Саопштење са 10. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 10. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о слободном приступу информацијама.

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допунама Закона о осигурању са Извјештајем с јавне расправе. Предлогом се уводе нови субјекти надзора, чиме се стварају услови за обављање дјелатности осигурања од стране постојећих правних лица, као и увођење нове категорије субјеката надзора – предузетника-посредника у осигурању, по углегу на постојеће законско рјешење које се односи на предузетника-заступника у осигурању. На овај начин омогућавају се услови за даљи развој дјелатности осигурања кроз увођење нових канала продаје, чиме се постиже већа доступност производа осигурања, едукација и запошљавање већег броја лица на тржишту осигурања. У расправи је наглашено да ће примјена предложених измјена позитивно утицати на осигураваче, осигуранике и трећа лица, те да ће омогућити адекватније интерно функционисање и унутрашњу организацију које треба да буду основ за законито обављање дјелатности. Нове одредбе ће, поред осталог, омогућити и додатне видове послова за заступнике и посреднике, што ће умањити баријере у њиховом пословању.

Влада је утврдила Предлог закона о потврђивању Споразума између Владе Црне Горе и Вијећа министара Босне и Херцеговине о изградњи међудржавног моста преко ријеке Таре на споју магистралног пута М3 на локацији Шћепан поље (Црна Гора) и магистралног пута М-18 на локацији Хум (Босна и Херцеговина) и прикључних граничних дионица. Споразумом, који је потписан у Крању 5. јула 2021. године, су дефинисани основни принципи сарадње страна потписница у вези са заједничким наступом према потенцијалним заинтересованим партнерима (финансијерима), у циљу успјешне реализације датог пројекта и у што краћем року, како би се допринијело унапређењу саобраћајне повезаности између Црне Горе и Босне и Херцеговине, и искористиле могућности које пружа Економски и инвестициони план Европске комисије за Западни Балкан. За финансирање овог пројекта, према прелиминарним процјенама потребно је око 2,5 милиона еура, од којих свака страна сноси по 50% укупних трошкова, с тенденцијом да се одговарајућа бесповратна средства обезбиједе из доступних ЕУ фондова.

Утврђен је и Предлог закона о потврђивању Споразума између Владе Црне Горе и Савјета министара Републике Албаније о изградњи међудржавног моста преко ријеке Бојане/Буне. Ради се о Споразуму који је потписан у Подгорици 27. фебруара 2023. године на заједничкој сједници влада двију држава. У дискусији је истакнуто да је циљ овог пројекта унапређење саобраћајне везе између Црне Горе и Албаније стварањем услова за максимално коришћење природних и културних потенцијала, као и јачање економског и друштвеног развоја региона.

Влада је донијела Одлуку о годишњем плану званичне статистике за 2024. годину. Годишњим планом је планирана реализација 200 статистичких истраживања. Од тог броја 172 (или 86 %) ће се реализовати од стране Управе за статистику, као главног носиоца и дисеминатора статистичких података, 26 (13 %) истраживања, реализовати други произвођачи званичне статистике, док ће се два истраживања реализовати кроз сарадњу Министарства финансија, Централне банке Црне Горе и Управе за статистику. Област званичне статистике, сходно Годишњем плану, подијељена је у четири статистичка домена: Демографија и социјалне статистике (51); Економске статистике (76); Секторске статистике (60) и Животна средина и вишедоменске статистике (13). За реализацију Годишњег плана званичне статистике у Буџету за 2024. годину планирано је 11.071.534 еура.

