45. сједница Владе Црне Горе - 04.11.2021. године

Овај чланак садржи листу докумената

Влада Црне Горе је, на 45. сједници одржаној 4. новембра 2021. године којом је предсједавао премијер проф. др Здравко Кривокапић, усвојила Информацију о предлогу економског програма „Европа сад!“. Полазећи од стратешког опредјелјенја своје економске политике, дефинисаног као „остварење паметног, одрживог и инклузивног економског раста који ће допринијети унапређењу квалитета живота свих њених грађана“, Влада је у међуресорској сарадњи израдила економски програм – „Европа сад!" чији су главни циљеви: повећање животног стандарда грађана, раст запослености, смањење "сиве економије" на тржишту рада, унапређење пословног и инвестиционог амбијента. Сет предложених мјера, првенствено у дијелу пореске политике, обухвата:

  • повећање минималне зараде на 450€;
  • смањење пореског оптерећења на рад, најзначајније ставке на трошковној страни већине привредних субјеката, које ће овом реформом на ниво минималне зараде бити смањено са досадашњих 39% на 20,4%;
  • увођење прогресивног опорезивања као ефикаснијег модела опорезивања, којим се по већој стопи опорезују они који више и зарађују. 

Програм омогућава општи раст нето зарада за све запослене, при чему ће највећи раст од чак 80% остварити запослени који су до сада примали минималну зараду. Повећањем минималне зараде позитивно се утиче на стандард запослених са најнижим примањима, док се увођењем прогресивног опорезивања дохотка врши редистрибуција дохотка са оних са вишим на оне са нижим примањима. У Информацији је наглашено да се Програм заснива на спремности државе да се одрекне дијела прихода у корист запосленог и послодавца, стварајући на тај начин амбијент за отварање нових радних мјеста и проширење пореске базе. 

Такође, Програмом се презентују све мјере пореске политике које ће бити имплементиране како би крајњи циљеви програма били испуњени, поштујући принципе макроекономске стабилности, дугорочне одрживости јавних финансија и атрактивност Црне Горе као инвестиционе дестинације, уз стварање основа за смањење нелојалне конкуренције, односно „сиве економије“, и то посебно на тржишту рада што посљедично обезбјеђује запосленима већу правну сигурност. 

У дискусији је наглашено да ће Програм, који је рађен према крајње конзервативном микросимулационом моделу развијеном у оквиру техничке подршке Међународног монетарног фонда, у средњем року, омогућити мултипликативни ефекат на економске токове кроз: отварање нових радних мјеста, повећање личне потрошње домаћинстава, смањење неформалне економије, што ће утицати на стварање услова за повећање буџетских прихода и дугорочну одрживост јавних финансија. Влада је оцијенила да ће предложене мјере унијети неопходну дозу оптимизма у друштву, охрабрити младе да остану у Црној Гори, а поготово у њеним мање развијеним дјеловима, а истовремено и омогућити повећање личне потрошње домаћинстава, кроз повећање расположивог дохотка. 

Влада је утврдила Предлог закона о заштити пословне тајне. У дискусији је наведено да је основни циљ овог прописа већа правна сигурност и ефикасна правна заштита пословних тајни од противправног присвајања на тржишту, чиме се настоји повећати конкурентност предузећа и развојно-истраживачких субјеката чија се компаративна предност заснива на пословним тајнама. Такође, овим Законом се национално законодавство усклађује са законодавтсвом Европске уније. Законом се, између осталог, дефинише појам пословне тајне, прецизира када се прибављање, коришћење  или откривање пословне тајне сматра законитим односно незаконитим, као и утврђују мјере, поступци и правна средства која носиоцу пословне тајне стоје на располагању у случају незаконитог прибављања, коришћења и откривања пословних тајни. 

Утврђен је Предлог закона о поморско-агенцијској дјелатности с Извјештајем са јавне расправе, којим ће први пут у нашем правном поретку бити на системски начин регулисано обављање ове привредне дјелатности. Овим Законом прописују се услови за обављање поморско-агенцијске дјелатности, права и дужности поморског агента и поморског агента посредника, начин вођења уписника поморских агената и поморских агената посредника, надзор над обављањем поморско-агенцијских дјелатности и друга питања од значаја за рад поморских агената и поморских агената посредника. 

