Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Војиновић на министарском састанку Управљачке платформе Западног Балкана у Тирани

Објављено: 29.06.2022. 12:33 Аутор: Министарство просвјете

Министар просвјете Миомир Војиновић учествовао је на министарском састанку Управљачке платформе Западног Балкана за културу,истраживање, иновације, образовање и оспособљавање који се одржао у уторак 28. јуна у Тирани, у организацији Европске комисије и Владе Републике Албаније.

Овај догађај је је наставак Агенде Западног Балкана  покренуте на Самиту,  који је одржан  у Брду, код Крања у Словенији,  прошлог октобра и представља јединиствену прилику за размјену искустава и унапређење сарадње између региона и земаља Европске уније у областима образовања, културе, истаживања и иновација.

У контексту концепта Образовања за одрживи развој и његовог укључивања у образовни систем Црне Горе, министар Војиновић је указао  на  реформске процесе у погледу интеграције циљева одрживог развоја у наставне програме. Такође, министар Војиновић је нагласио значај усвајања кључних стратешких докумената као што су  Акциони план за интеграцију одрживог развоја, који представља  Анекс Стратешког плана реформе образовања, а који је  створио услове за стратешко увођење одрживог развоја у садржаје система образовања  кроз два главна циља: достизање квалитета образовања за све и повећање садржаја на тему одрживог развоја у наставним програмима, од предшколског до универзитетског нивоа.

Према ријечима министра Војиновића, Министараство просвјете је развило и имплементирало Национални наставни план и програм за све нивое образовања, који укључује међунаставне теме – Образовање за одрживи развој, са циљем преусмјеравања и спровођења снажнијег модела Образовања за одрживи развој у предшколском, основном и средњем образовању, што доприноси интегративном приступу општем образовању и омогућава већи степен корелације између садржаја различитих предмета и предметних области, а све у циљу развоја кључних компетенција ученика.

Министар Војиновић је предочио да је више од 25 % наставника на свим нивоима образовања  прошло кроз програм обуке за примјену Образовања за одрживи развој у настави  указујући на посебну предност програма  која се огледа у његовој доступности  дјеци од најранијег узраста – предшколско образовање, тачније у узрасном периоду кад дјеца развијају навике и изграђују ставове о вриједностима одрживог начина живљења.

Европска комесарка за иновације, истраживање, културу, образовање и младе Марија Габриел, у финалном излагању истакла је водећу улогу образовања и оспособљавања у постизању ближе сарадње између земаља Западног Балкана и Европске уније, те да је дебата са министрима Западног Балкана показала важност која се већ придаје интеграцији подучавања и учења о еколошкој одрживости у системе образовања и оспособљавања.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?