Усвојена је Информација о пресјеку стања у жељезничком сектору. У Информацији се наглашава да, када је у питању финансијско пословање, жељезничке компаније које су у већинском државном власништву не остварују довољно прихода којима би покриле трошкове пословања и већином имају негативне финансијске билансе. Са аспекта ресурса, кључни проблеми који оптерећују жељезничка пивредна друштва су: неадекватна кадровска структура, недостатак стручног кадра и квалификоване радне снаге уско специјализоване за жељезницу итд. С друге стране, све четири компаније имају прекомјеран број запослених у администрацији. Када је ријеч о квалитету услуге која утиче на ефикасност и ефективност жељезничког саобраћаја, опредијељена буџетска средства су често недовољна за текуће и инвестиционо одржавање, зато што се буџетска средства углавном користе за финансирање пословних трошкова, у којима се на зараде запослених издваја и до 70 %. У претходном периоду спроведен је низ активности на унапређењу стања у жељезничком сектору, кроз увећање буџетских издвајања за одржавање јавне инфраструктуре, јавни превоз путника, затим за ремонт возних средстава, али је евидентно да се инфраструктурни пројекти реализују са кашњењима, што захтијева хитну реакцију, посебно имајући у виду да је Црна Гора недавно добила највећи грант у износу од 112 милиона. У текућој години одобрен је кредит од два милиона еура за хитан ремонт возних средстава, а у току су процедуре за издавање државних гаранција за куповину три нове гарнитуре возова.

Влада се упознала са Информацијом о постојању правног основа и других спорних питања у вези исплате трошкова превоза на рад и са рада за период 2008. - 2015. године. Информација, поред осталог, садржи и Мишљење Заштитнице имовинско-правних интереса Црне Горе у којем се оцјењује неоснованим потраживање државних службеника и намјештеника за накнаду трошкова превоза на рад и са рада за тражени период. Ова оцјена се, прије свега, темељи на чињеници да је ступањем на снагу Закона о зарадама државних службеника и намјештеника из 2004, 2007, и 2008. године престао да важи Закон о платама у области ванпривреде у дијелу који се односи на зараде и друга примања државних службеника, али и други прописи којима су уређена питања плата, накнада и других примања државних службеника, те да право на накнаду трошкова превоза на рад и са рада не прописује нити један пропис након ступања на снагу овог Закона, па ни Општи колективни уговор, нити Грански уговор за област управе и правосуђа. Тим поводом, задужено је Министарство финансија да сачини анализу о потенцијалним финансијским ефектима у вези са овим питањем и да предложи формирање међуресорне радне групе за утврђивање коначног рјешења.

Усвојена је Информација о Финансијском споразуму за програм сарадње Interreg VI-C URBACT IV 2021-2027 и прихваћен текст Финансијског споразума. Ријеч је о једном од једанаест програма прекограничне и територијалне сарадње у којима Црна Гора учествује у оквиру Инструмента претприступне подршке (IPA III). Главни циљ програма URBACT IV је унапређење интегрисаног одрживог развоја у градовима, побољшање политика на локалном нивоу и учинковитости фондова ЕУ у градовима. Градови ће бити подржани у процесу зелене, праведне и дигиталне транзиције кроз умрежавање и активности изградње капацитета и знања. Укупан буџет Програма износи 85 милиона еура од чега је 80 милиона ERDF средстава и 5 милиона за IPA земље. Такође, за земље кориснице Ипе биће издвојено 750.000 еура за техничку подршку, од чега ће за Црну Гору бити на располагању 150.000 еура за седам година (100 % ЕУ средства).

Влада је усвојила Информацију о закључивању Меморандума о сарадњи између Министарства вањских и европских послова Републике Словеније и Министарства вањских послова Црне Горе за донацију опреме за Центар за сајбер капацитете Западног Балкана (WB3C) и прихватила текст Меморандума о сарадњи. Ријеч је о донацији хардверске и софтверске информатичке, мултимедијалне и друге опреме и услуга чија процијењена вриједност износи 100.000 еура.

Усвојена је Информација о сарадњи Министарства просвјете, науке и иновација и Самосталног синдиката ђачких и студентских домова Црне Горе и прихваћен текст Споразума о обезбјеђивању средстава за рјешавање стамбених потреба запослених у домовима ученика и студената у Црној Гори. У дискусији је наглашено да је сходно Гранском колективном уговору за установе ученичког и студентског стандарда предвиђено да послодавац у циљу рјешавања стамбених потреба запослених у домовима, на жиро рачун посебног фонда Синдиката уплаћује износ који ће уговорне стране одредити посебним Споразумом. Тим поводом, задужено је Министарство просвјете, науке и иновација да за 2024, 2025. и 2026. годину, за потребе реализације Споразума, Самосталном синдикату ученичких и студентских домова обезбиједи износ од по 70.000 еура на годишњем нивоу.

