4. сједница Владе Црне Горе - 24.12.2020. године

Овај чланак садржи листу докумената

Влада Црне Горе је 24.12.2020. године на четвртој сједници којом је предсједавао предсједник проф. др Здравко Кривокапић, утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о фискализацији у промету производа и услуга. Уважавајући потребе привредне заједнице, наведеним законским рјешењем предлаже се могућност прелазног периода до 1. јуна 2021. године за успостављање система електронске фискализације у реалном времену (он лине). Ово би значило да се пореским обвезницима у првих пет мјесеци 2021. године, оставља могућност избора начина евидентирања промета производа односно услуга, уз обавезу увођења примјене система онлине фискализације у реалном времену, од 1. јуна 2021. године, за све обвезнике у складу са Законом. Такође, прецизирано је да у тренутку преласка на нови систем електронске фискализације у реалном времену, порески обвезници неће бити у могућности да се врате на стари систем.

У дискусији је наглашено да ће се доношењем предложеног закона успоставити систем којим ће се обезбиједити доступност података о промету производа и услуга са циљем: ефикасне контроле промета, односно контрола свих испорука производа и услуга, што ће значајно допринијети смањивању неформалне економије у овој области; постепеног смањивања пореске администрације што ће пореским обвезницима олакшати поступак обрачунавања и плаћања пореских обавеза; стварања услова за ефикасно управљање пореским контролама и поступцима принудне наплате коришћењем јасних критеријума за анализу ризика у пословању пореског обвезника.

Усвојена је Информација о продужењу Програма субвенционисања зарада у циљу ублажавања негативних ефеката епидемије новог корона вируса ЦОВИД-19. Тим поводом, Влада је одлучила даодобри продужење примјене Програма за мјесец дана, односно исплату субвенција децембарских зарада, под унапријед дефинисаним условима.

Влада је усвојила Информацију о потреби доношења рјешења о привременом финансирању потрошачких јединица од 1. јануара 2021. године до доношења Закона о буџету Црне Горе за 2021. годину. У Информацији се истиче да ће Министарство финансија, у извршењу овлашћења прописаног Законом о буџету и фискалној одговорности, доносито мјесечна рјешења о привременом финансирању до доношења Закона о буџету за 2021. годину. Чланом 37 Закона о буџету и фискалној одговорности је прописано, између осталог: „ако се закон о буџету државе не донесе до 31. децембра текуће године, за наредну фискалну годину, Министарство финансија, до његовог доношења, потрошачким јединицама мјесечно одобрава средства до износа 1/12 стварних издатака у претходној фискалној години“.

У дискусији је оцијењено да ће овакав приступ у наредним мјесецима омогућити редовне исплате зарада, пензија, социјалних и других давања до усвајања буџета за 2021. годину. То, истовремено, значи и да ће сервисирање свих других исплата које су важне за грађане и привредне субјекте бити редовно.

Утврђена је Уредба о измјенама Уредбе о организацији и начину рада државне управе. Измјенама се праћење стратегије иновационе дјелатности брише из надлежности Министарства просвјете, науке, културе и спорта (МПНКС). Услуге подршке стартаповима и развој научно-технолошких паркова бришу се из надлежности МПНКС и додају у надлежност Министарства економског развоја (МЕР), будући да је то прописано као дио Националног иновационог система у складу са Законом о иновационој дјелатности.

Имајући у виду дуготрајну изградњу капацитета унутар ранијег Министарства науке везано за ЕУ Оквирни програм за истраживање и иновације и његов све већи фокус на иновације, а такође и потребу да се задржи веза иновација са науком у Црној Гори, послови националних контакт особа за овај програм у дијелу иновација, и то запослених са ранијим искуством у спровођењу програма, предвиђено је да буду у Министарству економског развоја, као и политички дијалог са ЕУ у домену иновација, што се додаје у дио надлежности МЕР. Стимулисање заштите и развоја проналазака из МПНКС пребацује се у надлежност МЕР, будући да су проналазачи дефинисани као субјекти који обављају иновациону дјелатност у Закону о иновационој дјелатности.

