- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Данас се обиљежава Свјетски дан свијести о аутизму
Данас се обиљежава Свјетски дан свијести о аутизму

Данас се обиљежава Свјетски дан свијести о аутизму који је 2007. године установила Генерална скупштина Уједињених нација, како би се подстакло подизање свијести о аутизму, превазилажење предрасуда и истакла важност континуиране подршке особама са аутизмом и њиховим породицама. Зато је овај дан прилика да се подсјетимо колико је важно да заједно радимо на стварању инклузивног друштва у којем ћемо разумјети потребе особа са аутизмом и знати како да им пружимо подршку.
Министарство просвјете, науке и иновација посвећено ради на стварању једнаких услова за дјецу са посебним образовним потребама, настојећи да стави у фокус њихове могућности и да што више дјеце укључи у васпитно-образовни процес.
Подсјетићемо да је Министарство просвјете, науке и иновација са Општином Никшић прошле године потписало Меморандум о сарадњи с циљем реализације пројекта изградње Центра за аутизам на територији општине Никшић. Меморандум је потписан на основу Одлуке Владе Црне Горе и њиме је предвиђена сарадња у остваривању заједничког и јавног интереса која укључује пренос права трајног располагања на објекту старе зграде школе ЈУ ОШ ,,Радоје Чизмовић" – Озринићи, Никшић који ће бити искоришћен за изградњу Центра за аутизам.
Такође, у сарадњи са Универзитетом Црне Горе је покренута и акредитација студијског програма за специјалну едукацију и рехабилитацију на Филозофском факултету у Никшићу. Студенти ће по завршетку поменутог студијског програма стећи знања и вјештине неопходне за рад у школама, центрима за рехабилитацију и различитим институцијама које се баве подршком и инклузијом особа са сметњама у развоју.
Министарство ће и у наредном периоду наставити да ради на унапређењу амбијента за образовање дјеце, а посебно на: повећању броја асистената у настави и обезбјеђивању додатних обука и тренинга како би на што бољи начин одговорили потребама дјеце, креирању адекватних дигиталних садржаја, опремању асистивних кабинета и повећању доступности различитих дидактичких средстава.