Влада је дала сагласност за претварање потраживања – дуга привредног друштва Luštica Development AD Тиват у износу од 4.000.000 еура (четири доспјеле додатне годишње рате за 2019, 2020, 2021. и 2022. годину) према држави Црној Гори у акције (појединачно по номиналној вриједности од 1,00 еура, односно, у 4.000.000 обичних акција), односно акцијски капитал у наведеном друштву. Уговором о закупу и изградњи, који су Luštica development AD Тиват, Влада Црне Горе и Општина Тиват, закључили 23. октобра 2009. године, предвиђено је да ће Друштво, између осталог, за првих 10 година периода закупа плаћати Влади, и тзв. додатну годишњу закупнину у износу од 1.000.000 еура, при чему је предвиђено да наведена додатна годишња закупнина неће представљати новчано плаћање, већ ће бити плаћена у натури, у форми издавања Држави обичних акција у друштву. Констатовано је да је до сада већ извршно плаћање додатне годишње закупнине у укупном износу од 5.000.000 еура, по ком основу је Држава стекла власништво над додатних 5.000.000 обичних акција у Друштву (укупни акцијски капитал друштва на дан доношења Одлуке Скупштине акционара друштва, износи 69.559.781 еура и подијељен је на 69.559.781 обичних акција, појединачне номиналне вриједности 1 еуро). На основу емисије акција која треба да се спроведе обезбјеђује се плаћање годишње додатне закупнине Влади, за четири године, односно за 2019, 2020, 2021. и 2022. годину, док ће за 2023. годину, након доношења одговарајуће Одлуке Скупштине акционара бити извршено и плаћање посљедњег износа по основу додатне годишње закупнине за 2023. годину.

Усвојена је Информација о потреби формирања Радног тима за стратегију развоја сјевера Црне Горе са Одлуком о образовању Радног тима. У дискусији је истакнуто да је један од приоритета Владе развој сјевера Црне Горе који има изузетан потенцијал за зелени и одрживи развој, као и да се успостави уравнотежен регионални развој и развој сјевера Црне Горе. Радни тим, који се формира ради подстицања одрживог развоја и унапређења квалитета живота на сјеверу Црне Горе, биће посвећен оснаживању локалних заједница, промовисању економског раста, очувању културног насљеђа и обезбјеђивању одрживости животне средине.

Влада је усвојила Предлог за продужење рока важења државне гаранције по кредитном аранжману између Прве банке Црне Горе а.д. Подгорица – основана 1901. године и Стамбене задруге радника просвјете Црне Горе „СОЛИДАРНО“ Подгорица и прихватила текст Анекса III Уговора о кредиту и текст Анекса 3 Гаранције, на 80 % стања дуга, односно 0,95 милиона еура. Анексом III Уговора о кредиту продужен је рок отплате кредита на период до 30.04.2024. године, односно за четири мјесеца, и промијењен је уговорени износ кредита, односно Анекс се потписује на стање дуга у висини од 1.185.071 еура.

Усвојен је Предлог за финансирање почетка рада Коморе пореских савјетника Црне Горе, из Текуће буџетске резерве у укупном износу од 50.000 еура. Законом о пореским савјетницима прописано је да Комора стиче средства за рад од чланарина, накнада за издавање лиценце, за давања података из регистра које води, донација, спонзорства, поклона и других извора. Такође, Законом је предвиђено да се средства за почетак рада Коморе могу обезбиједити из буџета Црне Горе.

Влада је донијела Одлуку о обрачунској вриједности коефицијента за запослене у јавном сектору за фискалну 2024. годину. У дискусији је истакнуто да је Министарство финанија обавило преговоре са овлашћеним представницима репрезентативних синдиката Црне Горе (Унија слободних синдиката Црне Горе и Савез синдиката Црне Горе), након којих је предложено да се за фискалну 2024. годину бруто обрачунска вриједност коефицијента утврди у износу од 90 еура.

Донијета је Уредба о измјени Уредбе о групама послова и коефицијентима за зараде полицијских службеника. Уредбом се уређују групе послова и коефицијенти за зараде полицијских службеника зависно од квалификације образовања, сложености послова, одговорности и других елемената битних за вредновање одређеног посла. Коефицијенти се увећавају 10 %, чиме ће се омогућити  примјена одредаба Колективног уговора за запослене у Министарству унутрашњих послова и побољшати материјални статус полциијских службеника, што ће довести до веће професионалности и посвећености у вршењу полицијских послова и побољшања резултата рада Управе полиције, односно Министарства унутрашњих послова.