Такође, прописује се и надлежност МЕР за спровођење подстицајних мјера за развој иновација у сарадњи са другим надлежним институцијама, у складу са леx специалис Законом о подстицајним мјерама за развој истраживања и иновација, који се доминантно односи на област иновација.

На сједници је утврђен Правилник о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства одбране. Правилником се у саставу руководног кадра отвара још једно мјесто државног секретара, док се из састава експертског кадра укида 9, а отвара 5 радних мјеста, тако да се укупан број радних мјеста смањио за три.

На иницијативу Министарства унутрашњих послова размотрен је Захтјев за давање сагласности за попуну радног мјеста које није предвиђено Кадровским планом. С тим у вези, Влада је дала сагласност да се попуни радно мјесто број 1 – директор Управе полиције, систематизовано Правилником о унутрашњој организацији и систематизацији Управе полиције. У Захтјеву је наглашено да у вријеме израде и усвајања кадровског плана за 2020.годину, радно мјесто директора Управе полиције није назначено као потребно, јер је дужност директора обављао др Веселин Вељовић, који је у међувремену је поднио захтјев за престанак мандата због преласка на нову дужност.

Влада је усвојила Информацију о потреби заказивања скупштине акционара Електропривреде Црне Горе АД Никшић. У информацији наведено да се ванредна скупштине акционара Електропривреде сазива ради доношења Одлуке о разрјешењу чланова Одбора директора, као и избору нових чланова Одбора директора ове компаније. Истакнуто је да се поступак разрјешавања свих чланова Одбора директора покреће због лошег управљања друштвом у дужем периоду, а доношење одлука од великог значаја за рад компаније није било у складу са основним начелима ефикасног управљања. Влада је оцијенила да нетранспарентно пословање, поједине контрадикторне одлуке управљачке структуре компаније, као и евидентно постојање конфликта итереса код појединих чланова Одбора тражи брзу реакцију оснивача, па је неопходно да се одлуке о разрјешењу и именовању спроведу у што скоријем року.

Донијето је Рјешење којим се одбија захтјев службеника Фонда пензијског и инвалидског осигурања, начелника Подручне јединице Цетиње Божидара Ивановића, за изузеће предсједнице Дисциплинске комисије у дисциплинском предмету број: 09-ДП151/19-94, на расправи одржаној 11.12.2020. године, као неоснован.

Влада је донијела Закључак којим се стављају ван снаге закључци владе број 07-4675 од 22. октобра 2020. године. Ријеч је о закључцима којима је Влада дала сагласност за продају непокретностиу својини Црне Горе – катастарске парцеле број 1992, по начину коришћења пашњак 5. класе, површине 1.483 м², уписане у лист непокретности број 813, КО Радманци, Општина Петњица, укупне процијењене вриједностиу износу од 4.449.00 еура и задужила Министарство финансија да, у складу са законом, спроведе поступак продаје наведене непокретности. Након окончања комплетног поступка, који је укључивао и јавно надметање, Министарство финансија и социјалног старања је предложило да Влада стави ван снаге раније закључке, јер су и проглашени купац и другорангирани понуђач одустали од куповине непокретности.

Због смјене на челу Министарства унутрашњих послова, усвојен је Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број:07-2970, од 11. јуна 2020. године, са сједнице од 04. јуна 2020. године којим је овлашћен Мевлудин Нухоџић, тадашњи министар унутрашњих послова да, у име Владе, потпише анексе Споразума између Владе Црне Горе и Вијећа министара Босне и Херцеговине о спровођењу граничних провјера на заједничким граничним прелазима. Донијет је нови Закључак којим се овлашћује мр Сергеј Секуловић, министар унутрашњих послова, да, у име Владе, потпише анексе Споразума.

Из истих разлога усвојен је и Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број:07-584, од 27. фебруара 2020. године, са сједнице од 20. фебруара 2020. године, а министер Секуловић овлашћен је да потпише Споразум о измјенама и допунама Споразума између Владе Црне Горе и Вијећа министара Босне и Херцеговине о праничним прелазима за погранични саобраћај.