Влада је утврдила Амандман 1 и Амандман 2 на Предлог закона о измјенама и допунама Закона о порезу на добит правних лица који ће Скупштини Црне Горе бити достављени као амандмане предлагача који би требало да буду саставни дио текста Предлога закона.  Овим амандманима предлаже се прелазак са пропорционалног (стопа пореза од 9 % независно од износа опорезиве добити) на прогресивно опорезивање добити правних лица у зависности од износа опорезиве добити и то по стопама од 9%, 12% и 15%. У дискусији је наглашено да ће микро и мала предузећа, која у Црној Гори чине преко 90% предузећа и остварују добит до 100.000 еура, и према новом законском рјешењу имати исто пореско оптерећење на добит од 9%. На овај начин, обезбјеђује се заштита за привредне субјекте који остварују добит до прописаног износа. Предложеним рјешењем дошло би до повећања буџетских прихода од cca 25 милиона еура. 

Тренутна стопа пореза на добит правних лица у Црној Гори најнижа је у поређењу са државама из региона, као и у државама Европске уније. Имајући у виду да је просјек стопе пореза на добит у Европској унији, који за 2020. годину износи 20.8%, и даље већи од највеће стопе пореза на добит предложене овим амандманом, истакнуто је да Црна Гора остаје конкурентна као инвестициона дестинација. 

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о спорту. Разлози за измјене и допуне Закона који је донијет 2018. године условљени су потребом усаглашавања са међународно обавезујућим конвенцијама које се односе на област антидопинга у спорту. Предложеним измјенама и допунама Закона, Црна Гора испуњава своје међународно преузете обавезе које су проистекле ратификацијом UNESCO Међународне конвенције против допинга у спорту и Антидопинг конвенције Савјета Европе (ETS бр. 135). Имајући у виду да члан 46 став 13 важећег Закона о спорту представља ограничење за правну, функционалну и финансијску независност Комисије за антидопинг, предложеним одредбама предвиђено је да се формира Комисија за антидопинг, која ће имати својство правног лица и која ће бити независна у свом раду. Дефинисане су надлежности, организација и статут Комисије и предвиђено је да има савјет и директора. Савјет има пет чланова, од којих три члана именује Савјет за спорт, а по једног ЦОК и ПОК. 

Донијета је Одлука о образовању Савјета за управљање отвореним подацима. Наглашено је да отворени подаци представљају основу за унапређење рада јавне управе, даљу модернизацију и транспарентност рада, као и повећање ефикасности и квалитета услуга које управа пружа. Објављивање података у формату који омогућава поновну употребу од изузетног је значаја за транспарентност рада јавног сектора. Одлуком се, између осталог, дефинишу задаци Савјета који се огледају у препознавању изазова у области отворених података и предлагању рјешења за те изазове, разматрању и покретању иницијатива, активности и пројеката са циљем унапређења управљања отвореним подацима, унапређењу сарадње са органима на државном и локалном нивоу у циљу отварања што већег броја података, управљању и промоцији портала отворених података (www.data.gov.me) , као и унапређивању транспарентности рада јавне управе и промоцији принципа отворених јавних политика. 

Влада је донијела одлуке о измјенама одлука о образовању дијела мјешовитих комисија за спровођење Уговора о уређењу односа од заједничког интереса између Владе Црне Горе и Јеврејске заједнице у Црној Гори, као и Уговора о уређењу односа од заједничког интереса између Владе Црне Горе и Исламске заједнице у Црној Гори. Измјене су биле неопходне због персоналних и организационих промјена у саставу 42. Владе Црне Горе. 

Усвојена је Информација о уступању изградње инфраструктуре и обављања комуналних дјелатности јавног водоснабдијевања и управљања комуналним отпадним водама у насељима Добра Вода, Велики Пијесак и Утјеха у општини Бар и насељу Круче у општини Улцињ Друштву са ограниченом одговорношћу „Регионални водовод Црногорско приморје“. 

Влада је усвојила Информацију о упућивању хуманитарне помоћи Авганистану. У Информацији се наводи да се након преузимања власти од стране талибана Авганистан данас суочава с хуманитарном кризом. Пандемија COVID-19 довела је здравствени систем под озбиљан притисак, а економија је тешко погођена због чега је многим Авганистанцима потребна хитна хуманитарна помоћ која се, почетком зиме, може само погоршати. Имајући у виду ове чињенице, Влада је одлучила да упути хуманитарну помоћ у износу од 100.000,00 долара УН-у за превазилажење хуманитарне ситуације у Авганистану, чиме Црна Гора потврђује да је одговорна чланица УН-а која, сходно својим капацитетима, доприноси миру и безбједности у свијету. 