Влада је усвојила Информација о потреби закључивања Програма о културној сарадњи између Министарства културе и медија Црне Горе и Министарства културе и иновација Мађарске за период 2024-2027 и прихватила текст Програма. Програм предвиђа реализацију пројеката и програма из области музичко-сценске дјелатности, позоришта, кинематографије, визуелне умјетности, књижевности и преводилаштва, с посебним акцентом на директну сарадњу између релевантних институција двију земаља. Осим тога, предвиђено је заједничко учешће културних дјелатника из Мађарске и Црне Горе на значајним фестивалима и манифестацијама, експертским догађајима и међународним конкурсима.

Због промјена у организацији и начину рада државне управе, Влада је донијела Одлуку о Савјету за права дјетета којом је предвиђено да Савјетом предсједава потпредсједник Владе за демографију и младе.

Влада је усвојила Информацију о потреби унапређења области приређивања игара на срећу. У документу се наводи да је приређивање игара на срећу област која захтијева свеобухватан и међуресорни приступ јер утиче на све аспекте друштва како социјалне, тако и економске и здравствене природе. Констатовано је да је утврђивањем Предлога закона о измјенама и допунама Закона о играма на срећу боље регулисано приређивање игара на срећу путем интернета и да је то један значајан искорак у регулисању ове области. Међутим, оно што је неопходно јесте сагледавање свих одредби важећег Закона о играма на срећу, а мјере које би се у том смјеру предузеле морају бити утемељене на заштити јавног интереса, који се огледа у:

  • обезбјеђивању средстава за задовољавање потреба у области социјално-хуманитарних дјелатности, заштите менталног здравља, за програмске активности омладине и за друге намјене одређене овим законом,
  • усклађивању игара на срећу са социјално-економским и другим приликама и
  • избјегавању ризика од криминала и заштити од обмана и отклањању негативних дејстава која имају игре на срећу.

Тим поводом, задужен је потпредсједник Владе за за политички систем, правосуђе и антикорупцију да достави Предлог одлуке о образовању међуресорске радне групе за унапређење области приређивања игара на срећу.

Донијета је Одлука о расподјели добити „Монтепут” д.о.о. Подгорица. Одлуком је предвиђено да се нереализована средства из добити Друштва за 2021. и 2022. годину у укупном износу од 2.952.059 еура, расподијеле се на сљедећи начин:

  • средства у износу од 2.452.059 еура расподјељују се Друштву за израду пројектне документације за Јадранско-јонски аутопут, као и административно-техничке послове за ауто-путеве и брзе саобраћајнице и
  • средства у износу од 500.000 еура расподјељују се Друштву, која ће уплатити за допринос развоју спорта, као спонзорство Кошаркашком клубу Будућност из Подгорице.

Влада је усвојила Одлуку о формирању Међуресорске радне групе за израду анализе о сталним и привременим радним тијелима које је образовала Влада Црне Горе. Имајући у виду да је у мандату претходних Влада, у посљедњих десет година, образован или именован велики број привремених радних тијела (савјета, комисија, радних група и сл.), указала се потреба за преиспитивањем оправданости постојања и функционисања наведених радних тијела. У том контексту, образована је Међуресорска радна група са задатаком припреме анализе о актима о образовању тијела које је образовала Влада у периоду од 2013. до 2023. године а који су и даље на снази, са аспекта овлашћења за образовање наведених радних тијела, састава тих радних тијела и задатака, односно послова за које су образована.

Донијета је Уредба о допуни Уредбе о Влади Црне Горе. Допуном Уредбе уводи се обавезна провјера интегритета шефа Кабинета предсједника Владе, замјеника шефа Кабинета предсједника Владе, те савјетника предсједника и потпредсједника Владе, као дио процедуре њиховог запошљавања, у циљу избјегавања и рјешавања могућих ризика сукоба интереса, и на тај начин побољшава се ефикасност антикорупцијског механизма у оквиру Владе. Новим чланом Уредбе прописује се поступак провјере наведених лица кроз евиденције које води Агенција за спречавање корупције, а на претходни захтјев генералног секретара Владе.