Влада је размотрила Приједлог за преусмјеравање средстава са потрошачке јединице Управа полиције на потрошачку јединицу Управа за имовину и задужила Министарство финансија и социјалног старања да преусмјери укупан износ од 260.000,00 еура. На основу достављених извјештаја Управе за имовину о стању позиција на програму Обједињене јавне набавке – Управа полиције, утврђено је да је у циљу измирења обавеза према добављачима, потребно извшити преусмјеравање средстава из буџета Управе полиције.

Влади су на разматрање и усвајање достављене Информације о стању у националном авио-превознику Монтенегро Аирлинес ад Подгорица, гдје је указано на бројне пропусте, мањкавости и недостатке у пословању ове компаније. Закон о улагању у консолидацију и развој Друштва за транспорт путника и робе у ваздушном саобраћају „Монтенегро Аирлинес“ АД Подгорица суспендован је одлуком Савјета Агенције за заштиту конкуренције. Услед нејасних и неријешених надлежности унутар Агенције за заштиту конкутенције, на основу стечених информација консултанти су подржали позитивно мишљење о Закону, које Савијет агенције није прихватио, те дао рјешење којим се обуставља даља исплата средстава по основу важећег Закона. Могућност жалбе на обуставу исплата није искоришћена од стране тадашњег Министарства саобраћаја и поморства, те се изгубила могућност управног поступка. Сам Закон леx специалис о Монтенегро Аирлинес-у није донешен на прави начин, а компанија је запала у озбиљна дуговања, од којих су сљедећа ургентна за плаћање: Еуроцонтролу 160.000 ЕУР уз могучност заплијене авиона на аеродромима у ЕУ од 26.12.2020; закуподавцима Ембраер 195 компанији ГЕЦАС у износу од око 1,2 милиона ЕУР за сахтјевом за прекид уговора за изнајмљивање авиона од 1.1.202; закуподавцу мотора за Ембраер-е 195 компанији БЕАУТЕЦХ у износу од око 600 000 ЕУР са зајтјевом за раскид уговора и повраћај 28.12.2020. године; Аеродрому Београд за пружене услуде у износу од 500 000 ЕУР.

По основу поменутог Закона Монтенегро Аирлинес-у исплаћен је износ од 4,2 милиона ЕУР (умањен у коначном на износ од 3,7 милиона ЕУР), што су намјенска средства за рестаурацију мотора. За коришћење ових средстава за текуће обавезе неопходна је одлука Владе. Друга опција је краткорочна позајмица уз тржишне услове у износу од око 5 милона ЕУР или једноставно анставак примјене спорног закона и исплата неисплаћених средстава од око 3,8 милиона ЕУР.

Социјална компонента наводи се као још озбиљнија – последња мјесечна зарада запосленима исплаћена је у септембру 2020, а компаније није плаћала обавезе Пореској управи за порезе у доприносе од октобра 2016. године.

Ликвидација Монтенегро Арлинеса наводи се као неминовност пред коју је Влада доведена, а поступак ликвидације износио би око 50 милиона ЕУР. Због препознавања неупитне важности постојања националног авио-превозника, најављује се оснивање потпуно нове компаније, а поступак стварања уз интензиван рад не би био краћи од 6 до 9 мјесеци.

У оквиру кадровских питања, Влада је донијела Рјешење о именовању Вијеће за националну безбједност, у саставу:

Предсједник, проф. др Здравко Кривокапић, предсједник Владе Црне Горе;

Чланови:

1. др Дритан Абазовић, потпредсједник Владе Црне Горе,

2. др Владимир Лепосавић, министар правде, људских и мањинских права,

3. мр Сергеј Секуловић, министар унутрашњих послова,

4. др Оливера Ињац, министарка одбране,

5. мр Милојко Спајић, министар финансија и социјалног старања,

6. Ђорђе Радуловић, министар вањских послова,

7. Дејан Вукшић, вршилац дужности директора Агенције за националну безбједност и

8. Милан Кнежевић, предсједник Одбора за безбједност и одбрану Скупштине Црне Горе.

