Бојовић: Настава да буде оријентир и коректив у дигиталном свијету

Објављено: 29.11.2023. 10:26 Аутор: Министарство просвјете,науке и иновација

У организацији Министарства просвјете, науке и иновација, Синдиката просвјете, Европске Федерације послодаваца у образовању и Европског синдиката просвјете, данас се у Будви завршава дводневна конференција на тему „Промоције ефективних и иновативних модела управљања у сектору образовања након COVID 19“.

Конференцију је отворио државни сектретар у Министарству просвјете, науке и иновација Драган Бојовић који је истакао да је то прилика да више од 30 учесника из различитих земаља Европе размијене искуства и развију системе сарадње министарстава, школа и синдиката у области образовања у периоду након COVID-а.

Образовни систем Црне Горе је, како је нагласио Бојовић, ефикасно  и брзо одговорио на изазове пред којима су се нашле све земље свијета када је у питању COVID-19.

“У кратком периоду је организована онлине настава и образовни процес је, иако у отежаним условима, наставио да се одвија без озбиљнијег застоја. Тиме се, наравно, показао значај технолошких достигнућа и дигитализације у процесу преношења знања. Али, с друге стране, овај вид организовања онлине наставе нам је несумњиво указао на значај наставника, тачње на изузетну важност живог контакта наставника и ученика, јер је људска димензија наставног процеса од суштинске важности, не само у сфери усвајања знања, већ и у сфери цјелокупног образовно-васпитног развоја личности и сазријевања сваког дјетета”, нагласио је Бојовић.

Стога су главни циљеви Министарства просвјете, науке и иновација како осавремењивање процеса наставе и инклузиван приступ у рјешавању потреба дјеце, тако и унапређење положаја наставника.

„Оно што нам је ковид криза показала јесте неопходност успостављања чвршће интеракције, али и баласта између традиционалних и модерних метода поучавања. Чињеница је да наша дјеца данас добијају информације, сазнају, па и уче одређене вјештине и знања преко дигиталних платформи. Тим прије је улога наставе још важнија.  Настава не смије да заостаје, већ мора да прати технолошки развој. Не смијемо препустити да се наша дјеца тек тако одметну на пучину дигиталног свијета, већ им кроз наставни процес треба, између осталог, успоставити корективе и оријентире, како бисмо их, у мору дигиталних информација, водили такорећи до мирне луке темељних знања и темељних вриједности“, истакао је државни секретар Бојовић.

Државни секретар у Министарству просвјете, науке и иновација Драган Бојовић је истакао да ће министарство, заједно са својим стратешким партнерима из Синдиката просвјете, као и нашим међународним пријатељима и партнерима свакако  интезивирати рад на унапређењу положаја наставника, њихових услова рада и могућностима њиховог континуираног професионалног усавршавања.

„Веома је значајно унапређење статуса наставничке професије у цјелини, не само у смислу финансијског положаја наставника, већ и у смислу јавне перцепције значаја који ова професија у друштву објективно заслужује и треба да има“, закључио је државни секретар.

Конференцији присуствују Јенс Вермерш, предсједник Европског савеза послодаваца у образовању, Сузана Флокен, генерална секретарка Европске организације синдиката просвјете, предсједник Синдиката просвјете Црне Горе  Радомир Божовић, Александра Куч, директорица Директората за предшколско, основно и инклузивно образовање, као и чланови Синдиката просвјете Црне Горе, експерти, представници синдиката, истраживачи у области образовања из Белгије, Малте, Босне и Херцеговине и Црне Горе.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?