Влада је донијела Одлуку о допунама Пословника Владе Црне Горе. Ради смањења корупцијских ризика у садржају прописа, предлаже се увођење прелиминарне контроле на ризике од корупције – CPL, као обавезне у процедури израде предлога закона и других прописа које утврђује Влада, а у складу с актом Министарства правде којим се уређује садржај CPL обрасца. Прелиминарна контрола на ризике од корупције треба да омогући предлагачу прописа да сагледа потенцијалне корупцијске ризике које пропис може садржати, а Агенцији да брже препозна норме које садрже корупцијске ризике и дā препоруке у циљу њиховог отклањања. Допунама Пословника унапређује се ефикасност правног оквира за спречавање и борбу против корупције и јача улога Агенције у дијелу сагледавања ризика од корупције у законима и другим прописима које утврђује Влада.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

10. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о слободном приступу информацијама⃰ Материјал Закључци
3.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о осигурању с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
4.Предлог закона о потврђивању Споразума између Владе Црне Горе и Вијећа министара Босне и Херцеговине о изградњи међудржавног моста преко ријеке Таре на споју магистралног пута М-3 на локацији Шћепан Поље (Црна Гора) и магистралног пута М-18 на локацији Хум (Босна и Херцеговина) и прикључних граничних дионица Материјал Закључци
5.Предлог закона о потврђивању Споразума између Владе Црне Горе и Савјета министара Републике Албаније о изградњи међудржавног моста преко ријеке Бојане/Буне Материјал Закључци
6.Предлог одлуке о годишњем плану званичне статистике за 2024. годину Материјал Закључци
7.ИНТЕРНО
8.Информација о пресјеку стања у жељезничком сектору Материјал Закључци
9.Информација о постојању правног основа и других спорних питања у вези исплате трошкова превоза на рад и са рада за период 2008-2015. године Материјал Закључци
10.Информација о Финансијском споразуму за програм сарадње Interreg VI-C URBACT IV 2021-2027 с Предлогом финансијског споразума Материјал Закључци
11.Информација о закључивању Меморандума о сарадњи између Министарства вањских и европских послова Републике Словеније и Министарства вањских послова Црне Горе за донацију опреме за Центар за сајбер капацитете Западног Балкана (WB3C) с Предлогом меморандума Материјал Закључци
12.Информација о реализацији Закључака бр. 07-8464/2 од 12. јануара 2023. године Материјал Закључци
13.Информација о сарадњи Министарства просвјете, науке и иновација и Самосталног синдиката ђачких и студентских домова Црне Горе са Предлогом споразума о обезбјеђивању средстава за рјешавање стамбених потреба запослених у домовима ученика и студената у Црној Гори Материјал Закључци
14.Кадровска питања Закључци
14.1Предлог за одређивање вршитељке дужности секретарке Министарства енергетике и рударства Материјал
14.2Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералне директорице Директората за пензијско и инвалидско осигурање и борачку и инвалидску заштиту у Министарству рада и социјалног старања Материјал
14.3Предлог за престанак вршења дужности дужности в.д. генералног директора Директората за приступ тржишту рада у Министарству рада и социјалног старања Материјал
14.4Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за пензијско и инвалидско осигурање и борачку и инвалидску заштиту у Министарству рада и социјалног старања Материјал
14.5Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за приступ тржишту рада у Министарству рада и социјалног старања Материјал
14.6Предлог за именовање државне секретарке у Министарству енергетике и рударства Материјал
14.7Предлог за именовање државног секретара у Министарству енергетике и рударства Материјал
14.8Предлог за именовање државног секретара у Министарству енергетике и рударства Материјал
14.9Предлог за давање сагласности за престанак мандата главне урбанистичко-¬ грађевинске инспекторке у ранијем Министарству екологије, просторног планирања и урбанизма Материјал
14.10Предлог за давање сагласности за престанак мандата главног инспектора за државну имовину у ранијем Министарству финансија Материјал
