Рјешавање проблема лошег постигнуц́а у писмености, математици и науци

Објављено: 17.10.2025. 10:43 Аутор: Министарство просвјете, науке и иновација

Сваки ученик у Европи би требао да има прилику да савлада основне вјештине које отварају врата учењу, новим могуц́ностима и сигурној будуц́ности. Писменост, математика, наука, дигиталне вјештине и грађанско образовање су више од школских предмета – они су темељи цјеложивотног учења, запошљавања, грађанског учешц́а и личног раста. 

Међутим, међународна је процјена да велики број ученика у Европи завршава обавезно образовање без достизања очекиваних нивоа основних вјештина, што озбиљно забрињава у смислу постизања равноправности, квалитета образовања и капацитета Европе да се суочи са будуц́им изазовима. 

Као одговор на ово, Европска комисија је основне вјештине ставила у срце своје шире агенде за образовање и вјештине. Овај Еурyдице извјештај анализира како 37 образовних система широм Европе решава проблем недовољног постигнуц́а у писмености, математици и науци на основном и нижем средњем нивоу. Фокусира се на политике усвојене или спроведене од школске 2020/2021. године. 

У седам поглавља, извјештај показује како земље обликују екосистем политичких мјера: усвајање стратешких оквира, ревизија наставних планова и програма, реорганизација наставе, побољшање оцјењивања, јачање подршке учењу, јачање подршке наставницима и инклузивним праксама и вец́е укључивање родитеља у учење њихове дјеце. У центру овог екосистема су наставници, подржани кроз професионални развој, инклузивне педагошке ресурсе и запошљавање специјализованог особља. 

Узете заједно, ове политичке мјере показују заједничку амбицију широм Европе: да се осигура да ниједан ученик не буде запостављен и да свака млада особа може да изгради чврсте темеље који су јој потребни да би напредовала у школи и у животу. 

Документа

Тагови
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?