- Влада Црне Горе
Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде Реаговање на криво тумачење оцјена рада Министарст...
Реаговање на криво тумачење оцјена рада Министарства

Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде Црне Горе најоштрије реагује на нетачна и површна тумачења званичног извјештаја о раду министарстава у оквиру Владе.
У више јавних наступа и анализа пласирани су закључци који погрешно и тенденциозно приказују учинак овог Министарства, без узимања у обзир садржаја, сложености и природе планираних активности.
Министарство је имало укупно 26 планираних обавеза, од чега је до сада реализовано 9, што износи 34,6%. (Већ сјутра очекујемо да то буде 12 од 26 обавеза. Наредне седмице њих 14, што ће бити скоро 54% испуњености). Посебно истичемо да је од укупно 10 нормативних задатака – закона, правилника и стратешких докумената – реализовано њих 6, односно чак 60%.
Данас је Влада утврдила два закона од битног значаја о ветеринарству и пољопривреди. Већ сјутра, на редовном засиједању Скупштине, наћи ће се закони о вину, маслинарству и о тунама. Сви закони из ове области су врло захтјевни, и због тога што је неопходно усаглашавање са легислативом ЕУ.
Оволики број обавеза представља велико оптерећење на администрацију Министарства, и упркос томе као што је констатовала и Европска комисија, на добром смо путу да привремено затворимо планирано Поглавље 11 - Пољопривреда и Поглавље 13 - Рибарство.
Због наведеног снажно одбацујемо покушаје да се бројке тумаче ван контекста, јер се ради о ресору чије су активности по својој природи вишефазне, дугорочне и у великој мјери зависе од низа спољних фактора. Због чега је крајње неодговорно рад Министарства оцјењивати искључиво бројем „затворених тачака“, без разумијевања њихове сложености, дужине трајања процеса и међузависности са другим органима и партнерима. Не можемо занемарити чињеницу да као једно од најкомплекснијих министарстава, у чијој надлежности је и рад три управе, је на другом мјесту у односу на остале ресоре по броју обавеза, као и да нам предстоји трећи и четврти квартал у којима је планирана већина активности.
Очекујемо да се сви будући јавни осврти на рад Министарстава заснивају на одговорном увиду у податке, а не на паушалним интерпретацијама које доводе у заблуду јавност и подривају повјерење у институције.
