32. сједница Владе Црне Горе - 15.07.2021. године

Овај чланак садржи листу докумената

Влада Црне Горе је на 32. сједници одржаној 15. јула 2021. године, којом је предсједавао премијер проф. др Здравко Кривокапић, усвојила Информацију о појачаном надзору пословања привредних друштава од стране инспекцијских органа.

Сходно Закону о невладиним организацијама, Влада је донијела Одлуку о утврђивању приоритетних области од јавног интереса и висине средстава за финансирање пројеката и програма невладиних организација у 2021. години. У Одлуци су приоритетне области од јавног интереса у којима ће се, на предлог министарстава, финансирати пројекти и програми невладиних организација из Буџета Црне Горе у овој години. Расподјела средстава дефинисана је на позицијама надлежних министарстава и исказана у одговарајућим процентима у односу на, такође у проценту исказан, износ утврђен за ову намјену Законом. У расправи је појашњено да је процес програмирања било неопходно поновити због организационих промјена, сходно утврђеним органима државне управе и управним областима за које су основани.

У складу са Закључком Скупштине којим се Влада позива на поштовање и испуњавање свих препорука Државне ревизорке институције датих у Извјештају о ревизији Предлога закона о Завршном рачуну буџета Црне Горе за 2019. годину, Влада је усвојила Акциони план за имплементацију препорука Државне ревизорке институције. Тим поводом задужени су корисници буџета да координирају активности у циљу реализације Акционог плана и Министарству финансија и социјалног старања, по истеку квартала достављају извјештаје за све потрошачке јединице над којима врше надзор, док је Министарство задужено да квартално извјештава Владу о реализацији Плана.

Влада је усвојила Информацију о Финансијском споразуму између Европске комисије, Црне Горе и Косова за 2020. годину, у оквиру IPA II Програма прекограничне сарадње Црна Гора - Косово 2014-2020 и прихватила текст Финансијског споразума. У дискусији је наглашено да прекогранична сарадња има за циљ промовисање добросусједских односа и друштвено-економски развој кроз спровођење заједничких иницијатива на локалном и регионалном нивоу. Потписивањем Финансијског споразума биће омогућена реализација активности чији је циљ побољшање стандарда и квалитета живота људи у том подручју, кроз валоризацију њихових туристичких потенцијала, еколошки одржив и друштвено инклузиван привредни развој региона, уз поштовање његове заједничке културне и природне баштине. Такође, потписивање Финансијског споразума је услов за наставак спровођења Програма прекограничне сарадње Црна Гора - Косово 2014-2020. Укупни процијењени трошкови за 2020. годину износе 1.270.588,00 еура, а максимални допринос Уније је одређен на 1.080.000,00 еура. Суфинансирање пројеката обезбјеђују корисници бесповратних средстава, у износу од најмање 15% укупних прихватљивих трошкова на нивоу пројекта.

Такође, усвојена је и Информација о Финансијском споразуму између Европске комисије, Црне Горе и Албаније за 2020. годину, у оквиру IPA II Програма прекограничне сарадње Црна Гора – Албанија 2014–2020 и прихваћен текст Финансијског споразума којим су укупни трошкови за 2020. годину процијењени на 1.800.000,00 еура, а максимални допринос Уније је одређен на 1.530.000,00 еура.

Влада је усвојила Информацију о спровођењу иницијативе „Мапа пута за борбу против корупције и илегалних финансијских токова“, под покровитељством Берлинског процеса и уз експертску помоћ UNODC-а и RAI. У расправи је истакнуто да овај документ, усвојен на Регионалном форуму одржаном од 21. до 23. јуна 2021. године у Охриду, треба да резултира остварењем опипљивих побољшања у примјени постојец́их националних мјера за борбу против корупције и незаконитог финансирања и међународних стандарда и препорука, укључујући оне из годишњих извештаја Европске комисије у вези са проширењем ЕУ, за период од 2021. до 2024. године. Мапа пута препознаје приоритете заједничког дјеловања земаља Западног Балкана у сљедећим областима:

  1. Превенција и борба против корупције у јавним набавкама, укључујући јавне набавке у ванредним околностима;
  2. Даље јачање система пријављивања сукоба интереса и имовине;
  3. Унапређење одговора кривичног правосуђа на корупцију и економска кривична дјела кроз креирање регионалне мреже специјализованих тужилаца, полиције и финансијскообавештајних служби у земљама Западног Балкана.