14.11Предлог за престанак мандата генералне директорице Директората за развој становања и легализацију у ранијем Министарству екологије, просторног планирања и урбанизма Материјал
14.12Предлог за престанак мандата генералног директора Директората за грађевинарство у ранијем Министарству екологије, просторног планирања и урбанизма Материјал
14.13Предлог за престанак мандата генералне директорице Директората државног трезора у ранијем Министарству финансија Материјал
14.14Предлог за престанак вршења дужности в.д. помоћнице директора Управе прихода и царина Материјал
14.15Предлог за престанак вршења дужности в.д. помоћнице директора Управе прихода и царина Материјал
14.16Предлог за престанак вршења дужности в.д. помоћнице директора Управе прихода и царина Материјал
14.17Предлог за престанак вршења дужности в.д. помоћника директора Управе прихода и царина Материјал
14.18Предлог за престанак вршења дужности в.д. помоћника директора Управе прихода и царина Материјал
14.19Предлог за престанак вршења дужности в.д. помоћника директора Управе прихода и царина Материјал
14.20Предлог за разрјешење главне преговарачице за преговоре о приступању Црне Горе Европској унији Материјал
14.21Предлог за именовање главног преговарача за преговоре о приступању Црне Горе Европској унији Материјал
14.22Предлог за престанак мандата генералног директора Директората за европске фондове у ранијем Министарству европских послова Материјал
14.23Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за информисање јавности о ЕУ и процесу приступања ЕУ у Министарству европских послова Материјал
14.24Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за координацију финансијске подршке ЕУ у Министарству европских послова Материјал
14.25Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за европску територијалну сарадњу у Министарству европских послова Материјал
14.26Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералне директорице Директората за међународну трговинску и економску сарадњу у ранијем Министарству економског развоја и туризма Материјал
14.27Иновирани предлог за разрјешење три члана Одбора директора Клиничког центра Црне Горе Материјал
14.28Иновирани предлог за именовање три члана Одбора директора Клиничког центра Црне Горе Материјал
14.29Предлог за одређивање вршиоца дужности в.д. генералног директора Директората за макроекономске и фискалне анализе и пројекције у Министарству финансија Материјал
14.30Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за финансијски систем и координацију политика у Министарству финансија Материјал
14.31Предлог за именовање чланова Одбора директора Друштва са ограниченом одговорношћу за транспорт путника и робе у ваздушном саобраћају "ToMontenegro" Материјал
14.32Предлог за престанак мандата секретарке ранијег Министарства науке и технолошког развоја Материјал
14.33Предлог за именовање савјетнице предсједника Владе Црне Горе за дигиталне медије Материјал
14.34Предлог за разрјешење предједнице Управног одбора ЈУ Центар за социјални рад за општине Бар и Улцињ Материјал
14.35Предлог за именовање предсједника Управног одбора ЈУ Центар за социјални рад за општине Бар и Улцињ Материјал
14.36Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за просторно планирање у Министарству просторног планирања, урбанизма и државне имовине Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
15.Предлог урбанистичко техничких услова за израду техничке документације за изградњу објекта образовања - Филолошког факултета у Никшићу, на локацији коју чине катастарске парцеле 2085/1, 2050/1, 2051/3 и 2067/6 КО Никшић, у захвату Просторно урбанистичког плана Општине Никшић („Службени лист ЦГ – општински прописи“, бр. 16/15), а по захтјеву Универзитета Црне Горе Материјал Закључци
16.Предлог урбанистичко техничких услова за израду техничке документације за реконструкцију Опште болнице „Блажо Орландић“ у Бару, на локацији коју чини катастарска парцела 1687 КО Стари Бар, у захвату Просторно урбанистичког плана Општине Бар („Службени лист ЦГ – општински прописи“, бр. 52/18), а по захтјеву Министарства просвјете Материјал Закључци
17.Информација о закључивању анекса уговора о осигурању запослених у државној управи Материјал Закључци