Усвојена је Информација о предузетим активностима на оснивању Кредитно-гарантног фонда Црне Горе (КГФЦГ). Успостављење КГФ-а представља значајну компоненту опоравка, након мјера усвојених 29. априла 2021. године за подршку привреди у сузбијању посљедица пандемије COVID-19, а нарочито финансијску подршку развоју и јачању микро, малих и средњих предузећа у Црној Гори. Овим се жели успоставити дугорочни финансијски инструмент, који ће стимулисати опоравак ММСП и који ће се користити као инструмент адекватног ублажавања за све потенцијалне проблеме у будућности изазване економским шоковима. Подршка EBRD-а омогућава брже покретање Гарантног фонда у Црној Гори што ће обезбиједити дугорочну платформу за сарадњу са другим међународним финансијским институцијама и потенцијално обезбиједити више ресурса за економски опоравак и развој. Тим поводом задужено је Министарство економског развоја да отпочне активности на изради Предлога закона о оснивању КГФЦГ.

45. sjednica Vlade Crne Gore (04.11.2021.)


45. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Предлог закона о заштити пословне тајне с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
2.Предлог закона о поморско-агенцијској дјелатности с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
3.Предлог националног програма жељезничке инфраструктуре 2021-2023 Материјал Закључци
4.Предлог одлуке о образовању Савјета за управљање отвореним подацима Материјал Закључци
5.Предлог одлуке о измјенама Одлуке о образовању дијела Мјешовите комисије за спровођење Уговора о уређењу односа од заједничког интереса између Владе Црне Горе и Јеврејске заједнице у Црној Гори Материјал Закључци
6.Предлог одлуке о измјенама Одлуке о образовању дијела Мјешовите комисије за спровођење Уговора о уређењу односа од заједничког интереса између Владе Црне Горе и Исламске заједнице у Црној Гори Материјал Закључци
7.Предлог амандмана на Предлог закона о измјенама и допунама Закона о порезу на добит правних лица Материјал Закључци
8.Информација о уступању изградње инфраструктуре и обављања комуналних дјелатности јавног водоснабдијевања и управљања комуналним отпадним водама у насељима Добра Вода, Велики Пијесак и Утјеха у општини Бар и насељу Круче у општини Улцињ, Друштву са ограниченом одговорношћу „Регионални водовод Црногорско приморје“ Материјал Закључци
9.Информација о упућивању хуманитарне помоћи Авганистану Материјал Закључци
10.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности и законитости одредбе члана 6 став 3 Уредбе о посебном додатку на основну зараду, посебним накнадама трошкова и другим примањима за вријеме рада у дипломатско-конзуларном представништву („Службени лист ЦГ“, бр. 6/18, 57/18, 84/18, 6/20 и 125/20), коју је поднио Жељко Стаматовић, из Подгорице Материјал Закључци
11.Кадровска питања Закључци
11.1Предлог за постављење секретарке Министарства капиталних инвестиција Материјал
11.2Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за инвестиције, јавне набавке, финансије и рачуноводство и надзор инвестиција и јавних набавки у органима државне управе у Министарсту просвјете, науке, културе и спорта Материјал
11.3Предлог за именовање замјенице Заштитника имовинско-правних интереса Црне Горе - Канцеларија у Подгорици Материјал
11.4Предлог за опозив изванредног и опуномоћеног амбасадора Црне Горе у Републици Аустрији, на резидентној основи, са сједиштем у Бечу Материјал
11.5Предлог за опозив изванредног и опуномоћеног амбасадора Црне Горе у Републици Словачкој, на нерезидентној основи, са сједиштем у Бечу Материјал
11.6Предлог за опозив изванредног и опуномоћеног амбасадора Црне Горе у Републици Чешкој, на нерезидентној основи, са сједиштем у Бечу Материјал
11.7Предлог за постављење генералног директора Обавјештајно-безбједносног директората у Министарству одбране Материјал
11.8Предлог за именовање чланице Преговарачке групе за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задужене за поглавља преговора 1- Слобода кретања робе, 2-Слобода кретања радника, 3-Право оснивања предузећа и слобода пружања услуга, 4-Слобода кретања капитала, 6-Привредно право, 7-Право интелектуалне својине, 8-Конкуренција, 9-Финансијске услуге и 28-Заштита потрошача и здравља Материјал
