиденције о државном дугу, страним донацијама, датим зајмовима и гаранцијама;; на утврдјивање рачуноводствених стандарда у области јавних финансија Црне Горе у складу са медјународним рачуноводственим стандардима; анализирање и извјештавање о стању задужености Црне Горе; побољшање техничких процедура и система подршке у циљу водјења ефективне, ефикасне и тачне евиденције; обезбједјење управљања свим токовима прихода и расхода буџета; информисање запослених у органима државне управе о  могућностима коришћена  САП система и других информационих технологија трезора; вођење евиденције о отвореним банкарским рачунима и подрачунима и платним картицама; припремања програма обуке и вршења надзора над спровођењем обуке рачуновођа у јавном сектору.. 

4.1 У Дирекцији за рачуноводствене услуге и извршење буџета врше се послови који се односе на:
- вођење главне књиге Трезора и помоћних књига; припрему и вођење плана рачуна и израду  извјештаја промјенама на главном и помоћним рачунима; оезбједјење правилне примјене Контног плана; и правилне примјене рачуноводствених стандарда; припрему завршног рачуна буџета; праћење потрошње опредијељених средстава; управљање рачуноводственим системом државних примитака и издатака; припрему анализа и извјештаја у вези остварења буџетских примитака и издатака у складу са класификационом структуром.

- вођење евиденције о приходима; вођење тачне и благовремене евиденције свих издатака;  плаћање на бази релевантне документације у складу са плановима потрошње; обезбједјивање тачне и благовремене евиденције у Главној књизи Трезора; састављање финансијских извјештаја о извршењу буџета.

4.2. У Дирекцији за буџетско рачуноводство и извјештавање, врше се послови који се односе на:
- припрему и усаглашавање рачуноводствених стандарда јавног сектора у складу са најбољом рачуноводственом праксом; припрему предлога Контног плана за потрошачке јединице, фондове и јединице локалне самоуправе; измјене постојећих и нацрте нових прописа у области рачуноводствене политике и система буџета; обезбједјење да се рачуноводствена политика јавног сектора спроводи, развија и поштује; припрему мишљења из области рачуноводствене политике јавног сектора; припрему информација из области рачуноводствене политике јавног сектора; израда Завршног рачуна буџета Црне Горе и других финансијских извјештаја по захтјеву претпостављеног и вођења помоћних рачуноводствених евиденција, одржавања система класификација, прикупљања финансијских извјештаја корисника буџета Црне Горе, организовање финансијских извјештавања у јавном сектору и пружања помоћи корисницима буџета око питања примјене рачуноводствених правила и процедура

- припрему програм обуке и обуку рачуновођа у јавном сектору за примјену рачуноводствених стандарда; вођење регистра рачуновођа у јавном сектору; отварање и затварање  рачуна и подрачуна потрошачких јединица и вођења евиденције о отвореним државним банкарским рачунима и платним картицама.

4.3 У Дирекцији за управљање дугом, анализу задужености и односе са иностранством (фронт office), врше се послови који се односе на: 
- надзор над свим трансакцијама по активним ино и домаћим кредитима, издатим државним хартијама од вриједности и осталим кредитним активностима на домаћем и међународном тржишту, било да су директне или гарантоване; процјену у вези са  понудјеним кредитним опцијама за финансирање државног буџета; припрема информација за кредитна задужења и за издавање државних ино и домаћих гаранција и он-лендинг операција; анализу и предвидјање будуће потребе задуживања и на основу тога припреме извјештаја и препорука; припрему неопходних података и образложења у вези припремања годишњег буџета државе у сарадњи са Дирекцијом за управљање готовином, сервисирање дуга, евиденцију државног и јавног дуга (бацк office); израду информација ка владиним тијелима, тренутним и потенцијалним кредиторима и агенцијама за кредитни рејтинг.

- анализу и елаборацију извјештаја  о стању задужености Црне Горе (државни и јавни дуг); анализу и елаборацију извјештаја о краткорочној и дугорочној стратегији задуживања; анализу и предвидјање будућих потреба задуживања и на основу тога припрему извјештаја и препорука; процјену нето прилива буџета (из домаћих и иностраних извора), као и способност отплате дуга државе, у тренутку и у будућности; анализу и елаборирацију утицаја свих активираних гаранција по буџет државе као посљедица немогућности оригиналног дужника да измири обавезе по кредиту; анализирање и извјештавање о управљању дугом у осталим земљама, стању задужености, новим трендовима, успјешним методама превазилажења презадужености, новим аранжманима на међународном финансијаском тржишту и слично.