18.Информација у вези уклањања објекта који је у државној својини Материјал Закључци
19.Информација о стављању ван снаге Закључка број: 04-3550/4 од 22.07.2021. године Материјал Закључци
20.Извјештај о раду Координационог тијела за вршење надзора над спровођењем Одлуке о одобравању привремене заштите лицима из Украјине Материјал Закључци
21.Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства саобраћаја и поморства Материјал Закључци
22.Предлог за стављање ван снаге Закључка Владе Црне Горе, број: 07-332/23-4789/2, од 25. октобра 2023. Године Закључци
23.Предлог платформе за посјету министра пољопривреде, шумарства и водопривреде Владимира Јоковића Савезној Републици Њемачкој, поводом учешћа на 16. Глобалном форуму хране и пољопривреде (GFFA), који ће се одржати у Берлину, Савезна Република Њемачка, 18-20. јануар 2024. године Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
24.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Иван Вушовић“ из Никшића за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 103 КО Растовац, општина Никшић у својини Црне Горе Материјал Закључци
25.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Илија Кишић“ из Херцег Новог за давање у закуп просторија уписаних у листу непокретности број 226 КО Кути, општина Херцег Нови у својини Црне Горе Материјал Закључци
26.Питања и предлози
26.1Предлог мишљења на амандмане на Предлог закона о измјенама и допунама Закона о пензијском и инвалидском осигурању (предлагачи посланици Ана Новаковић Ђуровић, Дритан Абазовић, Филип Аџић и Милош Конатар) Материјал Закључци
26.2Предлог мишљења на амандман на Предлог закона о измјенама и допунама Закона о пензијском и инвалидском осигурању (предлагач посланица Бојане Пићан) Материјал Закључци
26.3Предлог мишљења на амандмане (2) на Предлог закона о измјенама и допунама Закона о пензијском и инвалидском осигурању (предлагачи посланици мр Радинка Ћинћур, Јевросима Пејовић и др Владимир Добричанин) Материјал Закључци
26.4Предлог мишљења на амнадмане на Предлог закона о измјенама и допума Закона о пензијском и инвалидском осигурању (предлагачи посланици Амер Смаиловић, мр Ервин Ибрахимовић, Дамир Гутић, Кенана Струјић - Харбић, Мирсад Нурковић и Адмир Адровић) Материјал Закључци
26.5Предлог за давање сагласности за претварање потраживања - дуга привредног друштва Luštica Development AD Тиват у износу од 4.000.000,00 € (четири доспјеле додатне годишње рате за 2019, 2020, 2021. и 2022. годину) према Држави Црној Гори - Влада ЦГ Материјал Закључци
26.6Предлог за давање сагласности ЈЗУ Општа болница Бијело Поље на Одлуку о покретању поступка давања у закуп непокретности Материјал Закључци
26.7Предлог за давање сагласности ЈЗУ Дом здравља Тиват за покретање поступка давања у закуп три стоматолошке ординације Материјал Закључци
26.8Извјештај о учешћу делегације Министарства здравља на конференцији високог нивоа "Повјерење и трансформација: отпорни и одрживи здравствени системи за будућност", Талин, Естонија, 11-13. децембар 2023. године Материјал Закључци
26.9Предлог програма развоја пољопривреде и руралних подручја Црне Горе у оквиру IPARD II 2014-2020 Материјал Закључци
26.10Предлог програма развоја пољопривреде и руралних подручја Црне Горе у оквиру IPARD III 2021-2027 Материјал Закључци
26.11Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства туризма, екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Материјал Закључци
26.12Информација о потреби формирања Радног тима за стратегију развоја сјевера Црне Горе са Предлогом Одлуке о образовању Радног тима за стратегију развоја сјевера Црне Горе Материјал Закључци
26.13Предлог за продужење рока важења државне гаранције по кредитном аранжману између Прве банке Црне Горе а.д. Подгорица – основана 1901. године и Стамбене задруге радника просвјете Црне Горе „СОЛИДАРНО“ Подгорица с Предлогом анекса III Уговора о кредиту и Предлогом анекса 3 Гаранције Материјал Закључци
26.14Предлог за финансирање почетка рада Коморе пореских савјетника Црне Горе из Текуће буџетске резерве Материјал Закључци
26.15Предлог одлуке о обрачунској вриједности коефицијента за запослене у јавном сектору за фискалну 2024. годину Материјал Закључци