11.9Предлог за именовање чланице Преговарачке групе за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задужене за поглавља преговора 11-Пољопривреда и рурални развој, 12-Безбједност хране, ветеринарство и фитосанитарни надзор, 13-Рибарство, 22-Регионална политика и координација структурних инструмената и 33-Финансијске и буџетске одредбе Материјал
11.10Предлог за именовање члана Преговарачке групе за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задуженог за поглавља преговора 23- Правосуђе и темељна права, 24-Правда, слобода и безбједност, 5-Јавне набавке, 18-Статистика, 32-Финансијски надзор, као и области Економски критеријуми, Функционисање демократских институција и Реформа јавне управе Материјал
11.11Предлог за именовање члана Преговарачке групе за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задуженог за поглавља преговора 30- Вањски односи и 31-Спољна, безбједносна и одбрамбена политика Материјал
11.12Предлог за именовање члана Преговарачке групе за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задуженог за поглавља преговора 14- Саобраћајна политика, 15-Енергетика, 21-Транс-европске мреже, 27-Животна средина и климатске промјене Материјал
11.13Предлог за именовање члана Преговарачке групе за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији, задуженог за поглавља преговора 10- Информатичко друштво и медији, 16-Порези, 17-Економска и монетарна унија, 19- Социјална политика и запошљавање, 20-Предузетништво и индустријска политика, 25- Наука и истраживање, 26-Образовање и култура и 29-Царинска унија Материјал
11.14Предлог за именовање чланова Одбора директора Жељезнички превоз Црне Горе АД Подгорица Материјал
11.15Предлог за именовање чланова Одбора директора Жељезничка инфраструктура Црне Горе Материјал
11.16Предлог за одређивање пуномоћника - представника државног капитала на XV поновљеној ванредној Скупштини акционара "Жељезнички превоз Црне Горе" АД Подгорица Материјал
11.17Предлог за одређивање пуномоћника-представника државног капитала на XXII поновљеној ванредној Скупштини акционара "Жељезничка инфраструктура Црне Горе" АД Подгорица Материјал
11.18Предлог за разрјешење чланова Одбора директора Фонд за иновације Црне Горе д.о.о. Материјал
11.19Предлог за именовање чланова Одбора директора Фонд за иновације Црне Горе д.о.о. Материјал
11.20Предлог за именовање извршног директора Фонда за иновације Црне Горе д.о.о. Материјал
11.21Предлог за разрјешење чланице Управног одбора Фонда рада Материјал
11.22Предлог за именовање чланице Управног одбора Фонда рада Материјал
11.23Предлог за разрјешење досадашњег члана Савјета за конкурентност Материјал
11.24Предлог за постављење генералне конзулке у Генералном конзулату Црне Горе у Републици Србији, са сједиштем у Сремским Карловцима Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
12.Предлог одлуке о давању претходне сагласности Општини Жабљак за отуђење непокретности у захвату ДУП-а „Ковачка долина II" Материјал Закључци
13.Предлог одлуке о утврђивању јавног интереса за експропријацију непокретности у КО Мрке и КО Рогами на територији Главног града Подгорица и у КО Матешево на територији Општине Колашин ради изградње аутопута Бар-Бољаре, дионица Смоковац- Матешево Материјал Закључци
14.Предлог одлуке о висини накнада за Одбор директора Друштва са ограниченом одговорношћу „Фонд за иновације Црне Горе“ Подгорица Материјал Закључци
15.Предлог одлуке о допуни Одлуке о образовању Савјета за праћење израде Просторног плана Црне Горе Материјал Закључци
16.Предлог рјешења о престанку важења Рјешења о формирању Координационог тијела за поморце Материјал Закључци
17.Информација о продаји сувишних пловних објеката: помоћни нафтоносац ПН– 27, помоћни водоносац ПВ-17, десантни брод минополагач ДБМ-241 и баркаса моторна ронилачка БМР-22 Материјал Закључци
18.Информација са Предлогом споразума о регулисању међусобних права и обавеза у вези са Уговором о коришћењу средстава за подстицање директне инвестиције, број 01-6/24 од 28. јануара 2016. године с Предлогом споразума Материјал Закључци
