
- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Препоручено вријеме трајања наставе у обавезном об...
Препоручено вријеме трајања наставе у обавезном образовању у Европи 2024/2025

Ефикасно учење зависи од многих фактора, али несумњиво, вријеме трајања наставе које је ученицима доступно игра кључну улогу у њиховом процесу учења. Уз квалитет наставе и вријеме расположиво за учење послије школе, повец́ање времена трајања наставе додијељеног одређеном предмету може помоц́и у повец́ању интересовања ученика за тај предмет и може имати позитиван ефекат на успјех ученика, још више када је оно прац́ено другим мјерама подршке и усмјерено на ученике у неповољном положају.
Овај извјештај анализира препоручено минимално вријеме трајања наставе у обавезном образовању у 38 образовних система. Подаци се односе на минималне захтјеве које су надлежни органи поставили за обавезни наставни план и програм за школску 2024/2025. годину.
Анализа показује да су читање, писање и књижевност предметна област која генерално чини највец́и удио времена наставе на свим нивоима образовања, а посебно је доминантна у основном образовању. На нивоу основне школе, фокус у вец́ини земаља је на читању, писању и књижевности (око 26% укупног времена наставе), док математика заузима други највец́и удио времена наставе (18%). На средњошколском нивоу, удио читања, писања и књижевности се смањује у корист других предмета, као што су природне науке и страни језици. Ове податке су заједнички прикупиле мреже Еурyдице и ОЕЦД НЕСЛИ.
Документа