За в.д. помоћнице генералног секретара Владе Црне Горе – руководитељке Сектора за послове Владе, одређује се Жана Прашчевић - Милачић, дипломирани правник, до постављења помоћника генералног секретара Владе Црне Горе – руководиоца овог сектора у складу са законом, а најдуже до шест мјесеци.

Алмедина Вукић, мр политичких наука, одређена је за в.д. помоћнице генералног секретара Владе Црне Горе – руководитељке Сектора за координацију, праћење усклађености и праћење спровођења стратегија којима се утврђују јавне политике, до постављења помоћника генералног секретара у складу са законом, а најдуже до шест мјесеци.

Влада је донијела Рјешење о престанку мандата Тањи Остојић, генералној директорици Директората за међународну сарадњу и европске интеграције у Министарству унутрашњих послова, на основу личног захтјева.

Донијето је Рјешење о престанку мандата Маји Мијушковић, генералној директорици Директората за поморску привреду у Министарству саобраћаја и поморства, такође на лични захтјев.

Ивана Ђуровић, дипломирани економиста, именована је за државну секретарку у Министарству економског развоја.

Četvrta sjednica Vlade Crne Gore (24.12.2020.)

4. сједница Владе Црне Горе

IМАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Предлог уредбе о измјенама Уредбе о организацији и начину рада државне управе Материјал Закључци
2.Предлог за давање сагласности за покретање поступка за попуну радног мјеста директор Управе полиције – Управа полиције, које није предвиђено Кадровским планом за 2020. годину Материјал Закључци
3.Информација о потреби заказивања скупштине акционара Електропривреде Црне Горе АД Никшић Материјал Закључци
4.Информација о тренутном стању у националном авио превознику "Монтенегро Аирлинес" АД Подгорица Материјал Закључци
5.Предлог рјешења којим се одбија захтјев службеника Фонда пензијског и инвалидског осигурања, начелника Подручне јединице Цетиње Божидара Ивановића, за изузеће предсједнице Дисциплинске ком Материјал Закључци
6.Предлог за давање овлашћења за потписивање аката и располагање буџетским средствима Секретаријата за законодавство Материјал Закључци
7.Предлог за стављање ван снаге Закључака Владе Црне Горе, број: 07-4675, од 22. октобра 2020. године Материјал Закључци
8.Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 07-2970, од 11. јуна 2020. године Материјал Закључци
9.Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 07-584, од 27. фебруара 2020. године Материјал Закључци
10.Предлог за преусмјерење средстава с потрошачке јединице Управа полиције на потрошачку јединицу Управа за имовину Материјал Закључци
11.Кадровска питања Закључци
11.1Предлог рјешења о именовању Вијећа за националну безбједност Материјал
11.2Предлог рјешења о одређивању в.д помоћнице генералног секретара Владе Црне Горе Материјал
11.3Предлог рјешења о одређивању в.д помоћнице генералног секретара Владе Црне Горе Материјал
11.4Предлог рјешења о престанку мандата генералне директорице Директората за међународну сарадњу и европске интеграције у Министарству унутрашњих послова Материјал
11.5Предлог рјешења о престанку мандата генералне директорице Директората за поморску привреду у Министарству саобраћаја и поморства Материјал
11.6Предлог рјешења о именовању државне секретарке у Министарству економског развоја Материјал
12.Питања и предлози
12.1Предлог закона о измјенама и допунама Закона о фискализацији у промету производа и услуга Материјал Закључци
12.2Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства одбране Материјал Закључци
12.3Информација о продужењу Програма субвенционисања зарада у циљу ублажавања негативних ефеката епидемије новог корона вируса ЦОВИД 19 Материјал Закључци
12.4Информација о потреби доношења рјешења о привременом финансирању потрошачких јединица од 1. јануара 2021. године до доношења Закона о буџету Црне Горе за 2021. годину Материјал Закључци

Архива материјала са претходних сједница Владе Црне Горе:

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?