19.Предлог за уступање на привремено управљање и коришћење земљишта у својини Црне Горе Општини Котор, без накнаде, ради остваривања предуслова за реализацију пројекта изградње комуналне инфраструктуре с Предлогом уговора Материјал Закључци
20.Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 07-2872, од 4. јуна 2020. године, са сједнице од 28. маја 2020. године Материјал Закључци
21.Предлог платформе за посјету мр Јакова Милатовића, министра економског развоја и мр Милојка Спајића, министра финансија и социјалног старања, Бриселу и Луксембургу, од 8. до 12. 11. 2021. године Материјал Закључци
22.Предлог платформе за учешће проф. др Оливере Ињац, министарке одбране, на Састанку министара одбране земаља чланица и посматрача Америчко-јадранске повеље А-5, 10. новембра 2021. године, Сплит, Република Хрватска Материјал Закључци
23.Предлог платформе за посјету министра пољопривреде, шумарства и водопривреде мр Александра Стијовића Турској, поводом обиљежавања Националног дана пошумљавања ове земље, Република Турска, од 10. до 14. новембра 2021. године Материјал Закључци
24.Предлог за преусмјерење средстава с потрошачке јединице Управа за кадрове на потрошачку јединицу Управа за катастар и државну имовину Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
25.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредаба члана 5 Закона о измјенама и допунама Закона о заштити становништва од заразних болести („Службени лист ЦГ“, број 59/21) и члана 31 став 3 Закона о заштити становништва од заразних болести („Службени лист ЦГ“, бр. 12/18 и 64/20), коју су поднијели адвокати Вања Мугоша, Новица Н. Јововић и други адвокати из Подгорице Материјал Закључци
26.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности и законитости одредбе члана 12 став 1 тачка 4 Закона о порезу на промет непокретности („Службени лист ЦГ“, број 36/13), коју је поднио Небојша Перић, из Подгорице Материјал Закључци
27.Предлог одлуке о накнадама за коришћење општинских путева на територији Општине Плужине Материјал Закључци
28.Предлог одлуке о накнадама за коришћење општинских путева Општине Даниловград Материјал Закључци
29.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Бошко Буха“ из Пљеваља за давање у закуп просторија уписаних у лист непокретности број 3367 КО Пљевља, општина Пљевља у својини Црне Горе Материјал Закључци
30.Предлог за давање сагласности Универзитету Црне Горе за давање у закуп непокретности уписане у лист непокретности број 974 КО Подгорица I, Главни град Подгорица у својини Црне Горе Материјал Закључци
31.Предлог за давање сагласности Универзитету Црне Горе за продужење уговора о закупу непокретности уписане у лист непокретности број 974 КО Подгорица I, Главни град Подгорица у својини Црне Горе Материјал Закључци
32.Питања и предлози
32.1Информација о предлогу економског програма "Европа сад!" Материјал Закључци
32.2Информација о предузетим активностима на оснивању Кредитно-гарантног фонда Црне Горе (КГФЦГ) Материјал Закључци
32.3Предлог закона о измјенама и допунама Закона о спорту Материјал
32.4Предлог платформе за посјету делегације Црне Горе, на челу са министарком проф. др Весном Братић Републици Србији, поводом присуства церемонији свечаног затварања Свјетског првенства у боксу, од 4. до 7. новембра 2021. године, Београд, Република Србија Материјал Закључци
32.5Предлог одлуке о образовању Радне групе ради разматрања могућности за одговор на хуманитарну кризу и евентуалних капацитета за пријем ограниченог броја избјеглица из Авганистана Закључци
32.6Предлог за давање сагласности Кик бокс савезу Црне Горе за организацију европског првенства за старије кадете и јуниоре Материјал Закључци
НАПОМЕНА:Материјал за тачку 32.5 (Предлог одлуке о образовању Радне групе ради разматрања могућности за одговор на хуманитарну кризу и евентуалних капацитета за пријем ограниченог броја избјеглица из Авганистана) биће објављен након техничке редакције.

Архива материјала са претходних сједница Владе Црне Горе:

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?