26.16Информација о обезбјеђивању несметаног функционисања и рада органа Управе за сарадњу са дијаспором - исељеницима Материјал Закључци
26.17Предлог платформе за званичну посјету министра вањских послова Црне Горе др Филипа Ивановића Мађарској, Будимпешта, 11. јануар 2024. године Материјал Закључци
26.18Извјештај о званичној посјети министра вањских послова др Филипа Ивановића Републици Хрватској, 20-22. децембар 2023. године Материјал Закључци
26.19ИНТЕРНО
26.20Предлог уредбе о измјенама Уредбе о повјеравању дијела послова из надлежности Министарства капиталних инвестиција Јавној установи Завод за геолошка истраживања Материјал Закључци
26.21Предлог уредбе о измјени Уредбе о групама послова и коефицијентима за зараде полицијских службеника Материјал Закључци
26.22Информација у вези поступања по захтјевима апликаната и чланова њихових породица за стицање црногорског држављанства пријемом по основу посебног програма достављених Агенцији за инвестиције Црне Горе на дан 31.12.2021. године - одгођено Закључци
26.23Предлог мишљења на Предлог закона о измјенама и допунама Закона о електронским комуникацијама (предлагачи посланици: Зденка Поповић, Борис Богдановић, Анђела Војиновић, Никола Ровчанин, Албин Ћеман, Момчило Лековић и Душко Стијеповић) Материјал Закључци
26.24Информација о потреби закључивања Програма о културној сарадњи између Министарства културе и медија Црне Горе и Министарства културе и иновација Мађарске за период 2024-2027 с Предлогом програма Материјал Закључци
26.25Предлог одлуке о Савјету за права дјетета Материјал Закључци
26.26Информација о потреби унапређења области приређивања игара на срећу Материјал Закључци
26.27Предлог одлуке о расподјели добити "Монтепут" д.о.о. Подгорица Материјал Закључци
26.28Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Секретаријата за законодавство Материјал Закључци
26.29Информација о Предлогу формирања Међуресорске радне групе за израду анализе о сталним и привременим радним тијелима које је образовала Влада Црне Горе с Предлогом одлуке Материјал Закључци
26.30Предлог уредбе о допуни Уредбе о Влади Црне Горе Материјал Закључци
26.31Предлог одлуке о допунама Пословника Владе Црне Горе Материјал Закључци
27.На увид:
27.1Извјештај о учешћу делегације Црне Горе на 66. Пленарном засиједању Комитета експерата за процјену мјера за сузбијање прања новца и финансирања тероризма (MONEYVAL) Стразбур, 11-15. децембар 2023. године Материјал
27.2Извјештај о учешћу министра људских и мањинских права Фатмира Гјеке са стручним тимом у посјети Њујорку, Сједињене Америчке Државе, у периоду 22-29. новембра 2023. године Материјал
27.3Извјештај о учешћу делегације Црне Горе коју је предводио министар људских и мањинских права Fatmir Gjeka, на Догађају УН на високом нивоу „Људска права 75“, од 10. до 12. децембра 2023. године, у Женеви, Швајцарска Материјал
27.4ИНТЕРНО
27.5Извјештај о учешћу делегације Владе Црне Горе предвођене потпредсједником Владе Црне Горе др Срђаном Павићевићем и министром саобраћаја и поморства Филипом Радуловићем на реализацији првог лета на линији Подгорица-Рим-Подгорица, 15. децембар 2023. године Материјал
27.6Извјештај о радној посјети министарке рада и социјалног старања, Наиде Нишић, Министарству рада, мировинског сустава и социјалне политике, Загреб, Република Хрватска, 11 - 12. децембра 2023. године Материјал
27.7Извјештај о радној посјети министарке рада и социјалног старања, Наиде Нишић, Беч, Федерална Република Аустрија, 14. децембар 2023. године Материјал
27.8Извјештај о учешћу министра туризма, екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Владимира Мартиновића на Конференцији Оквирне конвенције Уједињених нација о климатским промјенама, Дубаи, Уједињени Арапски Емирати, 7 - 11. децембра 2023. године Материјал
27.9Извјештај о учешћу др Тамаре Вујовић, министарке културе и медија, на завршној церемонији Темишвар - Европска пријестоница културе 2023, 8-10. децембар 2023. године, Темишвар, Румунија Материјал
27.10Извјештај о учешћу министра енергетике и рударства проф. др Саше Мујовића на 21. састанку Савјета министара Енергетске заједнице, који је одржан у Бечу 14. децембра 2023. године Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?