Донијет је Акциони план за спровођење Стратегије мањинске политике 2019–2023, за 2021–2022. годину. Акциони план садржи стратешке циљеве, дефинисане конкретне активности, индикаторе резултата, надлежне институције, предвиђене рокове за реализацију активности, као и финансијску конструкцију за реализацију стратешког документа. У дискусији је наглашено да су исказане буџетске потребе у неким случајевима мање од реалних због буџетских ограничења, па је намјера да се кроз донаторске активности превазиђу ова ограничења.

Влада је усвојила Информацију о реализацији Уговора о концесији за детаљна геолошка истраживања и експлоатацију сулфидне полиметаличне руде (Pb, Zn, Cu, FeS2 и осталих пратећих сулфида метала) на истражно-експлоатационом простору бившег рудника “Брсково” код Мојковца, број 01-3660/1 од 10.12.2010. године. У Информацији је, поред осталог,  наведено да се Концесионар обратио Министарству капиталних инвестиција захтјевом за измјену рокова у погледу извршења обавезе израде рударске техничке документације и прибављања одобрења, дозвола и сагласности неопходних за извођење рударских радова у року од двије године од 25. јула 2019. године, тј. од датума уласка у нову фазу реализације Уговора. У образложењу захтјева Концесионар наводи административна кашњења настала од 8. маја 2020. године, позивајуц́и се на члан Уговора којим је прописано да „период трајања концесије из овог уговора ц́е се продужити и за временски период кашњења надлежних органа у издавању неопходних одобрења за рад концесионара“. Имајуц́и у виду досадашње резултате геолошких истраживања, као и представљени пројекат „Рудник Брсково“ којим је, између осталог, пројектовано: 3 милиона еура концесионе накнаде годишње, око 330 запослених и 2,3 милиона еура пореза на добит, Влада је задужила Министарство капиталних инвестиција да анексом уговора о концесији продужи рок за израду рударске техниц̌ке документације и прибављање одобрења, дозвола и сагласности за испуњавање услова за експлоатацију минералне сировине и за добијање одобрења за извођење радова по главном рударском пројекту експлоатације на истраженим лежиштима (''Жута Прла'', ''Вишњица'', ''Брсково'' и ''Игришта'') због непостојања претпоставки за издавање урбанистиц̌ко-техниц̌ких услова.

Усвојена је Информација о сарадњи Министарства просвјете, науке, културе и спорта и Самосталног синдиката ђачких и студентских домова Црне Горе и прихваћен текст Споразума о обезбјеђивању средстава за рјешавање стамбених потреба запослених у домовима ученика и студената у Црној Гори. Гранским колективним уговором за установе ученичког и студенстког стандарда предвиђено је да послодавац у циљу рјешавања стамбених потреба запослених у домовима, на жиро рачун посебног фонда Синдиката уплаћује износ који ће уговорене стране одредити посебним Споразумом. У циљу рјешавања стамбених питања запослених у домовима ученика и студената у Црној Гори. Тим поводом задужено је Министарство да за 2021, 2022. и 2023. годину, за потребе реализације Споразума, Самосталном синдикату ученичких и студентских домова обезбиједи средства у износу од по 70.000,00 еура на годишњем нивоу.

Влада је усвојила Информацију о коришћењу средстава текуће буџетске резерве за финансирање учешћа црногорске делегације на Олимпијским играма у Токију. У Информацији је наглашено да ће Црну Гору на Олимпијским играма у Токију, које се одржавају од 23.07-08.08.2021. године, представљати чак 33 спортиста из 7 спортова, што је, узимајући у обзир величину спортске базе Црне Горе, огроман успјех нашег спорта. У том контексту, задужено је Министарство финансија и социјалног старања да износ од 228.000,00 еура пренесе на рачун Црногорског олимпијског комитета, за финансирање учешћа црногорске делегације на Олимпијским играма.