- учешће у преговорима Министарства финансија са домаћим и медјународним финансијским организацијама; припрему правне регулативе везано за свеобухватно управљање јавним дугом; припрему  преговора и анализирање  уговора везаних за домаће и иностране зајмове; ускладјивање предлога уговора из ове области са домаћом правном регулативом; контактирање потенцијалних кредитора у сврху идентификовања домаћих и иностраних извора финансирања; координацију односа и комуникацију са домаћим и иностраним финансијским институцијама по питању домаћег и ино дуга;
 
- Припрему прописа који регулишу област управљања и сервисирања девизне штедње девизним штедишама, прикупљање података од банака и Централне депозитарне агенције по основу којих се организује исплата девизне штедње и обвезница девизним штедишама, евиденција исплаћене девизне штедње и реализованих обвезница, израда извјештаја о исплаћеној девизној штедњи и реализованим обвезницама; обезбјеђивање благовремених и објективних информација, како појединачно  за девизне штедише, тако и за јавност путем средстава информисања о свим питањима која се односе на управљање и сервисирање девизне штедње;

- Припремање информација према Владиним тијелима о испуњености услова за дугорочно задуживање локалне самоуправе.

4.4 У Дирекцији за управљање готовином, сервисирање дуга, евиденцију државног и јавног дуга (бацк office), врше се послови који се односе на:
- ефикасно управљање готовином у циљу благовременог извршавања свих обавеза; анализе токова новчаних средстава, потребе за позајмицама у циљу оптималног обезбјеђења средстава и улагањима, како би се оптимизирала употреба обезбијеђених средстава; успостављање политике и процедура  за ефикасно управљање готовином на свим државним рачунима; дневну сарадњу са Дирекцијом за рачуноводствене услуге и извршење буџета у циљу обезбједјења средстава за благовремено извршавање доспјелих обавеза;    предвидјање недостатка или вишка средстава на консолидованом рачуну Трезора, како би се оптимизирала употреба новчаних средстава; консолидовано праћење стања новчаних средстава на свим државним рачунима; предлагање опција инвестирања државног новца; сарадњу са централном монетарном институцијом и другим релевантним финансијским институцијама у вези са питањима политике ликвидности; припрему извјештаја и планова  новчаних токова у циљу благовремног сервисирања дуга.

- Сервисирање обавеза по свим активним ино и домаћим кредитима, издатим државним хартијама од вриједности на домаћем и међународном тржишту и осталим кредитним активностима, било да су директне или гарантоване.

- Евиденцију и праћење свих трансакција по активним ино и домаћим кредитима, издатим државним хартијама од вриједности и осталим кредитним активностима на ино и домаћем тржишту, било да су директне или гарантоване; анализу и предвидјање будуће потребе задуживања и на основу тога припреме извјештаја и препорука и припрему неопходних података и образложења у вези припремања годишњег буџета државе у сарадњи са Дирекцијом за управљање дугом, анализу задужености и односе са иностарнством; израду информација ка владиним тијелима; евиденција и праћење стања ино и домаћег дуга и ино и домаћих гаранција.

- Прикупљање података и евиденција стања дуга локалне самоуправе; извјештавање о стању дуга локалне самоуправе.

4.5 У Дирекцији за одржавање САП-а и других информатичких система државног трезора, врше се послови који се односе на: информатичку подршку, развој и одржавање приходног модела Државног трезора; информатичку подршку, развој и одржавање расходног модела Државног трезора; информатичку подршку и развој система за обрачун зарада; информатичку подршку осталим пословним процесима у Сектору Државног трезора; координацију информационих система Пореске управе, Управе царина и Министарства финансија, информациону подршку и сарадњу са другим ИТ центрима у државним органима; подршку и одржавање ИТ опреме; планирање нових ИТ система у Министарству; подршку РТГС систему за плаћање према Централној банци и праћење нових технологија и могућности њихове примјене.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?