Поред осталог, Влада је на данашњој сједници усвојила и Програм за контролу популације паса у Црној Гори који је сачињен је у складу са смјерницама Међународне организације за здравље животиња - OIE, Кодексом о здрављу копнених животиња OIE и важећим националним прописима. Оперативни циљ Програма је успостављање одрживог система за контролу популације паса у Црној Гори ради побољшања здравља и добробити власничких паса и паса луталица, а у коначном, заштите здравља животиња и људи. На основу овог Програма, препоручује се свим локалним самоуправама да, у складу са одређеним роком, донесу своје планове за контролу популације паса, прилагођене локалним условима.

32. sjednica Vlade Crne Gore (15.07.2021.)


32. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Информација о појачаном надзору пословања привредних друштава од стране инспекцијских органа Материјал Закључци
2.Предлог одлуке о утврђивању приоритетних области од јавног интереса и висине средстава за финансирање пројеката и програма невладиних организација у 2021. години Материјал Закључци
3.Предлог одлуке о утврђивању јавног интереса за експропријацију непокретности, ради реализације пројекта изградње СТС 10/0,4 250 KVA „Равни Лаз“ са прикључним 10 KV кабловским водом и дионицом НН мреже - КО Церовице, Подгорица Материјал Закључци
4.Предлог програма за контролу популације паса у Црној Гори Материјал Закључци
5.Предлог акционог плана за имплементацију препорука Државне ревизорске институције Материјал Закључци
6.Информација о Финансијском споразуму између Европске комисије, Црне Горе и Косова за 2020. годину, у оквиру IPA II Програма прекограничне сарадње Црна Гора – Косово 2014-2020 с Предлогом споразума Материјал Закључци
7.Информација о Финансијском споразуму између Европске комисије, Црне Горе и Албаније за 2020. годину, у оквиру IPA II Програма прекограничне сарадње Црна Гора – Албанија 2014-2020 с Предлогом споразума Материјал Закључци
8.Информација о спровођењу иницијативе „Мапа пута за борбу против копруције и илегалних финансијских токова“, под покровитељством Берлинског процеса и уз експертску помоћ UNODC-a и RAI-a Материјал Закључци
9.Извјештај о развоју и заштити права мањинских народа и других мањинских националних заједница у 2019. години Материјал Закључци
10.Предлог акционог плана за спровођење Стратегије мањинске политике 2019–2023, за 2021–2022. годину Материјал Закључци
11.Извјештај о реализацији Акционог плана за спровођење енергетске ефикасности 2019- 2021. за 2020. годину Материјал Закључци
12.Информација о реализацији Уговора о концесији за детаљна геолошка истраживања и експлоатацију сулфидне полиметалиц̌не руде (Pb, Zn, Cu, FeS2 и осталих пратец́их сулфида метала) на истражно-експлоатационом простору бившег рудника „Брсково“ код Мојковца Материјал Закључци
13.Информација о сарадњи Министарства просвјете, науке, културе и спорта и Самосталног синдиката ђачких и студентских домова Црне Горе с Предлогом споразума о обезбјеђивању средстава за рјешавање стамбених потреба запослених у домовима ученика и студената у Црној Гори Материјал Закључци
14.Завршни извјештај о реализацији Стратегије раног и предшколског васпитања и образовања 2016–2020. године Материјал Закључци
15.Завршни извјештај о спровођењу Програма развоја културе 2016–2020 с Извјештајем о реализацији Акционог плана за спровођење Програма развоја културе 2016–2020. у 2020. години Материјал Закључци
16.Информација о коришћењу средстава текуће буџетске резерве за финансирање учешћа црногорске делегације на Олимпијским играма у Токију Материјал Закључци
17.Извјештај о раду Комисије за заштиту права у поступцима јавних набавки за 2020. годину Материјал Закључци
18.Извјештај о спровођењу националног плана за одрживу употребу средстава за заштиту биља за 2020. годину Материјал Закључци
19.Завршни извјештај о реализацији Националне стратегије за борбу против HIV/AIDS за период од 2015. до 2020. године Материјал Закључци
20.Завршни извјештај о реализацији Стратегије Црне Горе за спрјечавање злоупотребе дрога за 2020. годину Материјал Закључци
21.Предлог правилника о измјенама и допунама Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства јавне управе, дигиталног друштва и медија Материјал Закључци
22.Предлог закључка о коришћењу годишњих одмора у Влади Црне Горе и органима државне управе за 2021. годину Материјал Закључци
23.Кадровска питања Закључци
23.1Предлог за именовање члана Управног одбора Јавне установе Дом старих “Бијело Поље” Материјал
23.2Предлог за разрјешење сталног представника Црне Горе при Међународној поморској организацији (IMO) Материјал
23.3Предлог за разрјешење сталне представнице Црне Горе при Организацији за храну и пољопривреду Уједињених нација Предлог за разрјешење сталне представнице Црне Горе при Организацији за храну и пољопривреду Уједињених нација [ла](ФАО)[/лат] и осталим организацијама УН система и осталим организацијама УН система Материјал
23.4Предлог за опозив изванредног и опуномоћеног амбасадора Црне Горе при ASEAN-у, на нерезидентној основи, са сједиштем у Пекингу Материјал
23.5Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералног директора Генералног директората за билатералне послове у Министарству вањских послова Материјал
23.6Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Генералног директората за билатералне послове и економску и културну дипломатију у Министарству вањских послова Материјал
23.7Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за јавно здравље и програмску здравствену заштиту у Министарству здравља Материјал
23.8Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за контролу квалитета здравствене заштите и развој људских ресурса у здравству у Министарству здравља Материјал
23.9Предлог за именовање Одбора директора Здравствене установе Завод за трансфузију крви Црне Горе Материјал
23.10Предлог за разрјешења и именовања предсједнице и шест чланова Савјета за сарадњу органа државне управе и невладиних организација Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
24.Информација о закључивању уговора о лиценцама између НАТО Агенције за комуникације и информације и Министарства одбране Црне Горе с предлозима уговора Материјал Закључци
25.Предлог платформе за званичну посјету потпредсједника Владе Црне Горе др Дритана Абазовића Републици Албанији, 16. јула 2021. године Материјал Закључци
26.Предлог платформе за посјету министра вањских послова Ђорђа Радуловића Великом Војводству Луксембург, од 16. до 19. јула 2021. године Материјал Закључци
27.Предлог за преусмјерење средстава с потрошачке јединице Министарство финансија и социјалног старања - Текуће буџетске резерве на потрошачку јединицу Заштитник људских права и слобода Црне Горе Материјал Закључци
28.Предлог за давање сагласности за обезбјеђивање средстава за набавку PCR тестова и потрошног материјала за ЗУ Дом здравља Котор Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
29.Предлог за давање сагласности ЈУ Гимназија и ЈУ Поморска школа из Котора за давање у закуп просторија уписаних у лист непокретности број 293 КО Доброта И, општина Котор у својини Црне Горе Материјал Закључци
30.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Маршал Тито“ из Улциња за давање у закуп просторија уписаних у лист непокретности број 3171 КО Улцињ, општина Улцињ у својини Црне Горе Материјал Закључци
31.Питања и предлози
31.1Предлог платформе о учешћу директора Управе за инспекцијске послове на састанку на високом нивоу, који ће се одржати у Тирани, 16. јула 2021. године с Предлогом меморандума о сарадњи између Управе за инспекцијске послове Црне Горе и Централног инспектората Републике Албаније у области реформе инспекцијског надзора и рада инспекцијских служби Материјал Закључци
31.2Предлог платформе за посјету делегације Владе Црне Горе, коју предводи министар екологије, просторног планирања и урбанизма Ратко Митровић, Републици Словенији, од 19. до 22. јула 2021. године, Љубљана, Република Словенија Материјал Закључци

Архива материјала са претходних сједница Владе Црне Горе:

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?